Doorslapen

<p>Hoe lang duurt het voor je baby door slaapt als je de nachtvoeding afbouwt? Ik ga vanaf nu elke 2 nachten een schepje melkpoeder minder toevoegen aan de fles. Iemand ervaring en tips?</p>

Is verschillend per kindje en periodes. Hier heeft hij bijv 2 weken doorgeslapen en kwam daarna weer voor nachtvoeding, waarschijnlijk door de 4 maanden regressie/ontwikkeling. In sommige periodes hebben ze daar behoefte aan omdat ze zich flink aan het ontwikkelen zijn, door tandjes etc. 

Persoonlijk zou ik wel blijven geven als je kindje daar behoefte aan heeft! Weet niet hoe oud je kindje is? 

Tot een jaar is het vrij normaal dat ze snachts komen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen die wel snel doorslapen maar de meeste niet. Ik heb er 4 waarvan er 1 met 5 mnd doorsliep, 1 met 9 mnd, 1 ruim na het jaar en de jongste is 1,5 en slaapt nog niet door. Het komt wanneer het komt.

Nu 16 maanden en sinds 9 maanden de helft van de nachten ongeveer ? je kan het helaas niet sturen. Wij geven nog steeds heel af en toe wel eens een klein flesje snachts als het slapen echt niet wil lukken. 
Eerder dan 6 maanden betekende nachtvoeding afbouwen trouwens veel minder slaap voor iedereen ?

Mijn zoon sliep door met 3 maanden als hij toch honger kreeg gaf ik maar 30 ml voeding toen sliep hij weer. Dit duurde toen maar paar dagen en sinds dien slaapt hij een klok rond.

Hier een dik jaar en de keren doorslapen zijn wel op één hand te tellen geloof ik ? Andere kinderen slapen door vanaf 2 weken haha dus echt helemaal niks van te zeggen wat "normaal of gemiddeld" is 

Terug
Bovenaan