doorslapen??

Hey Rosan!

Pittig hoor! En dan zit ik al te miepen over Sam die overdag zo weinig slaapt en dan zo sjacho is!.. Sorry!
Ik heb ook niet de gouden tip voor je.Sam zit inderdaad nu ook op maar 4 flessen.. Als hij s nachts komt, geef ik hem een kleine fles, maar dit gebeurd bijna nooit...
Misschien heeft het CB nog een tip?
Wens je heel veel suxxes meis! Enne.. over een week kan alles al weer anders zijn.. Dus nu nog niet gaan stressen hoor voor als je vriend straks weg is! Komt goed! Heus...

Groetjes, Margreet
PS: zag dat Isa net zo groot is als Sam, grappig!

Hoi Rosanne,

Tsja, ook Jurian (vrijdag is hij 4 maanden)  slaapt nog steeds niet een hele nacht door! Hij gooit z'n ritme nog een beetje om: overdag maak ik 'm soms echt wakker omdat hij anders gewoon doorslaapt (zondag had hij bijv. om 8.00 gehad en heb ik 'm om 14 uur maar wakker gemaakt). 's Nachts komt hij meestal nog tussen half 4 en vijf uur.
Ik ben de BV aan het afbouwen,  nu alleen nog een ochtendvoeding  en nu krijgt hij dus 's avonds een fles met Nutrix maar dan nog gewoon 's nachts komen... eerst proberen met fopspeen maar hij heeft echt honger! Hij krijgt ook nog steeds 5 voedingen op de dag.
Rosaline van bijna 2 jaar heeft ook van die buien dat ze erg aan het dromen is en dus aan het huilen is...Ook daar ben ik er 's nachts voor uit.
Hoop dat het allemaal gauw weer over is.
Succes!

Groetjes,
Jansje

He he, na ruim 3 weken gebroken nachten heeft Hannah de afgelopen nacht weer doorgeslapen!
Nou ja bijna, ben er alleen rond 5 uur eventjes uitgeweest om haar speen te geven. Daarna sliep ze gelukkig nog een uurtje verder en ik dus ook. Rond 6 uur moet ik haar sowieso wakker maken voor een voeding als ik moet werken (wat vandaag dus het geval was).

Nu hopen dat ze dit blijft doen...haar ritme overdag is ook ineens weer een stuk rustiger. Er zit nu meestal weer 3,5-4 uur tussen de voedingen. Na een aantal weken weer op 7-8 voedingen gezeten te hebben zat ik gisteren ineens weer op 6 en vandaag als ik niet oppas nog maar 5. Maar dat vind ik wel heel weinig zo ineens. Ze heeft er nu nog maar 4 gehad vandaag (6:00 / 10:30 / 14:30 / 17:45). Ze moet er nog twee krijgen dus vanavond...
Ik maak haar rond 21:00 nog maar wakker denk ik als ze niet zelf komt, anders lukt het me nooit om er nog een 6e voeding achter aan te plakken vanavond laat.
(ze groeide niet zo hard en na inschakelen van lactatiekundige is het eindelijk gelukt om mijn productie omhoog te krijgen en Hannah harder te laten groeien, dat moeten we natuurlijk wel even vol blijven houden, dus ik durf nog niet terug naar 5).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Bedankt voor alle ondersteunende en lieve reacties!
Vanacht was het helaas weer raak. Ze wilde om 1.30 alweer een voeding (23.00 de laatste gehad). Toen tot 6.00 ' s ochtends wel 6x de speen moeten geven en tussendoor jammeren en een beetje huilen.
Maar ja ik zie het allemaal wel, ze zal op een gegeven moment toch wel weer door gaan slapen.........hoop ik...

Groetjes,
Rosanne

Sophia is nu 6,5 maanden en heeft nog niet 1 nacht doorgeslapen hoor. Dus het kan ook extreem zijn in mijn geval.

Ze heeft gewoon nog wat behoefte aan voeding snachts. En zolang ik het volhoudt om om 1 uur en 5 uur haar te voeden ga ik gewoon door.

Elina

Hoi,

Wij geven vanaf een maand of vier 's avonds om 8 uur een lekkere pap-fles (180 cc, 6 schepjes voeding en 4 schepjes nutrix) daar slaapt ze heerlijk op door. Dus misschien helpt het als je wat meer nutrix in haar flesje doet?

Groetjes, KT

sven word volgende week 6maanden. en hij slaapt nog steeds niet door. ik heb niet het idee dat hij echt honger heeft, maar hij vind het denk ik gewoon gezellig anders zou hij toch niet na 2minuten drinken bij mij al in slaap vallen?

vanavond ga ik op advies na de laatste voeding een fles geven. 60water+2schepjes nutrilon2.. ben benieuwd, als hij dan doorslaapt heeft hij 's nachts echt honger. als hij toch wakker word is het drinken een gewoonte geworden.. ik moet hem dan troosten, muziekje en weer naar bed gaan.
nou maar hopen dat de fles werkt!!

Hallo allemaal,

Mijn dochter Sofie is inmiddels 6 maanden. Ongeveer 10 weken na de geboorte sliep ze door, heerlijk. Maar toen ze vier maanden was werd ze ineens 's nachts wakker, eerst rond een uur of vijf maar in de loop der weken werd het steeds vroeger en begon ze zelfs al rond 1 uur. Erg vervelend. Tja, inmiddels zijn we twee maanden verder en ineens is het over. Waar het nou aan gelegen heeft, geen idee? Misschien inderdaad toch een groeispurt. Gelukkig sliep en slaapt Sofie overdag wel erg goed.  Ook  heb ik geprobeerd om die twee maanden nog meer regelmaat in te bouwen (voor zover ik dat al niet deed). Op het consultatiebureau kreeg ik het advies om haar maar gewoon onder  in de huiskamer te leggen en te laten huilen, echt belachelijk want ik had echt het idee dat het geen aanstellerij was. Zo kon gewoon niet meer in slaap komen. Dat betekende wel dat ik soms een keer of vijf mijn bed uit moest voor de speen en als het echt niet anders kon een fles. Uiteindelijk ben ik de laatste voeding weer gaan geven om 23.30 uur i.p.v. 21.30 uur. Dat ging goed. Toen iedere dag weer een kwartiertje vroeger en terug naar een halve fles i.p.v. een hele. Inmiddels krijgt ze de laatste fles om 08.00 uur en slaapt ze gewoon weer door tot 07.30 uur. Ik ben blij dat het nu over is en dat ik toch mijn moederinstinct gevolgd heb. Veel succes allemaal.    

Terug
Bovenaan