Doorslapen

Hallo,

Kan ik mijn zoontje van 6 weken ook al nutrix (rijstebloem) gaan geven bij zijn laatste voeding? Hij komt 's nachts om de 3 uur voor zijn voeding. Zo ja hoeveel moet ik in zijn fles doen en is dit dan in plaats van zijn reguliere voeding of doe ik een schepje bij zijn 150 cc. Alvast bedankt voor de adviezen.
 
Met 6 weken kun je echt nog niet verwachten dat een baby doorslaapt, hoor. HEt komt vanzelf wel: je zult straks merken dat het langer duurt voordat je kindje honger heeft.
Rijstebloem mag je pas vanaf 4 maanden geven.

groetjes,

Alex
 
Hoi Vera,

Nutrix is echt pas vanaf 4 maanden dus nog niet geven. Nutrix is ook absoluut geen garantie dat je kindje door gaat slapen hoor, ik vind zelfs dat wanneer je kindje maar 1x in de nacht komt je het nog best getroffen hebt, sommige kindjes komen om de 2 uur!
Zo lang je kindje nog geen ritme heeft heb je gewoon dikke kans dat het ook nog niet doorslaapt, komt echt vanzelf!

suc6
gr.
saskia
 
Hallo Vera,
Wij kregen van vrienden het advies om nutrix rijstebloem door de laatste avondvoeding van onze zes weken oude baby te doen. Zij hadden het ook gedaan en waren begonnen met een halve theelepel. Hun kindje sliep de hele nacht door. Wij informeerden nog even verder,(het kon verstopping veroorzaken) maar probeerden het toch. Gevolg... We hebben de hele nacht wakker gelegen omdat ons zoontje buikkrampjes kreeg... Nooit weer dus! Een veel beter advies wat we kregen was, wanneer je kindje overdag genoeg drink, slaapt hij 's nachts beter door. Dus overdag om de drie uur wakker maken. Ons zoontje doet nu erg zijn best. Soms slaapt hij 's nachts al vijf en een half uur achtereen. (zeven weken oud) Veel veiliger om je kindje zelf te laten aangeven wat hij wel en niet aankan. Veel succes!
 
Wat er al geschreven is, nutrix is voor baby's vanaf 4 mnd. Sinds gister zijn wij nutriton (johannesbroodpitmeel) door de voeding van onze zoon gaan doen (bijna 11 wk) dit omdat hij aan 1 lt omneo per dag niet genoeg had en we niet naar voeding voor hongerige baby's konden omdat hij snel last heeft van z'n darmpjes. Nutriton is eigenlijk tegen spugen, maar doordat het de voeding dikker maakt raakt je kindje ook verzadigder. Mijn zoon slaapt qua eten wel door maar dat deed hij ook voor de nutriton al, alleen heel onregelmatig.
Ik denk niet dat je door toevoegingen een baby sneller kan leten doorslapen, wel moeten ze genoeg eten.
 
HOi,
Ik heb mijn zoon ook al vanaf week 6
nutrix door zijn laatste voeding gedaan. Wel wat melkpoeder minder doen, anders krijg je idd verstopping!
Verder kan het geen kwaad. Het is geen
garantie dat hij dan doorslaapt maar het zou kunnen. Mijn zoon sliep met 10 weken van 23.00 tot 07.00.
En als je bang bent voor verstopping kun je ook altijd nog 10 cc meer water doen. Kan nooit kwaad.
Groetjes en succes
 
Wij geven onze dochter (5,5 week) 's avonds flesvoeding voor 'hongerige baby's' van Nutrilon, dezelfde hoeveelheid als overdag van de normale flesvoeding. Ze slaapt nu van circa 00.00 tot 06.00 uur door dus dat is prima voor zo'n klein hummeltje.
 
Terug
Bovenaan