doorslapen, het lijkt alleen maar slechter te gaan...

Hoi!

Ik ben kapot!! Daantje lijkt de laatste tijd wel een nachtbraker!! Waar ze eerst wel eens 'per ongeluk' tot 6 uur doorsliep, is daar nu niets meer van te merken....

Vanacht werd ze de eerste keer om half 3 wakker. Ze had om 11 uur de laatste fles op! Normaal slaapt ze dan door tot een uur of 4. Ik ben gaan kijken, had ze zich helemaal losgefriemeld uit haar inbakerdoeken (Daantje kan dus nog echt niet zonder, dan slaapt ze slecht). Ze wordt sterk..hihi.. Ik heb haar terug stevig ingepakt, even op mijn vinger laten zuigen (mevrouw wil absoluut geen speen...bah), en toen ging ze na wat mekkeren weer slapen.
Om vervolgens om 5 uur wèèr schreeuwend in bed te liggen. Ik heb haar een klein beetje eten gegeven (60cc), maar ze liet meteen merken niet genoeg te hebben. Enfin, toch weer in bed gelegd, mekkerend en al, en is ze toch weer in slaap gevallen tot een uur of half 8.

HEt is voortaan elke nacht raak!! Volgens mij is het feit dat ze zich uit haar inbakerdoeken loswurmt de belangrijkste oorzaak dat ze wakker wordt, maar als ze dan toch wakker is, tja, dan lust ze ook best iets te eten... GRRR!

Het lijkt gewoon niet beter te worden, in tegendeel! En ik moet al bijna weer werken!! HELP. Bij het CB zeiden ze dat ik misschien moest proberen water te geven s nachts, maar dat lijkt me nou helemaal niets eigenlijk... Iemand ervaring?

En ze zeiden ook dat ze bij de avondvoeding goed wakker moet worden. Dat vind ik eigenlijlk ook niets. Ze is dan al zo ver weg dat ze de fles half slapend leegdrinkt (maar wel leeg!!). Ik heb ook al geprobeerd bij die voeding meer te geven, maar helpt ook niets...

Met 1 keer per nacht kon ik leven, maar 2 of 3 keer is wel heel vermoeiend! Ook zorgwekkend omdat het eerst beter ging! Ze is nu 10 weken... Misschien wil ik al teveel van haar??

Groetjes
Een moeie Astrid

Jeetje wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je gebroken bent en ja wat doe je er aan.......geen idee, wachten op betere tijden denk ik. Ze kan het wel doorslapen dus het zal vast wel weer eens komen...maar daar heb je niks aan.

Ik snap dat je je zorgen maakt over als je straks weer moet werken. Niet doen!! Niet gaan wat als... denken....ten eerste is het nog geen april en ten tweede leven we in het NU en je het je energie hard genoeg nodig met die slopende nachten en dus moet je die energie niet steken in het wat als....denken Ik geef het toe dist is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel zo. Bovendien net zo ploteling als die kleine van jou neens heeft besloten niet meer door te slapen, net zo plotseling kan dat ook weer veranderen. Vaak ls je het echt niet meer ziet zitten....besluit je kleintje ineens weer wel lekker te gaan slapen.

Maak je je veel zorgen?? denk je dat ze ziek is of dat er iets anders is. Ga dan vooral op je moedergevoel af en ga naar de huisarts.Maar ja babies zijn babies en soms is er inderdaad gewoon geen aanwijsbare reden voor hun gedrag (en daarom maakt het moederschap je soms zo ontzettend onzeker!!!!) Jammergenoeg worden babies niet met een gebruikaanwijzing geboren. (en als dat wel zo zou zijn dan zouden meste babies er heel erg vel lol in zien om totaal van deze gebruiksaanwijzing af te wijken) Helaas zit er ook gee uitknopje op zodat je ze lekker om 19.00 uit kan zetten en de volgende ochtend weer aan. MMmmmmmm, zou toch heerlijk zijn.....

Nou ja tot dusver deze vrij nutteloze reactie... maar ik heb gepobeerd je een beetje een hart onder de riem te steken! En ik leef met je mee ik zou er persoonlijk ook niet aan moeten denken dat noah nu ineens weer besluit drie keer op een nacht wakker te worden, je raakt zo snel gewend aan het eindelijk doorslapen dat het altijd tien keer zwaarder is als ze dan ineens niet meer doorslapen.

Enne.....of je teveel verwacht van je kleintje? de meeste moedes verwachten te veelvan zichzelf, ze willen overal een pasklare oplossing voor hebben maar helaas hoe goed je het ook doet als moeder soms is er gewoon niet zo een, twee, drie een oplossing te bedenken en is het gewoon maar even door de zure appel heen bijten.

mirjam

Lynn is nu ook 10 weken en heeft ook een terugval, ook al heeft ze nog maar 1 x echt doorgeslapen.
Normaal had ze tussen 7 en 8 de laatste voeding en sliep dan door tot een uur of 3, 4 en dan weer om 7 uur. Ik vind het niet zo erg, die nachtvoeding. Ik geef borstvoeding, hoef dus niets klaar te maken. Lynn slaapt nog bij ons op de kamer en ik hoef mijn bed dus niet uit om haar te voeden. En ze slaapt meteen weer verder. Dat is dus allemaal best vol te houden.
Maar deze week wordt ze ineens wakker als ik naar bed wil gaan en ja, dan wil ze ook drinken natuurlijk. En dan schuift ze haar ochtendvoeding ook nog eens op naar 5 uur 's nachts. Of, in het ergste geval, komt ze 11 uur, 2 uur, 5 uur, 8 uur!
Ik zit er dus aan te denken om haar toch maar op haar eigen kamer te gaan leggen, misschien gaat ze gewoon verder slapen als ik niet meteen met m'n tiet klaarsta en zo wordt ze ook niet wakker als ik naar bed ga. Dat is trouwens ook zo raar, ik doe echt muisstil, maar van mij wordt ze dus wakker, terwijl mijn vriend een stuk luidruchtiger is en dan slaapt ze gewoon verder. Alsof ze mijn melk al ruikt!

Hoi Astrid,

Heel herkenbaar, Daan (zou het in de naam zitten?) nu 11,5 weken werd ook steeds meer wakker, half drie, half vier, half vijf, half zes etc, en ik maar spenen erin douwen, hondsmoe word je ervan. Ik heb er ook van niemand, inclusief CB, een nuttig advies over gekregen en ben dus zelf maar wat gaan proberen. Voor Daan bleek die 6 uur op gewone voeding gewoon teveel geworden, ze worden toch groter. Hij krijgt al 5 x 200 cc en dronk dat volledig op. Sinds een paar dagen krijgt Daan bij de avondvoeding en de nachtvoeding(18.30 en 0.30 uur) 200 CC Friso Extra, hier zit rijstezetmeel in, ze mogen nog geen Nutrix, rijstemeel, maar dit dus wel al vanaf de geboorte. Het is voor hongerige babies en blijft langer in de maag zitten. Nu slaapt hij dus uit zichzelf tot 0.30 uur en dan meteen verder tot 07.15 ik ben in de wolken (letterlijk). Overdag laat hij nu af en toe wat staan uit de fles, dan krijgt hij gewone Friso, wel met Johannesbroodpitmeel erin. Maar dat geeft niets want hij krijgt over het geheel genomen echt genoeg binnen.
Hij is nu ook vrolijker, slaapt ook overdag beter. Heerlijk.

Mijn schoonzusje werkt op een consultatieburo en kan mij dus informatie geven die ze officieel niet mogen geven. Zij vertelde mij dat als dit over een paar weken al niet meer werkt, ik gerust ook voor 4 maanden wat Nutrix (ongeveer 2 maatschepjes van de gewone voeding) door zijn nachtfles mag doen. Alleen in het uiterste geval dat het kind echt niet door wil/kan slapen natuurlijk.

Ik weet niet welke voeding jij aan Daantje geeft, ik gaf eerst Nutrilon en heb ook Nutrilon Forte gebruikt (ook voor hongerige babies) maar dat werkte voor geen meter bij Daan, het is dus denk ik even uitproberen wat aanslaat, soms is het ook goed om van voeding te veranderen om te kijken wat voor jouw kindje werkt.

Hopelijk kun je hier iets mee, heel veel sterkte en hopelijk weer snel een goede nachtrust. Ik hoor graag of het bij Daantje ook werkt.

Groetjes,
Nienke

Hoi!

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Inderdaad een hart onder de riem...

nienke, ik heb ook Nutrilon 1, maar de eerste en laatste voeding krijgt Daantje nog borstvoeding, wel uit de fles. Binnenkort gaat ze dus helemaal over o 'poeder'en ik hoop eigenlijk dat het dan beter gaat. Ik had al eerder gelezen van jou dat je johannesbroodpitmeel (galgje-woord..hihi) gebruikt. Wat is dat? Haal je dat bij de supermarkt?? Misschien kan ik ook eens 'forte' kopen, maar ik hoorde dat je toch ook niet op eigen houtje moet gaan klooien met de voedingen...
Om in te bakeren gebruik ik gewoon lakens!! (wij vonden het zo onnodig speciaal daarvoor dure lakens te kopen), maar misschien eens proberen om toch maar Pacco-doeken aan te schaffen...

Daantje slaapt in de kamer naast de onze, en aangezien ik normaal lekker beneden zit (de babyfoon heb ik uit het raam geflikkerd...hihi), hoor ik natuurlijk elk piepje! Dus een half uurtje aankijken houd ik niet vol, want je slaapt gewoon niet meer.
Wel prettig om te horen, ik wist het eigenlijk wel al, dat iedereen hiermee worstelt! Tis zo gek dat het alleen maar erger wordt.

Maar ik ben niet echt bang dat er iets mis is met haar. Nadat ze heeft gegeten is ze weer gelukkig! Ik moet alleen die gewoonte doorbreken volgens mij....

Naja, ik ben alweer een stuk vrolijker dan vanochtend, dus alles ziet er weer zonniger uit! Misschien gaat het vanacht wel beter...mmmmm...dat zou fijn zijn!

Heel erg bedankt jongens!

Hoi Astrid,

Als je wilt mag je mijn 'echte' bakerdoeken lenen. Ik ben net met Maite overgestapt na 1 week helemaal niet bakeren (geen succes) naar de bakerzak. Ze werd boos van het inbakeren, waarschijnlijk omdat ze meer met d'r handjes kan, ze is nu 3 mnd. en 1 wk.

verder wilde zij eerst ook alleen maar de pink, totdat ik de tip kreeg om een dental speen te gebruiken en jippie, ik ben van de pink af en ze slaapt ook beter/makkerlijker in met de speen. ik gebruik hem wel alleen om te gaan slapen, om niet in de altijd speen valkuil te stappen. mijn zoontje van bijna 4, is net pas van z'n speen af, dus tsja, dat was een beeetje lang.

en verder zou je eens kunnen kijken naar hoe lang ze overdag slaapt. soms gaan babies per ongeluk overdag te lang slapen, en van de dag een nacht maken.

veel handige info staat op www.inbakeren.nl maar dat ken je misschien al.

sterkte er mee!!!! En ik had hetzelfde met mijn eerste, hoe moet dat nu als ik ga werken??? en je zult zien het lukt wel. een mens kan veel hebben, daar kom je wel achter met zo'n kleintje.

groetjes, carmen (bij jou uit de buurt)

Hallo,

Ik kreeg bij mijn dochter al de tip om de laatste fles niet te laat te geven. Zodat ze in de goede diepe slaap op tijd komt en dat hielp dirct. Mijn zoon heb ik het zelfde gedaan die krijgt nu om 9 uur de laatste en meld zich dan pas weer tussen 6 en 7 en slaapt daarna tot 10 dus mischien een tip ?

Groetjes

Terug
Bovenaan