Doorslapen, bad nu wel of niet 6 week na bevalling en hoe zit het bij julle met afvallen?

Ha Eveline,
heb ik wel, geen site of zo, maar gewoon losse foto's die ik hier zou kunnen posten, maar dat doe ik liever niet. Niet voor jou en de andere meiden hier, maar wil dit soort dingen prive houden ook ivm mijn werk en anderen die dan dus mee zouden kunnen kijken.
Groetjes Veerle

Een nacht doorslapen lijkt mij ook niet gek  ! Maar ik zal er nog wel even op moeten wachten. Floor is net 2 weken nu. Gisternacht kwam ze elke 2 uur..... ikke balen natuurlijk, maar ik denk dat het wel eens met het 'regelen' te maken kon hebben. Normaal gesproken hoef ik er maar 1x uit, valt best mee dus.
Ik heb dat badverhaal even nagevraagd (ivm baarmoederontsteking), en je mag inderdaad pas in bad als het vloeien helemaal is gestopt. Dat zal bij mij ook nog wel even duren denk ik.
Straks nog even lekker wandelen met de kinderen, die oudste van ons (in jan. 2 geworden)is al een aantal dagen flink op zoek naar mijn grenzen . Door de regen van de afgelopen dagen kon hij ook niet uitrazen buiten, dus dat wordt tijd. Geniet allemaal lekker van het mooie weer vandaag!
Groetjes van Ruth

Hoi allemaal,
Nou, die van mij heeft nog nooit doorgeslapen :-( Hij heeft sinds dinsdag een grotere fles, hij mag nu max 150 ml. Dus ik hopen dat ie ook langer ging slapen, maar dat valt wel tegen. Tot maandag kwam ie om de drie uur en nu om de vier uur, dus schiet er niet veel mee op ... Zou het kunnen liggen aan het feit dat ie nu een grotere luier nodig heeft, dat ie daarom eerder komt ? Ik zit nu nog op 1 en maandag moet ik pas voor het eerst naar het cb en dan weet ik pas hoe zwaar ie is.
Qua kilo's ... tja, ik moet er nog vier (was 12 aangekomen)  en die gaan er erg moeilijk af. Ben sinds  vorige week  wel weer met sporten begonnen. Tot hoever het gaat natuurlijk, want ik heb bekkeninstabiliteit. Maar ik doe in ieder geval weer wat ;-)
Groetjes,
Sas (Bram 23-01-2007)

Hoi.Teun slaapt ook door nu sinds 4 weken maar mijn vermoeidheid zit er ook nog!
Toen de kraamhulp nog in huis was heeft zij mij geholpen om Teun bij mij in bad aan te geven. Ik vroeg toen ook of dat geen kwaad kon maar volgens haar niet,er komt geen water in je baarmoeder. Hoogtens bij de hechtingen maar die zijn hopelijk wel verdwenen na 6 weken !! Met de kilootjes is het hier nog steeds zweten!!
Ik kom net van mijn spinningbike af en ga vanmiddag ook nog maar eens een eindje wandelen. Ik fiets nu al 2 weken bijna elke dag een half uur en ik ben 2 zielige kilo`s afgevallen. Ik moet er nog 12 en daarna nog 5-8 dus we zijn op deze manier nog wel ff zoet! Succes met alles!!
Groetjes Mikkie.

Hoi,
Tjonge, ik lees dat er al een heleboel kleintjes doorslapen of in ieder geval een tijd achter elkaar. Nou, mijn mannetje is vandaag 7 weken, maar van doorslapen heeft ie nog nooit gehoord volgens mij.
Hij komt om 2 uur en om 4 of 5 uur. O ja, en vanaf 6 uur is meneer wakker en gaat niet meer slapen. Maar vanaf gisteren zijn we dus op advies van het cb nutrilon forte gaan gebruiken in de hoop dat ie wat langer gaat slapen, maar afgelopen nacht had ie daar weer heel veel krampjes van en heeft dus 2 uur liggen huilen van de pijn (en ik ook, omdat ik het zo zielig vond voor hem) Al met al schiet het hier dus niet op en ben ik enorm jaloers op jullie allemaal....
Maar goed, ooit zal het wel beter gaan (toch?) Enne... genieten jullie maar lekker van de nachten doorslapen, ik hoop dat wij het binnenkort ook gaan meemaken.

Groetje van angela, mv chris

hallo
boas heeft vorige week 2 keer achter elkaar geslapen van half 2 tot half 9,maar daarna was t weer half 3,half 7,half 10.
maar ik kan sinds deze week toch redelijk uitrusten,slaap in blokjes:rond half 10 naar bed(boas ligt er om 8 uur in,dat lukte vorige week ook nog niet,dan was meneer wakker)11 uur/half 12 wakker maken voor nog een flesje,terug naar bed tot ong. half 3,terug naar bed tot ong. half 7,terug naar bed tot half 10,boas slaapt dan nog,maar ik ga me dan vast lekker douchen en aankleden en eten en dan krijgt ie rond half 11 de fles.
de kilo's gaan hier nog niet erg hard.voor de bevalling woog ik 92,erna 86,2 weken later 83 en nu weer 3 weken later 81.nou moet ik er wel bij zeggen dat ik met dat rotweer erg veel op de bank heb gehangen.nu ik weer meer buiten kom en paardrij hoop ik toch dat mn oude gewicht van 69 snel in zicht is.ik voel me echt ellendig in dit lijf.is nie van mij!ik draag graag spijkerbroek,niet joggingbroek!bah...
groetjes kari

Hoi allemaal,

Echt doorslapen doet mijn kleine Christian niet, maar in avond/nacht kan hij wel 4-5 uur zonder een voeding. Hij krijgt een laatste voeding om 23.00-23.30 uur en daarop slaapt hij tot 4-5 uur in de ochtend. Daarna is hij klaarwakker, maar ik ben nu een week bezig om hem duidelijk te maken: donker/nacht = slapen! Ik geef hem eten in half donker, zeg eigenlijk nauwelijks iets tegen hem, leg hem meteen weer in bedje en loop weg. En het lijkt erop dat hij het begint te accepteren, hij huilt van dag tot dag minder en valt uiteindelijk weer in slaap (ik moet nog wel 2-3 keer er uit om speentje in zijn mondje te doen). En dan kan het weer 4-5 uur duren voor hij zich meldt, soms pas om 10:30! Dus ik kom vrij redelijk aan mijn slaap, maar probeer toch nog steeds wat te stoeien met tijden/voeding. Lastig hoor. We hebben eigenlijk nog steeds geen vast voedingsschema... Zou dat heel erg zijn??

Wat de kilo's betreft: ik werd heel aangenaam verrast. Tien dagen na mijn bevalling waren alle 15 kilo's er weer af en was ik op mijn oude gewicht! Waar ze gebleven zijn?? Ik heb geen idee, maar de BV zal toch zijn werk hebben gedaan. En, niet onbelangrijk, ik kon ook mijn eigen kleren weer aan, ook de broeken! Wat was ik daar blij mee! Ik ben mijn eigen garderobe aan het herontdekken, favoriete kledingstukken die ik maanden niet gezien heb... Heerlijk. Krijg er spontaan meer energie van.

En de bad kwestie: het is al gezegd. Gelukkig heb ik een hekel aan in bad gaan, dus ik mis niets....

Groetjes,
Karin, mama van Christian (17-02-2007)

Hi

Heerlijk he, om weer in je eigen kleding te kunnen. Ook ik ben (geleidelijk aan) mijn kledingkast aan het herontdekken! Erg fijn. Ik weet niet precies hoeveel ik ben aangekomen en hoeveel ik woog toen ik net zwanger werd, maar ik denk dat ik nu nog ongeveer 2 kilo te gaan heb voor ik weer op mijn oude gewicht zit. Niet gek dus, 7 weken na de bevalling.

Seth heeft eigenlijk al vanaf week 1 in de gaten dat donker=nacht=slapen. Hij heeft de eerste weken vaak 5-6 uur achter elkaar doorgeslapen en nu wordt het steeds vaker nog langer. Afgelopen nacht heeft hij na de voeding van 21.00 doorgeslapen tot 6.00. Het scheelt denk ik wel dat het een vrij grote baby was/is (4610 bij geboorte), want volgens mij kunnen grotere babies toch langer en beter zonder voeding dan kleinere (toch?).
Maar hoe zoet hij 's nachts inslaapt en doorslaapt, zo onrustig kan hij overdag zijn. Afgelopen 2 weken heeft hij eigenlijk maar 2 dagen gehad waarop hij nauwelijks gehuild heeft en dat hij goed overdag sliep. De rest van de dagen gaat gevuld met huilbuien. Maarja, ik heb ze liever overdag dan 's nachts. Dat dan weer wel.

Groetjes Femke (moeder van Seth, 15-01-07)

Terug
Bovenaan