Doorslapen, bad nu wel of niet 6 week na bevalling en hoe zit het bij julle met afvallen?

Hoi
Hoop dat het goed is met  alle  mama's hier  en natuurlijk de kindjes,
Mijn Natas groeit in elkgeval als kool:p
En Hij begint door te slapen:D van 23.00 tot 06.00 of 07.00
Slapen jullie kleintjes al een beetje door?

Mag ik nu wel of niet in bad bijna  6 week geleden ben ik bevallen en vloei nog steeds weet niet of dat nu van de minipil komt ofzo toen ik daar weer  aan begon werd het vloeien weer erger terwijl het na 2 week na de bevalling wel opleek te houden(was toen heel weing meer gelig) Hoor nu steeds verschilende dingen soms na 6 weken mag het weer en soms  pas  als het vloeien  stopzet ?
Ik kom er niet meer uit..

En hoe zit het  met jullie kilo's?
Gaat het een beetje?
Ik ben weer op mijn geicht behalve  6 kilo's dan, maar dat vind ik niet zo erg.
ben allang blij dat ik van 80 weer  naar 64 ben,

groetjes Sylvia (natas 26-01-07)

aaaahhhh,

lijkt me heerlijk om door te kunnen slapen! Mijn zoontje Loek heeft
spruw (en ik dus ook...) waardoor hij met pauzes drinkt. Voeden duurt
alles bij elkaar wel een uur nu. Plus het wakker zijn ervoor en het
huilbuitje om in te slapen erna... ik ben per voeding bijna 2 uur
wakker. Het begint me nu al (na 2 weken) op te breken. Jammer, want
borstvoeden is daardoor minder leuk geworden.

Op je badvraag heb ik helaas geen antwoord. Wat mijn kilo's betreft: Ik was 11 kilo aangekomen en er zitten er nu nog 4 of 5 aan na 2 weken. Het valt me reuze mee. Ik doe niks ivm de borstvoeding en toch gaat er langzaam wat af.

Ik hoop voor je dat er duidelijkheid komt over het badderen!

Rosanne, mama van Loek (22-02-2007)

Hoi,
woedel schrijf ik dat zo goed?
Mijn zoontje heeft momenteel ook spruw, had al tepelkloven en dat is nu alleen maar veel erger geworden, het brand ontzettend bij mij maar ook nog hele tijd na de voeding,
Momenteel voed ik zelf alleen nog maar s'nachts.
Hoop dat het snel verdwijnt..

Gr sylvia (Natas 26-01-07)

Hoi Sylvia,

Ik had begrepen dat je pas in bad mag als het vloeien is gestopt, en meestal is dat na 6 weken. Maar als het na 6 weken nog niet gestopt is, mag je dus ook nog niet in bad omdat er dan nog een wond in je baarmoeder zit die daardoor geïnfecteerd zou kunnen raken. Als de vk of huisarts je kan verzekeren dat je vloeit door de pil, mag je denk ik wel in bad. Misschien gewoon de vk nog even bellen?

Wat heerlijk dat je door kunt slapen! Esther komt nog steeds iedere nacht, al heeft ze 2x een nachtje van 22.00 tot 5.00 uur geslapen. Maar toen was ze daarna de hele dag uit haar hum...maar dat kon ik toen wel een stuk beter hebben! Ik hoop echt dat ze er binnenkort een gewoonte van gaat maken. Ik kan het wel gebruiken!
Wel vervelend van die spruw, zeg!

En de kilo's... Ik moet er nog 2 en dan ben ik op mijn oude gewicht. Ik heb alleen helaas ontdekt dat dat niet wil zeggen dat ik dan oo kmijn oude figuur terug heb. Sommige broeken heb ik weg gedaan, want daar pas ik van mijn levensdagen niet meer in. Maar vandaag is het prachtig weer, dus ik ga lekker wandelen. Scheelt toch weer!

Liefs,

Eveline

Hoi,
onze Quinn slaapt al 1,5 week lekker door en daarvoor ook al een aantal nachten. Echt fijn hoor. Mag dus eigenlijk niet klagen, maar ik  ben nog chronisch moe. Ben benieuwd of dat gevoel nog een keer overgaat. Zou volgens mij dagen achtereen kunnen slapen.
Verder gaat het goed met de kilo's. Moet er nog 2 en dan zit ik op het gewicht toen ik zwanger werd. Maar toen was ik er al ongeveer 8 stiekem weer bijgekomen nadat ik er 15 was afgevallen. Dus nadat die 2 eraf zijn, ga ik  toch nog door met bewegen, gezond eten en opletten. In elk geval totdat ik weer moet werken (over 5,5 week).
Ook ik merk dat het aantal kilo's los staat van je figuur. Zou eigenlijk weer goed een aantal broeken aan moeten kunnen, maar dat lukt dus niet. Mijn bekken is echt breder geworden, dat merk ik goed. Ach ja.....
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi Veerle,

Maf is dat he, dat ook als je veel meer slaap krijgt dan eerst je toch nog zo moe kunt blijven? Misschien dat je lijf nu de 'achterstand' van de laatste weken zwangerschap, de bevalling en de eerste drukke weken probeert in te halen?
Is Quinn overdag wel gezellig nu hij doorslaapt? Esther is humeurig als ze die fles 's nachts niet heeft gehad, hoewel ze die fles eigenlijk 'teveel' krijgt.

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,
ik zie dat we tegelijk op het forum zitten. Grappig.
Quinn is gewoon gezellig. Maar is altijd al rustig en tevreden. Heeft natuurlijk ook wel zijn momenten, maar niet meer of anders dan eerst.
Raar he dat jou meisje dan chagerijnig is. Soms weet je gewoon niet wat er in zo'n kindje omgaat he. Misschien is het toch die veranderen van regelmaat die haar uit het ritme haalt en waar ze dan niet zo goed tegen kan. Maar ja, daar is natuurlijk ook weer niks aan te doen.
Groetjes Veerle

Hihihi, wat een gezelligheid zo 's ochtends op het forum!
Heb jij toevallig foto's van Quinn op de computer? Ik ben wel benieuwd naar je ventje!

Terug
Bovenaan