doorslapen, het lijkt alleen maar slechter te gaan...

Hee Carmen!

Ik wil heel graag je inbakedoeken lenen! Was toevallig vandaag op internet aan het kijken voor Pacco doeken, maar die krengen kosten 40 euro! Dat ga ik er niet voor uitgeven! Jij woont toch ook in Tilburg Waar precies?

Vanacht was ze weer los! Dus we hebben het wel nodig...

Die dentalspeen, is dat er zo een met een afgeplatte onderkant? Die wil Daantje ook niet.

Bedankt

Groetjes Astrid

Hoi Astrid,

Je kunt me mailen op mcarmenbautista@hotmail.com, dan geef ik je m'n verdere gegevens. Ik heb dus doeken he, niet de supermakkelijke met klitteband van pacco. De doeken die ik heb, moet je dus nog steeds wikkelen en met spelden op tape vastzetten. Ik heb wel de originelen van ria blom.

groetjes, carmen

oh ja, die speen is inderdaad met de afgeplatte onderkant. ik heb met maite ook even door moeten zetten met die speen. je zou het over een week of zo weer eens kunnen proberen, misschien pakt ze hem dan wel. ik kreeg op n gegeven moment gewoon pijn aan m'n pink van al dat gezuig!

groetjes, carmen

Hoi Astrid,

Wilde je ook nog even een hart onder de riem steken! HET advies bestaat denk ik niet... sorry! Wat misschien wel een beetje bemoedigend is is dat je niet de enige vermoeide mama bent.. dat je het hartstikke goed doet! En dat het doorslapen zomaar ineens kan gebeuren..

Ik wil je heel veel suxxes wensen en hoop dat de doeken helpen.. en anders misschien toch investeren? Sam slaapt heerlijk in z'n bakerzak! En dat is me toch ook heel wat waard!

Suxxes!

groetjes, Margreet

Hoi Astrid,

Johannesbroodpitmeel koop ik altijd bij het Kruidvat, ergens anders heb ik het nog niet kunnen vinden. Het is van Nutricia en heet Nutriton (met een t). Er wordt inderdaad gezegd dat je zelf niet moet overstappen van voeding. Ik heb dat wel gedaan, ik heb geen zin om voor elk wissewasje (ook een leuk woord voor galgje) naar het CB te gaan of te bellen. Daarbij komt dat mijn schoonzusje CBarts is en zij zegt dat in principe elke voeding hetzelfde is, d.w.z. van dezelfde kwaliteit, en dat je best als ouder op zoek kunt gaan naar voeding die het beste bij jouw kindje past. Als je maar niet elke keer gaat wisselen, een kind heeft minstens 2 weken de tijd nodig om zich aan nieuwe voeding aan te passen en jij kunt in die periode kijken of er echt iets veranderd of niet.
Het handige van Friso vind ik dat de normale Friso 1 en de ander Friso varianten allemaal in basis hetzelfde zijn. Bij de Friso extra is er alleen een extra ingredient aan toegevoegd (rijstezetmeel, geen rijstebloem dus) die ervoor zorgt dat het langer in de maag blijft en je kindje dus denkt dat het geen honger heeft, heeft het ook niet want het maagje zit nog vol! Je kunt dus combineren. Ik geef Daan overdag Friso normaal en bij de laatste 2 voedingen Friso extra. Bij Nutrilon is wel elke variant voeding echt anders waardoor het volgens mij niet zo goed is om op een dag 2 verschillende soorten te geven. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Verder weet ik het ook niet, bij Daan lijkt het wel te werken.

Naast de andere voeding geef ik Daan nu ook zijn laatste avondfles om 19.30 uur, hij is dan al echt in een diepe slaap maar dat is nog niet de bedoeling, ik wil dat hij die daarna pas krijgt, en dus houden we hem nog een halfuurtje na de fles wakker, langer lukt echt niet. Hopelijk helpt dat ook om ervoor te zorgen dat hij in de late nacht/vroege ochtend nog even doorslaapt.
Het blijft zoeken, als jij het perfecte antwoord hebt gevonden hoor ik het ook graag. Zo helpen we elkaar. Inderdaad fijn om te weten dat je het als ouder nog zo slecht niet doet en dat elke ouder hier af en toe mee worstelt.

Groetjes en sterkte,
Nienke

Hoi Nienke!

Bedankt voor je advies! Ik was toevallig in de supermarkt en zag joannesbroodpitmeel van nutrilon staan. Ik heb het gekocht en vanacht bij de laatste voeding (22.30) uitgeprobeerd. HET WERKT!!! et kan natuurlijk 'per ongeluk' zijn, maar Daantje heb ik niet voor 7 uur vanochtend gehoord! HOERA!! Ze heeft doorgeslapen!
We hebben wel eigenhandig een speen groter moeten maken  want de voeding was te dik voor de no.1 speen (da;s de enige maat die we hebben). Daantje krijgt 165 cc en ik heb 4 schepjes johannesbroodpitmeel erbij gedaan. Da;s minder dan mag, maar het werd wel dik hoor!! En op de verpakking staat niets over 'doorslapen' alleen dat het bedoeld is voor spugende baby's (Daar heeft Daantje geen last van!). Had je die tip ook van je vriendin bij CB? Maar het werkt dus dat is al lang goed/

Wat je zegt over Friso is interessant. Misschien moet ik een overstap overwegen. Maar zolang alles goed gaat....

Bedankt! Ik ben weer een beetje uitgerust!

hoi astrid,

Lekker he ff een nachtje doorslapen.
Ik gebruik voor noah ook nutriton (johannesbroodpitmeel) en sinds ik het gebruik slaapt hij dus ook door. (ik gebruikte het omdat noah wel regelmatig spuugde) Verder eet hij ook meer sinds ik er nutriton doorheen doe. (hij vindt het denk ik lekker) Hij krijgt nu vijf flessen van 200 ml en ik doe er   schepjes door.   Noah drinkt het met difrax speen nummer twee (medium) als hij erg moe is of erg aan het snotteren is wil ik het laatste beetje nog wel eens met speen 3 (large ) van difrax geven. Het was wel even een gedoe met het uitzoeken van de juiste speen. Ik gebruikte altijd de aventflessen, maar die heben niet echt een papspeen. Wel spenen met meer gaatjes, maar dat maakte bij noah niet uit, hij kreeg de paper er echt niet doorheen. De doseerspeen was ook een ramp, want dat ging zo snel dat ie het iet bij kon houden. Nu dus helemaal overgetsapt op de kromme difraxflessen (gebruikte ik bij mijn dochtr ook altijd)

Ik hoop echt dat je meissie lekker blijft slapen s nachts. Noah slaapt op het moment overdag heel slecht (bijna niet) maar gelukkig vanaf 18.30 tot 6.00 uur slaapt hij geweldig (hij krijgt dan nog wel een fles rond half elf, maar die slurpt hij half slapend leeg en daarna dus gelijk weer zijn bed in.

Mirjam

Terug
Bovenaan