Doorslapen

<p>Hallo,</p><p>Uit nieuwsgierigheid...</p><p>vanaf welke leeftijd slaapt een baby snachts langer dan 2 uur aan 1 stuk zonder tussendoor te komen voor voeding?</p><p>groetjes</p>

Nou mijn baby heeft nooit korter dan 3 uur per nacht geslapen... nu 4weken en slaapt 6 tot 7 uur aan een stuk. En sinds 2 weken minimaal 5 uur aan een stuk... 2 uur is wel heel kort lijkt me...

Als ik je andere topic lees begrijp ik dat jullie dochter nu 11 dagen oud is. Accepteer dat het zo is, slaap wanneer zij slaapt (ook overdag) en laat het krijgen van een ritme de komende weken (!!) nog even los. Het komt heus echt waar, maar ze is nog geen twee weken oud en ze is echt zoekende naar dat wat voor haar nu werkt. Dat is echt wat anders dan wat voor ons jonge ouders werkt en fijn is, maar het komt echt goed!! 
Leg haar overdag eventueel in een babynestje/ tussen het voedingskussen in de box of in de wandelwagen. Geeft geborgenheid en ze ligt dan wel ‘alleen’ wat haar ook helpt om slaapjes aan elkaar te plakken. Kleintjes slapen in een cyclus van ongeveer 45 minuten en plakken die aan elkaar. Dat slaapsysteem moet zich nog ontwikkelen... geef het tijd en je krijgt er slaap voor terug (ooit, maar nu ook overdag als zij slaapt)

Je moet echt geluk hebben mocht je baby doorslapen. Me eerste zoon sliep al na 2 maanden door. Met me tweede zoon had ik minder geluk , want die werd tot 10 maanden elke nacht wakker voor melk. Hij sliep echt goed door na 10 maanden. Nu 1,5 jaar en word snacht nog regelmatig wakker om zijn speen. 

Mijn dochter kwam de eerste 4/5 weken nog iedere 2/3 uur voor voeding, haar hierin gewoon gevolgd. Uiteindelijk ging het steeds meer richting de 3 uur en rekte zij het zelf steeds iets verder uit in de nacht. Nu (10 weken) geef ik haar vaak tussen 23:00 en 00:00 haar laatste voeding, zonder haar echt wakker te maken, zo stil en donker mogelijk. Ze drinkt dan erg effectief en vaak kan ik haar dan na een half uurtje weer neerleggen. Ze word nu dan vaak weer tussen 5 en 6 wakker, maar laatst ook half 7. Overdag komt ze wel echt nog iedere 3 uur, op een zeldzaam moment na. Soms zelfs nog iets eerder. 

Heeft tijd nodig. Mijn dochter slaapt snachts 5/6 uur aan een stuk en dat is al doorslapen bij baby’s. In het begin moet je echt niet proberen te forceren maar gewoon volgen. Enja hazenslaapjes overdag worden ook steeds langere slaapjes maar dat heeft tijd nodig. En als ze bij jou wilt slapen zou ik dat zeker in het begin doen en niet forceren om haar in bedje te leggen. Slapen moet iets fijns zijn!

Hier kwam ze de eerste 3-4 dagen iedere 3 uur, en sindsdien iedere 4 uur. Ze is nu 2 weken oud. Denk dat je daar niet zoveel in kan sturen... 

Hier sliep ze met 2 weken door vanaf 11 tot 6. In mijn omgeving hoor ik dat dat echt al verschrikkelijk snel is. Ze laat er dus minimaal 7 uur tussen. Laatst hebben we ons verslapen en toen was het half 8!
Je hoort mij niet klagen maar we hebben haar toen nog 2 nachtjes wakker gemaakt maar het daarna laten gaan. We waren er wat van geschrokken. 
Nu met 7 weken slaapt ze al 2 nachtjes achter elkaar vanaf half 10 tot 6. Ze krijgt dan rond half 9/9 uur haar laatste voeding.   
Ik denk dat je het lastig kan afmeten aan andermans baby. Wij prijzen ons gelukkig maar houden haar ook goed in de gaten. Tot nu toe groeit ze stevig door, en is ze 's ochtends gewoon lekker alert.
Doorslapen kan een tijdje duren dus het kan echt doorbijten zijn. Veel succes gewenst! 

Terug
Bovenaan