Doorslapen

Waarom 's nachts niet toch op haar buik? Bij ons was dat het enige dat werkte. Ik weet dat het allemaal niet geadviseerd wordt etc etc, maar voor ons was het echt niet te doen op zijn rug. Nu 16 maanden en slaapt nog steeds het beste op zijn buik.

Snachts ook op de buik laten slapen. Mijn dochtertje van 5 weken is ook een buikslaper en haar snachts ook op de buik laten slapen is mn beste keuze geweest. Zo slaapt zij, maar wij ook. 

Ik liet mijn dochter de eerste weken in mijn eigen bed slapen. En vanaf 6 weken op haar buik in de cosleeper. Nu kan ze rollen, maar slaapt nog steeds op haar buik. Op haar rug is ze op de eerste week na werkelijk nog nooit in slaap gevallen. Of nou ja een paar minuutjes tijdens het wandelen. 
Ook hier weer naar je kindje kijken. Kan ze het overdag goed? Draait ze haar hoofdje goed en kan ze zich opdrukken? Gewoon doen. Stevig matrasje, kamer goed ventileren, geen doekjes oid aan de speen en niet te warm kleden.

Hier was dat overigens geen middel tot doorslapen. Nog steeds niet. Maar ze sliep hierdoor tussen voedingen tenminste wel. Al moet ik nog steeds varierend van 1 tot 5 keer even de speen terug doen. Dit gaat zonder huilen, plop speen in en verder slapen. Als ze niet verder slaapt of zelfs begint te huilen, dan weet ik dat het honger is. Zo gaat het hier.

Hier ook een meisje van 2 maanden, bijna 3 maanden.
ze komt ook elke nacht nog. Wel verschillend qua tijd. Soms 4 uur, half5, 5 uur. Wij geven een flesje en ze slaapt gelijk weer tot 8 uur. Soms een flesje meer of minder maakt echt niet uit hoor. 
vanmorgen was het kwart voor 7 voor het eerst maar dat kan vannacht zo weer anders zijn ;-)

Terug
Bovenaan