doorslapen

<p>Hallo allemaal,</p><p>onze peuter 2 jaar en 3 maanden wordt zo vaak in de nacht wakker. Eigenlijk alleen omdat zijn dekentje af gaat. Niet verdrietig of boos. We stoppen hem weer in, hij slaapt eigenlijk bijna door. Dit is soms wel 3 keer per nacht. In de avond wordt hij nooit wakker, eigenlijk altijd rond 00:30 begint het.</p><p>Hij ligt in een peuterbedje en dat gaat heel goed. Hij blijft keurig liggen en roept als hij wakker is.</p><p>Hebben jullie tips? Is het een fase?</p><p>Tips voor een dekbed dat blijft liggen bij een bewegelijke slaper? Toch weer de slaapzak aan? (Hij kruipt er immers toch niet zelf uit)</p><p>Het duurt inmiddels al een aantal maanden en ik merk dat hij overdag gewoon moe begint te worden..</p>
 
Oefenen met hem zelf zijn dekbed over zich heen te trekken, dus ook bij slapen gaan. De meeste kindjes kunnen dit pas vanaf 2,5 jaar- 3 jaar maar je kan het natuurlijk oefenen. Bij ons heeft ze een dekbed en die gaat 's nachts ook vaak af, ik doe haar daarom een dikke pyjama aan. Haar kamer is wel al redelijk warm 19/20 graden dus misschien dat ze daarom niet roept als het dekbed af is.
 
Onze zoon van bijna 2,5 heeft hetzelfde. Hij begreep niet dat hij zijn dekbed over zich heen kon trekken, waardoor hij het 's nachts koud kreeg en begon te jammeren. Sinds een kleine maand begint hij te begrijpen hij dat hij het dekbed over zich heen kan trekken. Ik denk dat je dit moet oefenen / nog even geduld hebben.
 
Bedankt zover! De dekbedhoezen ken ik niet, ga ik eens naar kijken!
hij is warm aankleed ik vermoed dat hij het gewoon mist (het dekbed als hij wakker wordt)
Ik ga gewoon eens met hem oefenen als hij gaat slapen met het zelf overdoen van het dekbed. Baad het niet dan schaadt het niet. Hij wordt echt alleen daarom wakker dus als hij het zelf in de gaten krijgt zou dat het probleem kunnen oplossen..
 
dank zover!
 
Ik zou eerlijk gezegd zijn slaapzak aan doen. Mijn zoontje is 2,5 en slaapt sinds kort in een peuterbed, maar snapt het principe van het dekbed ook nog niet zo goed. Zo lang hij nog in zijn slaapzak past en er goed in slaapt, blijf ik die lekker bij hem aantrekken. Sommige kindjes zijn misschien sneller, maar bij mijn weten snappen kindjes tegen de 3 jaar ongeveer “pas” dat ze het dekbed over zich heen kunnen doen als ze het koud hebben. Succes!
 
Mijn zoontje had het in het begin ook.. maar inmiddels snapt hij het principe. En trekt savonds ook zelf t dekbed over zich heen. Wij hadden de 'mazzel' dat zijn zusje heel lang nachtvoedingen had/heeft en dan keken we direct even hoe hij erbij lag. Inmiddels dus niet meer nodig. Ik denk dat het gewoon vanzelf komt.. wij hebben er iig niks voor gedaan..
 
Onze dochter van 2,5 heeft ook een zomerslaapzak aan en dan een dekbed. Ook omdat wij in het buitenland wonen waar de huizen niet geïsoleerd zijn, maar wel echt winter is. Kortom: koud! Ik doe expres de slaapzak aan, dat ze het in elk geval niet zo koud krijgt als de deken toch afzakt. En hopelijk heeft ze na een paar maanden door wat te doen met de deken en dan kan de slaapzak weg. Dus ik gebruik het als een tussenfase. En ik stop de deken aan de zijkanten goed in als ze gaat slapen, dat helpt ook. Dan zakt ie minder snel weg, ook als ze beweegt. 
 
Terug
Bovenaan