Doorslapen baby

Baby? Haha dreumes/peuter bedoel je ;)

Met een maand of 3 sliepen m'n beide kinderen door (22.00-6.00) maar vanaf 4 maanden niet meer en dat bleef zo tot 14-15 maanden. Tot die tijd hadden ze een nachtvoeding nodig, bijna elke nacht! Alleen dan gingen ze weer slapen, niks anders hielp.

Vanaf die 15 maanden gestopt met nachtvoedingen, maar wel werden ze nog bijna elke nacht wakker voor een slok water, dromen, bang in het donker, verlatingsangst etc.. er zijn zoooo veel redenen waarom ze wakker worden! En eerlijk gezegd vond ik een krijsende dreumes in z'n bed uuurenlang midden in de nacht véél pittiger dan een baby die na een flesje weer doorslaapt.

Ondertussen zijn m'n kinderen 4 en 2 en slapen we ongeveer de helft van de week door. De overige nachten moeten we er nog 1x uit voor de jongste omdat ze ons even wilt zien en d'r speen kwijt is of water wilt.

Verwacht alsjeblieft niet teveel van het doorslapen. Soms slapen kinderen een volle week door, dan weer een volle week niet. Zo werkt het gewoon. En het stopt echt niet altijd zodra ze 1 of 2 jaar worden, gebroken nachten zijn in mijn ogen sowieso de eerste 2 jaar wel normaal! Maarja, je hebt ook heeeerlijke kinderen die wel altijd doorslapen, dus het kan wel.. ik zou willen dat ik er zo één had, na 2 kinderen ben ik er wel achter dat je het écht niet kunt afdwingen!
Succes ;)

Hier sliep babylief meteen de nachten door. We maken haar rond 22u wakker voor een flesje en dan slaapt ze door tot 6/7/8u. Het wisselt! En als ze wakker word ‘s nachts, so be it want dan heeft ze nodig ?

Al heel snel sliep ze van 12 - 6/7 uur. Echt doorslapen van 1900 - 0700 deed ze met 10,5 maand. Voor die tijd werd ze vaak wakker omdat der speen uit was en ze deze zelf niet in deed.

De oudste wilde vanaf 3 maanden geen voeding meer in de nacht, maar doorslapen komt nog steeds weinig voor.
De jongste wilde vanaf 9 maanden geen fles meer in de nacht en sliep een tijd door.

Ze zijn nu 2.5 jaar en 15 maanden en slapen heel zeden door. De oudste is vaak bang. Spinnen, vliegen, beren, de uil... Hij droomt nogal levendig denk ik. De jongste wil ineens bij mij liggen. In januari komt de 3e dus hoop dat het doorslapen snel komt, haha!

Onze eerste sliep vanaf 12 weken de nacht door (23-7), en rond 6 maanden ben ik de avond voeding van 23 weg gaan laten en dat vond ie prima. Sinds dien slaapt hij in de regel door, met uitzonderingen bij ziekte of nachtmerries etc. Hij is nu 2,5 =) het kan dus wel, al hoor je al van de rest dat het nooit een garantie is ?

Baby Is nu bijna 7 maanden. sliep vanaf 2 maanden 4 uur in de nacht, met 3 of 4 maanden werd dat 5 of 6 uur achter elkaar. Toen steeds langer en vanaf de 5 en halve maand was dit 10 of 11 uur achterelkaar slapen.
Wel is het zo dat ik nog een aantal keer per nacht wakker wordt omdat hij zijn speentje kwijt is. Soms een nacht helemaal niet... En soms een nacht dat hij echt gaat huilen en ineens weer wil drinken.

Mijn dochter van bijna 1,5 jaar heeft nog nooit een hele nacht doorgeslapen. Meestal nog 2x, soms 1x en nu ze bv ziek is 3x of meer als ik pech heb. Het komt vanzelf, hoop ik ;)

De oudste sliep met 13/14 weken de klok rond zonder voeding..
de Jongste deed er een stuk langer over en komt nu met 8 maanden iedere dag om 5u ? Dus het zegt echt niks

Terug
Bovenaan