Doorslapen

De jongste is hier 2 jaar en slaapt nog steeds niet elke nacht door ;) doorslapen ligt aan meer factoren dan alleen honger hebben. Ook verlatingsangst, dromen, verkoudheid, mama nodig hebben etc hoort erbij.

Soms slapen we een week door, dan weer een week niet. Heel normaal. De oudste is bijna 4 en slaapt bijna altijd door, maar wordt ook nog wel eens wakker door een droom of omdat ze haar deken bijvoorbeeld kwijt is.

Nachtvoedingen hadden we hier tot 14 maanden wel. Niet elke nacht, maar wel de helft van de week ongeveer. Alleen dan sliepen ze weer verder. En na die 14 maanden werd de fles vervangen door een slokje water, maar alsnog veel gebroken nachten! Hoort erbij!

[quote quote=10488099]Onze kleine man in december 2.. slaapt nu net door ?? hopelijk is dit geen fase van een week maar slaapt hij nu eindelijk beter ?[/quote]
Lijkt me ook best heftig! Zo lang gebroken nachten. Zijn natuurlijk bepaalde fases waardoor dat kan komen. Gelukkig wel dat hij sommige nachten door slaapt! 

Nou als ik al deze reacties lees heb ik wel heeeel veel geluk. Onze dochter slaapt al door vanaf dat ze 9 dagen oud is. ? inmiddels 4.5 mnd & slaapt heerlijk! 22.00 de laatste fles en dan valt ze in m'n armen in slaap.. leg haar in bed & dan slaapt ze tot 07.00! ?

Das verschilt per kind. Onze dochter was 7 weken toen ze geen nacht voeding meer kreeg en doorsliep in haar eigen ledikant.. Sommige kinderen hebben het langer nodig.. Wij lieten onze dochter gewoon zelf komen. En op een gegeven moment boden wij eerst haar speen aan. Als ze dan in slaap viel prima, en zo niet kreeg ze fles. Zo hebben wij de nacht voeding eraf gehaald omdst ze 9/10 keer gewoon in slaap viel als ze dr speen terug kreeg. En dus was haar nacht voeding er zo af..

Terug
Bovenaan