Doorslapen

Ik begrijp niet waarom mensen verwacht dat een kleintje van 6 weken al doorslaapt. Er zijn kleintjes die het wel doen maar er zijn genoeg kleintjes die gewoon nog willen eten 's nachts. Je weet als je kinderen krijgt dat je de eerste periode ook 's nachts je bed uit moet. Het komt vanzelf wel dat ze de hele nacht lekker slapen en jij ook weer nachtrust hebt. Ik vind het geen goed idee om een baby van 6 weken al nutrix door de laatste fles te geven, de darmpjes kunnen hierdoor van slag raken en dan ben je nog verder van huis want dan slaapt het zeker niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat je kindje het wel kan verdragen maar dat zal je dan moeten uitproberen.

Ik wens je veel succes en je moet eraan denken dat de tijd komt dat je niet meer hoeft te voeden 's nachts.
 
Ik ben het met de anoniem boven mij eens. Een kleintje van 6 weken, daar hoef je echt niet van te verwachten dat hij doorslaapt. Toevallig slaapt mijn zoontje van 10 weken al een paar weken door al zit er soms een slechte nacht tussen. Maar dat moet je voor lief nemen vind ik. Mijn zoontje slaapt overdag dus bijna niet en dat kan ook vermoeiend zijn. Probeer het ritme van je kindje niet naar jou hand te zetten maar laat hem/haar zijn eigen ritme vinden. Succes, Tanja
 
Hoi,
Ik heb geschreven dat nutrix best kan vanaf 6 weken. Dat is ook zo. Alleen heb ik er ook bijgeschreven dat je niet kan verwachten dat je kleintje hier direct op doorslaapt. Wel dat het wellicht voor die kleine en dus ook voor de ouders wat rustiger is omdat die kleine iets meer verzadigd is.
De generaties voor ons deden het ook en zijn wij er slechter van geworden?
 
ik heb met mn beide meisjes vanaf een week of 6 zelfs molenaars kindermeel door de fles gedaan, dat zei mn oma...
tadaa, allebei sliepen ze door...tja, je moet t natuurlijk zelf weten allemaal, maar bij ons hielp t iig wel!!!
 
Terug
Bovenaan