doorslapen

Mijn zoontje is bijna zes weken en komt iedere nacht om 4:00 uur. We geven hem zijn laatste fles (120 cc) om 23:30 uur. Opzich vind ik het niet erg dat hij 's nachts gevoed moet worden want tenslotte is het nog een baby. Maar toch ben ik erg benieuwd naar het moment dat hij zijn eerste nachtje gaat doorslapen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ging het gewoon vanzelf of moesten jullie het afbouwen of iets anders hiervoor doen?

Gr.

rinka

Hoi,

Mijn dochter is nu 8 weken en slaap sinds vorige week de hele week door. Ze krijgt om 23.00 de laatste voeding en komt dan de volgende morgen tussen 6.30 en 7.30. Ik weet dat het voor elk kind anders is ik ken ook kinderen die na 1 week al doorsliepen maar er zijn ook kinderen die met 3 maanden nog niet doorslapen. Mijn dochter kwam voordat ze doorsliep ook om 4.00 snacht dus ik weet precies wat je bedoeld. Ik hoop dat je kindje snel door gaat slapen want dat is erg lekker ook voor jezelf.

Groetjes Nancy

Anne sliep vanaf 6 weken 's nachts door (lees: van 12 tot 6). In de 2 a 3 weken daarna werd het geleidelijk van 11 tot 6. Met ongeveer 15 weken sliep ze van 10 tot 7, en toen hebben we het in een maand tijd afgebouwd, omdat ze steeds eerder moe werd.
Vanaf eind augustus, toen was ze 5 maanden, slaapt ze van 8 tot 7 en tegenwoordig van 7 tot 7.
Bij ons ging het dus redelijk makkelijk.
Ik weet nog de eerste nacht dat ze doorsliep! Eerst denk je dat het toeval is, pas na 5 nachten wisten we zeker dat het echt doorslapen was. Sindsdien is ze ook nooit meer zo maar wakker geworden 's nachts, tenzij er echt wat was.
Toevallig was het van de week raak, ze hoestte zichzelf wakker om 4 uur, lag toen een uur heel vrolijk te kletsen en daarna was het huilen, ze had zichzelf lang genoeg vermaakt. We hebben haar maar een klein flesje gegeven, daarna sliep ze netjes weer door gelukkig.

groetjes, Ellen

Hoi,

Kan me voorstellen dat je hoopt dat het snel gaat gebeuren. Dat deed ik namelijk ook.
Maar laat je niet misleiden door al die kinderen hier die wel met 6 a 8 weken doorslapen...die heb je wel, maar volgens mij zijn dat wel meer de uitzonderingen.

Ik hoopte er ook op, maar die van mij slaapt pas sinds een week of twee een beetje door. En hij is nu 15 weken!
Dus tsja.....

Maar we geven hem sinds een week of twee geen nachtvoeding meer. Dit ging eigenlijk vanzelf omdat we het idee hadden dat ie niet echt van de honger wakker werd zijn we er op een gegeven moment mee gestopt. Laatste voeding van 23.00 uur zijn we nu ook aan het vervroegen. Dus nu slaapt hij  ongeveer van 22.00 tot 7.00 (als we geluk hebben)

Want we staan  nog regelmatig naast zijn bed voor zijn speentje, of omdat ie gepoept heeft of zo....dus het is helaas nog niet helemaal over met de wallen...haha.

Gewoon volhouden en het is volgens mij al heel goed dat ie alleen om 4.00 uur komt.

hoi,

Ik vind het heel erg netjes dat je zoon nog maar 1x per nacht komt voor de fles! Mijn dochter is 14 maanden en slaapt nog steeds niet hele nachten door. Ze heeft dit wel een periode gedaan maar dan ineens breekt er weer een periode aan waarop je 's nachts weer uit je bed moet. Ach ja, het hoort erbij denk ik dan maar.

Succes!

Groetjes F.

Hoi hoi,

Mijn dochtertje is nu 10 weekjes....En slaapt af en toe door...

Ze krijgt om 10 uur de laatste fles en dan gaat ze naar bed...

Soms komt ze rond 4.00 uur....En soms ook wel is pas om 7.00...

Volgens mij verschilt het echt per kind....

Ik hoop het snel voor je!! :)

hoi Rinka,

Geniet er maar van hoor. 1 x per nacht wakker worden klinkt mij super in de oren voor die leeftijd.
Mijn dochter is nu 11 maanden en is de  laatste maand pas gaan doorslapen (nog steeds op 1 hand te tellen maar het begin is er!). De rest van de nachten wordt ze minstens 1 x per nacht wakker en 9 van de 10 keer wilt ze niet verder in haar eigen bed. Dus om nachtelijke drama's te vermijden slaapt ze dan tussen ons in. Best gezellig moet ik zeggen (al is het wakker worden doordat aan je haren wordt getrokken of op je gezicht wordt geslagen minder...)
En daarbij; ze doen het toch op hun eigen tempo dus je te druk maken heeft echt geen zin. dat heb ik veel te lang gedaan en het is nog slopender dan chronisch slaapgebrek.

gr. Anne

Bedankt voor al jullie reacties. Heel verschillend allemaal en ik ben erg benieuwd hoe het bij ons uitpakt. Voor zover ik begrepen heb is het dus gewoon afwachten en geen gerommel met extra schepjes voeding in de laatste fles of de nachtvoeding heel weinig geven ofzo. Wij gaan gewoon lekker op dezelfde voet verder en zien vanzelf wel wanneer de tijd komt dat we een nachtje doorslapen.

Terug
Bovenaan