doorslapen en voedingsschema bij 10weken

Hoi allemaal,

Mijn mannetje is nu 10 weken. Hij slaapt nog niet door. Even leek het erop of het er wel van zou komen, maar nu komt hij weer om half vier of vier uur. Hij krijgt vijf voedingen per dag met een totaal van ongeveern 850-900cc.
Zo ziet zijn schema er ongeveer uit:
4.00: 120 cc
9.00: 200 cc
13.45: 200cc
18.30: 200 cc
22.30: 150 cc
Zou het schelen als de voedingen elkaar overdag sneller op zouden volgen? Wie heeft er goeie tips?
 
Hoi Evaluna,
Wat bij ons goed geholpen heeft is om de tijd waarop je kindje komt 's nachts te gaan rekken met een kwartiertje/half uurtje.
Groetjes Daantje
 
Hoihoi,

Teun is nu 3 maanden en slaapt sinds een week door. Hiervoor werd hij ´s nachts wel wakker, maar gaven we hem meestal alleen een speentje en soms een beetje drinken.
We hebben het ´s nachts afgebouwd door het steeds eerst iets te rekken met een speentje. Dit is wel erg vermoeiend want je moet er zelf steeds uit. Vervolgens heb ik Teun ´s nachts steeds een beetje minder gegeven. Van 120, naar 90, 60 en 30 cc. OOk heb ik hem wel eens een slokje water gegeven en dat ging ook. Ik had dus niet het idee dat hij echt wakker werd van de honger, maar dat hij gewoon al gewend was aan het wakker worden ´s nachts.
Als je dit zo doet dan zou ik wel ´s avonds als laatste voeding 200 geven. Ik zou eerder die voeding daarvoor iets minder geven. Zo weet je zeker dat hij met een vol buikje de nacht ingaat.
Ik heb even niet goed gelezen of je borstvoeding geeft, maar anders zou je ook als laatst voeding  forte kunnen geven.

Nou, het gaat vast met een beetje geduld lukken. Veel succes en ik ben benieuwd hoe het gaat.

groetjes Susan
 
Hoi,

Wat hier hielp was om in de laatst fles wat meer te doen. Ik zie dat je 150 geeft. Drinkt je kindje niet meer? Want dan kan je wat meer geven, niet teveel ineens, maar 10cc extra en dan kijken wat er gebeurt...

Het is trouwens niet ongewoon dat kinderen van 10 weken nog komen voor nachtvoeding hoor. Velen slapen nog niet door. Bij de 1 gaat het sneller dan bij de ander.

Succes

Groetjes!!!
 
Hoi Evaluna,

Onze zoon Stijn is nu 9 weken oud en krijgt sinds een week of 4 's nachts geen voeding meer. Dit hebben we ook gerekt met een speentje. In het begin kreeg hij nog wel eens om een uur of 4 ca 60 cc, maar op een gegeven moment hebben we geprobeerd of een speentje ook werkte en dat ging goed. Ook gaven we de laatste fles ca 10 cc meer.

Nu heeft hij (en wij dus ook) al 4 nachten doorgeslapen tot 06.45 - 07.00 uur. Hieronder ons voedingsschema.

07.00 uur 180 cc (180 cc water, voeding erbij en afgieten naar 180 cc)
11.00 uur 180 cc (idem)
15.00 uur 180 cc (idem)
19.00 uur 165 cc
23.00 uur 180 cc

We doen bewust de voeding van 19.00 uur wat minder, anders krijgt hij de fles van 23.00 uur niet leeg en slaapt hij niet door.

Succes ermee!

groetjes,
Pauline

 
Hoi,

Ik zit sinds een paar weken op 5 voedingen. Daarvoor nog steeds op 5,5 of 6. Jochem is nu 14 weken. Met 8 weken sliep hij door maar toen kreeg hij wel 6 en heel soms nog iets meer aan voedingen. Ik geef borstvoeding.
Een kindje komt snachts zolang als hij het nodig heeft. Geef je overdag dus iets meer, zit hij goed vol voor de nacht en heb je kans dat hij langer slaapt dan wanneer hij het net redt op 5 voedingen. Tuurlijk is 5 voedingen ook heel normaal en zal hij vanzelf door gaan slapen. Maar ik vond het superslopend, ik gaf een voedinkje meer 's avonds en het was zo klaar. Succes!
Helemaal omdat je dag zo vroeg begint, vind ik er wel veel tijd tussen de voedingen zitten. Eigenlijk geef je er overdag 4 en 1 's nachts. Ik zou zeker proberen om de 4 uur te voeden. Beetje geven om 4 uur, dan om zeven uur starten. 7-11-3-7-11 en eventueel dus 9 uur een beetje geven als het tijdstip van 4 uur verdwijnt. Waarschijnlijk zal je tijdstip van 4 uur vanzelf na een week verschuiven. Mocht je het proberen, ben ik heel benieuwd of het helpt. Laat je het me even weten?
Groeten marijke
 
Hoi evaluna,



Volgens mij kun je overdag ook best wat meer voeding geven. Het lijkt
mij dat er nu erg veel tijd tussen de voedingen zit waardoor hij het
net niet red op de 5 voedingen...Het cb vertelde mij dat je die
nachtvoeding als extraatje kunt zien, en dat je kindje vanzelf door
gaat slapen als hij eraan toe is. Hij mag dus best 5 voedingen overdag
en de zesde 's nachts... Wij hebben onze zoon ( 9,5 week) als hij 's
nachts kwam wel ook rond 7.00 wakker gemaakt voor de volgende voeding
en dan de rest van dag een schema aangehouden van ongeveer om de 4 uur,
hij slaapt nu vanzelf door tot 6.00-7-00 uur en krijgt dan om de 4 uur
een fles...

 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb me voor genomen mijn zoontje 's ochtends om 7 uur wakker te maken en dan te beginnen met voeden om de  4 uur. Nu begint de dag eigenlijk te laat zodat ik net niet lekker uit kom. Ik laat jullie weten hoe het verloopt.  
 
Terug
Bovenaan