Hoi allemaal,
Echt doorslapen doet mijn kleine Christian niet, maar in avond/nacht kan hij wel 4-5 uur zonder een voeding. Hij krijgt een laatste voeding om 23.00-23.30 uur en daarop slaapt hij tot 4-5 uur in de ochtend. Daarna is hij klaarwakker, maar ik ben nu een week bezig om hem duidelijk te maken: donker/nacht = slapen! Ik geef hem eten in half donker, zeg eigenlijk nauwelijks iets tegen hem, leg hem meteen weer in bedje en loop weg. En het lijkt erop dat hij het begint te accepteren, hij huilt van dag tot dag minder en valt uiteindelijk weer in slaap (ik moet nog wel 2-3 keer er uit om speentje in zijn mondje te doen). En dan kan het weer 4-5 uur duren voor hij zich meldt, soms pas om 10:30! Dus ik kom vrij redelijk aan mijn slaap, maar probeer toch nog steeds wat te stoeien met tijden/voeding. Lastig hoor. We hebben eigenlijk nog steeds geen vast voedingsschema... Zou dat heel erg zijn??
Wat de kilo's betreft: ik werd heel aangenaam verrast. Tien dagen na mijn bevalling waren alle 15 kilo's er weer af en was ik op mijn oude gewicht! Waar ze gebleven zijn?? Ik heb geen idee, maar de BV zal toch zijn werk hebben gedaan. En, niet onbelangrijk, ik kon ook mijn eigen kleren weer aan, ook de broeken! Wat was ik daar blij mee! Ik ben mijn eigen garderobe aan het herontdekken, favoriete kledingstukken die ik maanden niet gezien heb... Heerlijk. Krijg er spontaan meer energie van.
En de bad kwestie: het is al gezegd. Gelukkig heb ik een hekel aan in bad gaan, dus ik mis niets....
Groetjes,
Karin, mama van Christian (17-02-2007)