Doorslapen

Ik vind de fles van 1715 beetje vreemd. Waarom niet rond 1900 de laatste fles en dan naar bed?
Wij zaten toen op 0700/ 1200/ 1500 /1900 fles dacht ik. Die van 1500 gaat volgens mij rond die periode er ook nog af.

Wat ik heb vernomen is dat baby’s rond de 7 maanden door gaan hebben dat je weg kunt gaat/verlatingsangst. Misschien is het dit ook een beetje?

Hier ook een kindje dat de late avondfles lang wilde drinken. Pas met 8 maanden ging ze die zelf weigeren. En klokje rond slapen. Regelmatig dan, want ze is nu 14 maanden en er zijn nog genoeg nachten/weken dat ze spookt en voeding vraagt. Maar ongeveer de helft zijn goede nachten. 
Rond 7 maanden hadden wij 3 slaapjes en 5 a 6 flessen. 7/11/15/19/23/evt nacht. Ze at fruit en van ons avondeten (compleet met aardappel/rijst/bonen/kruiden enzo), en tussen de middag een broodje zonder korst die nog niet altijd op ging. In de maanden hierna nam de vaste voeding toe en liepen de flessen snel terug. Met 8 maanden geen late voeding en veel minder nachtvoeding. Met 9 maanden ivm ontbijt en 2 keer slapen, 3 flessen. 11 maanden 2 flessen. 
Als je kindje een nachtvoeding vraagt en daarna veel beter verder slaapt dan zou ik er gewoon aan toegeven. Waarom worstelen met een kind dat wil drinken? Daar raakt niemand uitgerust van. Als ze straks groter is en je kan dingen duidelijk maken, praten over wat er is, drinkt ze heus geen nachtflesjes meer. Wij doen het nog steeds zo. En ze went helemaal nergens aan hoor. Er zijn nu ook genoeg nachten dat ze wel van 19 tot de ochtend slaapt. 
Overdag zou ik wel proberen zoveel mogelijk in bed te troosten en niet meer in slaap hupsen. Er zijn vriendelijke slaaptraining methoden, die kun je googlen. Je hoeft haar niet in bed te laten huilen, maar in bed troosten wordt wel belangrijker. In slaap hupsen kan namelijk wel heel makkelijk een patroon worden. 
Verder is dit inderdaad de tijd dat verlatingsangst start, en tandjesleed. Je kan kijken of je al wat ziet onder het tandvlees en een zetpil voor de nacht proberen. Voor verlatingsangst is een veilig gevoel geven belangrijk, maar ook dat je leert dat ze zelf verder slapen en dat je in de buurt bent. Vandaar liggend troosten en weglopen als ze rustig is, repeat als ze weer gaat huilen. Alleen bij hysterie uit bed halen.

Terug
Bovenaan