Hm ja, als je zo moe bent is élke nacht extra er eentje te veel, begrijpelijk.
Onze dochter van bijna 4,5 maand gaat nu zo tussen 19.00-20.00u naar bed.Wij gaan rond 20.30/21.00 naar bed en hebben haar nooit wakker gemaakt voor een late voeding. Ja eenmalig, maar dat werkte averechts ?. Ze meldt zich tegenwoordig ergens tussen 04.00-05.30u, daardoor maken wij in ieder geval daarvoor een lange ruk.
Misschien een idee om echt vroeg naar bed te gaan. Desnoods zodra zij op bed ligt, al is het 19.00/19.30u zodat je weet dat je écht een tijd kan slapen, want ik begrijp dat ze ook pas om 03.00u komt als je geen late voeding geeft? Dan kun je dus daarvoor een lange ruk maken.
Zo zijn wij ook begonnen omdat we kapot waren. Langzaamaan verschoof haar vraag om een voeding naar een steeds iets later tijdstip.
En dan nog hebben we ook wel eens een nacht dat ze om 02.00u al wil. Dat zal voorlopig nog wel een beetje blijven denk ik.
Ik hou er maar rekening mee dat het wel 1 jaar kan duren (maar lees hier vaak dat het nog veel langer kan duren, dus belangrijk om er dan maar zo creatief mogelijk mee om te gaan zodat je het zelf vol kan houden
).
Ik denk dat je echt heel veel gelukt hebt als je baby hebt die zonder nachtvoeding kan op die leeftijd en er niet heel veel aan te doen is.. ?
Succes!!