doorslapen

Zoals ik hier lees heb ik een mazzeltje.
ons meissie slaapt vanaf de kraamweek al door. Met die warme dagen kwam ze wel 1 x snachts, maar goed, meer vraag natuurlijk als je zoveel zweet, dit doet ze nml.

Ze slaapt nu van ongeveer 21.00 tot 3 uur, dus komt wel snachts, maar ze maakt de uren voor een volle nacht. ik noem dit ook doorslapen, ga zelf vaak ook tegen 22 uur naar bed dan. heb wel geprobeerd om dr rond 24.00 wakker te maken, maar dan wil ze echt niet.
ga dr vanuit dat ze vanzelf weer van 23.00 tot 6 a 7 uur gaa slapen.

succes allemaal

Wat doorslapen betreft heb ik echt mazzel denk ik want Lotte slaapt sinds dat ze 6/7 weken is door. En dat bedoel ik echt door. Ze krijgt meestal rond 20.00/21.00 uur de laatste fles en die drinkt ze dan tegenwoordig niet eens helemaal leeg meestal de helft ongeveer en dan slaapt ze tot de volgende morgen 7.00/7.30.
De rest van de dag komt ze om de 3,5 a 4 uur tot de middag dan komt ze om de 2 uur. Lijkt alsof ze dan een voorraadje aan het aanleggen is voor de nacht.
Ik vind het heerlijk zo, we hebben lekker onze avond en ik kan gewoon lekker op tijd mijn bedje in en slapen tot 7.00/7.30 en meestal ligt dan mijn peuter al in mijn bed dus ben dan toch al wakker. Want Tessa die staat meestal rond 7.00 uur naast mijn bed.

Ik durf niet al te hard te schreeuwen, maar mijn mannetje is aankomende woensdag 2 weken oud en hij slaapt al bijna een week door. Hij krijgt rond de klok van 11 zijn laatste fles en om 6.30-7.00 maken wij hem wakker omdat ons ochtendritueel dan gaat beginnen. ( man naar werk, oudste naar school)

Hier nog zo'n trotse mama...
Wij slapen ook al best een tijdje door.
Morgen is Isis 5 wkn oud en ze sliep door toen ze een dag of 9 was....
Heel vaak moet ik haar 's ochtends gewoon wakker maken...
Ze slaapt nu van 11 uur 's avonds tot kwart over 7 - half 8 's morgens.
Overdag en 's avonds is ze wel heel erg wakker! Maar dat heb ik liever dan de nachten.

Grtjs mama Peet

hallo
ook ik geef bv en mijn zoontje is nu 2,5 weken.
hij kwam s'nachts 1 keer en dat vond ik prima, nu schok ik vanochtend om 5.30 wakker en heb mijn man wakker gemaakt dat hij moest gaan kijken ik schok echt maar ons kleine mannetje was nog heerlijk aan het slapen en heeft tot 6.30 geslapen heerlijk.
hopenlijk blijft hij dit doen.
ik kolf altijd af en dan geeft mijn man de laatste voeding de   gekolfde melk in een fles zo weet ik wat hij binnenkrijgt.
wel is hij sávonds heel onrustig en krijst na de laatste voeding echt nog wel 15 min.
maar ja hij is ook nog zo klein.
heel veel geluk allemaal.

Meissie, 6 weken is echt geen garantie dat je kindje doorslaapt hoor! Mijn oudste sliep vanaf dat hij 4 weken was de nacht door (tot groot genoegen van papa en mama) en toen mijn jongste geboren werd (nu net 1 jaar) hoopte ik dat het ook zo'n slaperdje zou zijn.. Helaas. Die kwam het eerste half jaar 2x per nacht, en toen nog 4 maanden of zo 1x per nacht.. Hij was dus iets meer dan 10 maanden eer hij doorsliep.. Ik vond het (soms wel hoor hihi) niet erg om er uit te gaan. Het was even een voedinkje van 10 minuten en dan konden we weer lekker verder...
Geniet maar lekker van de tijd die je hebt zo 's nachts; je zult die momentjes nog gaan missen dat je kleintje zo lekker tegen je aan in slaap viel,,
Gr. Anne-Marie (zomer 07 forum)

Wat zijn alle kindjes snel met doorslapen!
Onze eerste sliep pas met 8 maanden of zo door. Toen kwamen we er achter dat hij een buikslaper is.
Nummer 2 slaapt al wel 6 uur achter elkaar door. Maar echt nog niet van 22 tot 7, hij komt 's nachts nog een x. Dat vind ik ook helemaal niet erg, hij is nog zo klein.
Groetjes.

Terug
Bovenaan