Hoi Astrid,
Johannesbroodpitmeel koop ik altijd bij het Kruidvat, ergens anders heb ik het nog niet kunnen vinden. Het is van Nutricia en heet Nutriton (met een t). Er wordt inderdaad gezegd dat je zelf niet moet overstappen van voeding. Ik heb dat wel gedaan, ik heb geen zin om voor elk wissewasje (ook een leuk woord voor galgje) naar het CB te gaan of te bellen. Daarbij komt dat mijn schoonzusje CBarts is en zij zegt dat in principe elke voeding hetzelfde is, d.w.z. van dezelfde kwaliteit, en dat je best als ouder op zoek kunt gaan naar voeding die het beste bij jouw kindje past. Als je maar niet elke keer gaat wisselen, een kind heeft minstens 2 weken de tijd nodig om zich aan nieuwe voeding aan te passen en jij kunt in die periode kijken of er echt iets veranderd of niet.
Het handige van Friso vind ik dat de normale Friso 1 en de ander Friso varianten allemaal in basis hetzelfde zijn. Bij de Friso extra is er alleen een extra ingredient aan toegevoegd (rijstezetmeel, geen rijstebloem dus) die ervoor zorgt dat het langer in de maag blijft en je kindje dus denkt dat het geen honger heeft, heeft het ook niet want het maagje zit nog vol! Je kunt dus combineren. Ik geef Daan overdag Friso normaal en bij de laatste 2 voedingen Friso extra. Bij Nutrilon is wel elke variant voeding echt anders waardoor het volgens mij niet zo goed is om op een dag 2 verschillende soorten te geven. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Verder weet ik het ook niet, bij Daan lijkt het wel te werken.
Naast de andere voeding geef ik Daan nu ook zijn laatste avondfles om 19.30 uur, hij is dan al echt in een diepe slaap maar dat is nog niet de bedoeling, ik wil dat hij die daarna pas krijgt, en dus houden we hem nog een halfuurtje na de fles wakker, langer lukt echt niet. Hopelijk helpt dat ook om ervoor te zorgen dat hij in de late nacht/vroege ochtend nog even doorslaapt.
Het blijft zoeken, als jij het perfecte antwoord hebt gevonden hoor ik het ook graag. Zo helpen we elkaar. Inderdaad fijn om te weten dat je het als ouder nog zo slecht niet doet en dat elke ouder hier af en toe mee worstelt.
Groetjes en sterkte,
Nienke