doorslapen??? help!

A

Anoniem

Guest
nog een keertje dan! Nu ik zwanger ben wil ik eigenlijk 's nachts nog wel een paar maandjes doorslapen voordat we weer volop aan de bak moeten. Dus krijgt mijn meis nog 3 keer per dag borstvoeding ('s morgens, 's avonds en om een uur of elf). Dit gaat helemaal super en ik ben er erg blij mee. Maar helaas kan ze nog niet wennen aan het feit dat ze om 04.00 uur geen borst meer krijgt.

Dus iedere nacht wordt ze wakker en op dit moment gaat mijn man naar haar toe om haar dan te troosten. Hij haalt haar uit bed en houdt haar vast tot ze weer slaapt. Daarna legt ie haar terug, maar voordat ie weer onder de dekens ligt is zij alweer aan het huilen.... dit duurt soms wel anderhalf uur voordat ze slaapt. Erg vermoeiend.

Ik wil haar graag op een vriendelijke manier toch aanwennen dat ze doorslaapt. Wie heeft goede ervaringen????

liefs

Esther mama van Rêve en ivv pukje april 2008

Hoi Ilse,
Ik heb bv gegeven tot Julian 8 maanden was, toen wilde hij absoluut niet meer. Helaas geen ervaring mbt het doorslaapprobleem; Julian sliep vanaf het begin al door, ons probleem was dat ik hem snachts niet wakker kreeg!
Maar als ik in jouw schoenen stond, zou ik de nachtvoeding steeds een stukje verleggen, bijv. steeds 5 of 10 minuten later. Zo went ze langzaam aan langere tussenpozen. Misschien dan het ontbijt tijdelijk wat vroeger?

Laat je tzt even weten hoe je het hebt opgelost?

Groetjes,
Ellen mv Julian

en up!... help! twas vanacht weer drama. Papa heeft gewoon anderhalf uur met r bezig geweest en het resultaat..... dat ie uiteindelijk met een heeeeel erg extreem verdrietig meisje op de slaapkamer komt die dan toch een borst verwacht. Ze heeft nog een hele tijd liggen snikken! Niet leuk!

Esther

Jemig meid, ik kan je helaas niet helpen, maar ik wilde je wel even vertellen dat ik met je meeleef. En inderdaad, is het niet een idee om de borst steeds 5 of 10 minuutjes uit te stellen? Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte!

Liefs Annet

En als je elke nacht minder bortvoeding geeft, dus niet in 1x helemaal stoppen, maar de eerste nacht gewoon en dan elke nacht een minuutje minder? Kijken of ze dat pikt. Ik weet van mensen dat het bij hun werkte. Stel je vraag anders op het borstvoedingsforum, daar heb ik heel veel aan gehad. Ik heb mijn zoontje altijd gevoed 's nachts, het kostte minder tijd en moeite om te voeden dan om de strijd aan te gaan. Hij is vanzelf gaan doorslapen met af en toe wel een aantal nachten achter elkaar dat hij wakker werd, maar   dan voedde ik hem ook altijd maar even. Sterkte!

Heeeee Esther, wat een geweldig meisje is die Rêve, ik had haar vanmiddag bijna in de auto gezet en meegenomen .

Mijn tips, een paar oordoppen voor papa H, en anders wat nachtjes uitbesteden?

Ik zie je morgen.

miep

Hey Esther,

Tja, een vriendelijke manier... die ken ik niet om het probleem direct op te lossen.... Ken trouwens geen één manier om het per direct op te lossen. Anders had ik het hier ook wel geprobeerd!

Vaak als ze overdag genoeg krijgen, is de behoefte 's nachts stukken minder. Merk iig aan Renée wel, dat als ze lekker in haar vel zit en overdag voldoende "mamahonger" en "drinken" heeft kunnen stillen, dat ze 's nachts stukken rustiger is en vaak maar heel kort wil drinken, als ze al komt.. voor een uur of zes.

Normaal idd ook standaard om vier uur, dus zal toch een intern klokje of spijsverteringstikje wezen. Je kan niet bij je kindje naar binnen kijken... weet niet waarom Rève een voeding nodig heeft. Ik heb er (met wat uitprobeersels) maar gewoon aan toegegeven... Doorslapen is utopie, je kan er immers alsnog uit (of manlief) om te troosten en/of speen te geven. Wakker wordt je toch. Slaapt mijn uk een keer (uitzondering) door... word ik wakker omdat ik naar het toilet moet.

Waarom wil je het persé veranderen als Rève aangeeft dit toch nodig te hebben? Je man heeft al alle mogelijke manieren geprobeerd om haar weer te laten slapen... toch "breekt" ze niet. Zou ze het dan niet gewoon echt nodig hebben? Jouw zwangerschap voelt ze ook... misschien wel een heel onzekermakend en vreemd gevoel van binnen, waardoor ze toch dat rustpuntje in de nacht nodig heeft. Tuurlijk is het niet altijd voeding wat ze nodig hebben.... maar toch wel mama.

Met even voeden, slaap je zoveel sneller dan het gevecht aangaan (wat je tot nu toe nog steeds niet gewonnen hebt...) Misschien dat je nog kan proberen om op die tijd door je man een flesje met water of gekolfde melk te laten geven, maar vermoed dat ze echt even één op één met jou wil zijn.

Laat hem eerst proberen, maar gaat ze niet rustig slapen, geef dan gewoon toe.. minder stress voor haar en voor jou...

Dikke knuffel, fijne zwangerschap en hopelijk rustige nachten!
Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan