Doorslapen

<p>Onze kleine Lotte van 7 maanden is een wereld baby, zo vrolijk en lief! Alleen slapen- in slaap komen en doorslapen is een dráma. Wij lopen hier allebei op ons tandvlees, de nachten zijn ellende. Iemand tips?? Schema is als volgt :</p><p>07:00 fles 200ml</p><p>09:00 slapen ( uurtje, max 1,5 uur)</p><p>10:30 fruithap</p><p>12:00 fles 200ml</p><p>13:30 Slapen ( uurtje /max 1,5 uur)  </p><p>15:00 uur koekje , roosvicee</p><p>16:30 klein dutje van 30/45 min</p><p>17:15 Fles 200 ml</p><p>18:30 groentehap</p><p>19:30 naar bed</p><p>23:00 wakker maken voor avond fles 200ml</p><p> </p><p>De slaapjes overdags heeft ze echt nodig. Ze is dan zó moe.Soms leg ik haar weg en slaapt ze meteen maar meestal zijn we uuuuuuren aan het wiegen of hupsen  voordat ze in slaap valt.</p><p>laatste tijd wordt ze ook steeds midden in de nacht wakker ( of vaker)en zet t op een krijsen dan zijn we vaak 2 uur bezig om haar weer in slaap te krijgen. Eerder sliep ze altijd door, Dit is zo sinds een week of 4/5. Als ik er een fles in doe slaapt ze weer door. Zou ze dan toch honger hebben?</p><p>beetje moedeloos ben ik wel ??‍♀️ </p><p> </p>

Hooi, 
Misschien is het een idee om haar om 23.00uur niet meer wakker te maken voor een voeding? Mijn dochter ging in de nachten ook wakker worden en toen ik haar liet slapen niet meer. Ik haalde haar uit haar diepe slaap waardoor ze in dagmodus ging ondanks dat ze na een flesje dan wel sliep. 
Dus als je eventueel de fles van 17.15 naar voren trekt rond 16.00 uur en dan met bedtijd die fles van 23.00 uur aanbied.. 
Wellicht helpt dit. Bij ons is mijn dochter niet meer wakker geworden nadat we daarmee stopte. Hopelijk kan het jullie ook helpen! 
Succes :) 

Misschien proberen te stoppen met wakker maken voor de fles om 23:00 en te kijken wanneer/of ze zelf komt voor een flesje. Wij hebben nooit wakker gemaakt, maar kozen ervoor dus te wachten tot hij zelf erom vroeg. Dat was meestal zo tussen 23-2 ergens. Hij kreeg dan een flesje en sliep direct weer verder, in tegenstelling tot wat gebeurde als we die fles niet gaven - dan konden we zo 2 uur verder zijn. Dat heeft hier nog best 'lang' geduurd (in tegenstelling tot wat je overal leest dat ze met 6 maanden zonder moeten kunnen) - tot 9 mnd geloof ik. En toen was het ineens over en sindsdien slaapt hij de nachten vrijwel altijd door (iig nooit voeding meer nodig, hij is nu 13 mnd).
Verder hield ik altijd aan dat hij niet meer na 16:30 mocht slapen (dus uiterlijk tot 16:30). Anders was naar bed brengen drama. Misschien werkt dat voor jou ook? Dus naar bed brengen om 15:45 bijv.
Succes!

Onze dochter is ook 7 maanden. Ons schema:
07.30: 150+5 en brood/yoghurt/cracker
10.00 uur: 1 stuk fruit
11.30 uur: 150+5 en 1 snee brood
Evt tussendoortje 
15.30/16.00 uur: 180+6
17.00/17.30 uur: potje groente 8+
19.15 uur: 180+6 en naar bed
Verder krijgt ze water tussendoor en slaapt ze 2x lang en 1x kort. Ze is 6 maanden lang op onze arm in slaap gevallen, maar inmiddels kunnen we haar gewoon wakker in bed leggen.
In jullie geval zou ik 4 flessen voor 19.30 uur gaan geven en zeker niet meer wakker maken om 23.00 uur. Verder op bed leggen als ze in haar ogen begint te wrijven of begint te gapen 

Wij hebben dit met 6 maanden gehad. Blijkbaar toen we die avond fles nog gaven was de diepe slaap verstoort, volle buik, weer melk wat omhoog komt door het liggen. Toen gestopt en de onrust snachts was ook weg. 

Misschien doorkomende tandjes? Onze dochter slaapt dan een stuk slechter en wordt huilend wakker. Normaal gesproken slaapt ze heerlijk door, zodra ze slechter gaat slpen is dit voor ons een signaal dat er een tandje door aan het komen is. Verder heeft ze er weinig last van, ze bijt wat meer op speelgoed en soms wat meer speeksel.

Helaas , geprobeerd maar dan wordt ze om middernacht wakker of om 1 uur ??‍♀️ en is ze vervolgens om 5 uur wéér wakker

Terug
Bovenaan