doorslapen?

Hoihoi,

Das idd een flink verschil, Evy was 2 weken terug 6,5kg en was de laatste keer (met 3 maanden) 59cm.
Wat zeggen ze op het cb?
Heb je ook al groentehapjes geprobeerd. Ze zeggen dat dit voedzamer is.
Wij zijn nog niet met Evy begonnen met bijvoeden; buiten de rijstebloem dan. Maar ik begin dadelijk eerst met groente.
En anders je vraag nog eens onder het kopje voeding zetten, als je dit al niet gedaan hebt. Misschien dat daar iemand een gouden tip heeft.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

@ L81: dank je, altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent.

@ Floor: ik weet zeker dat het honger is, we laten hem namelijk liggen tot hij echt gaat huilen, dan de speen erin, weer wachten, nog een keer de speen erin, slokje water, en pas als niets werkt krijgt hij een fles. Gevolg is wel dat je voor de voeding al een uur wakker bent... Hij heeft een vrij distinct hongerhuiltje, althans, huiltje, hij krijst de hele boel bij elkaar, kan niet missen.

@ Marciris: groente hebben we nog niet geprobeerd, is de moeite waard om dat eens 's avonds te geven. CB weet het ook niet, zegt alleen dat ik alleen rijstebloem kan proberen en verder onder de liter per dag moet blijven, maar dat werkt dus niet.

Hoi meiden,
Even een aantal dingetjes, die ik van enkele deskundigen heb begrepen:

Kinderarts: een kind hoeft, zeker vanaf 3 maanden, 's nachts niet meer te eten. Dit heeft ie simpelweg niet meer nodig. Ongeacht de lengte of t gewicht (volwassenen zijn véél langer en zwaarder, maar hoeven 's nachts ook niet te eten!) Als een kind toch nog 's nachts komt, is dat meestal gewenning van op een bepaald tijdstip wakker worden. De cylcus kan t beste doorbroken worden door te proberen de lichten uit te laten, niet uit bed te halen, maar speentje aan te bieden en te proberen t kindje weer in slaap te krijgen. Zal eerste nachten doorbijten worden, maar in de meeste gevallen moet dit kunnen lukken! Rijstebloem is voor de meeste baby's ook een goed hulpmiddel om door te slapen, en soms moet een kind hieraan wennen en moet je t een paar dagen de tijd gunnen om te zien of t wel echt werkt...

Lactatiedeskundige: het verschil tussen BV en FV is dat een kind onbeperkt BV mag eten, maar absoluut niet onbeperkt FV, dit laatste ligt namelijk als een 'betonblok' op de maag, is zwaarder te verteren en meer dan de toegestane hoeveelheid FV is slecht voor de niertjes!! Dus ik zou absoluut de toegestane hoeveelheid serieus nemen, en een kind geen 6 flessen van 210 aanbieden, daar is t lichaampje niet op gebouwd!! Daarnaast kun je een kind met Fv echt overvoeren, waardoor ze overgewicht krijgen. Maar t belangrijkste is vooral dat t dus slecht is voor t lichaampje, te veel FV! Dus ik zou echt adviseren om je aan de toegestane hoeveelheden te houden.

En technisch gesproken is doorslapen 5 uur achter elkaar slapen, voor een baby, dus alles wat een baby meer slaapt 's nachts is luxe en superfijn, maar niet af te dwingen

@ Jesses Mum, ik weet dat het slecht is, teveel bv, maar ik zie geen andere optie. Ik ben heel vroeg begonnen met bijvoeden om op die manier de hoeveelheid FV binnen de perken te houden, maar mijn zoon heeft continu honger. Je hebt geen idee hoeveel moeite ik moet doen om te rekken tot 4 uur tussen elke voeding overdag!
CB kan me niet helpen, niemand heeft de gouden tip. Wat moet ik dan? Hem laten brullen van de honger de hele dag en nacht? Dat vind ik onmenselijk.
Hij heeft een heel moeilijke start gehad en is met 4 weken geopereerd, was toen weer terug op zijn geboortegewicht. Inmiddels heeft hij de schade ingehaald, maar de honger is gebleven.

Onze kleine is wel pas 9 weken, maar heeft ook altijd honger, echt heel vervelend inderdaad. Veel mensen vragen me ook altijd weet je wel zeker dat hij honger heeft..., maar dat kan gewoon niet missen, Noud schreeuwt ook erg hard als hij honger heeft.
Wij geven hem nu 5 keer 180 (= 200 cc) en meer krijgt hij gewoon niet, wil niet boven de liter uitkomen.
Hij meldt zich 1 keer per nacht, probeer wel steeds wat te rekken door  hem de  speen  te geven, en kan zo in ieder geval nog een uur rekken, en dan kan ik de nachtvoeding al als eerste voeding tellen (6 uur), waardoor hij er maar 5 krijgt, en dan wel de vollere flessen.
Maar goed, maandag naar het cb eens kijken wat ze zeggen, en ben ook wel benieuwd hoeveel hij nu weegt.
Ik weet in ieder geval hoe het is om een hongerige baby te hebben, pfff.....
groetjes Jacky

Hoi,

Doorslapen is idd 5 uur achter elkaar slapen en dat haalt onze kleine man wel. Hij krijgt om tussen 9 en 10 de laatste voeding en dan weer om 4 uur. Voor mij niet helemaal fijn, maar ik laat hem 's nachts niet brullen, want dan wordt de oudste straks ook wakker en dan hebben we de poppen helemaal aan het dansen. En ik vind hem ook nog klein hoor, ook al gaat hij naar de 8 kilo.

Onze oudste was geloof ik 8 mnd. geweest voor hij echt van 10 tot 7 doorsliep. Dus wij hebben hier nog wel even tijd.

Ik vind wel dat iedereen de kleintjes steeds eerder wil laten doorslapen. Het liefst heeft iedereen dat ze bij de geboorte gelijk een perfect ritme te pakken hebben en 's nachts van 7 tot 7 slapen. Maar ja het zijn baby's en voor ze het huis uit gaan, hebben ze het vast allemaal geleerd.

Groetjes junimama.

Ik zie dat niemand kijkt naar hoeveelheid slaap overdag.   Het ligt natuurlijk niet alleen aan het feit of hij honger heeft. Zo te lezen krijgt hij (meer dan) genoeg melk en bijvoeding. Misschien slaapt je ventje overdag nog (te) veel.

Joah is ook 5 maand (16 mei) en weegt zo'n 9 kilo denk ik. Hij drinkt 4 flessen van 180-200 cc en krijgt nog maar net fruit en groente, bijna nog verwaarloosbaar.
Hij slaapt van 19.15- 6.00 (soms later). Na de ochtendfles slaapt hij weer tot ong 8 uur.
Dan probeer ik em sinds vorige week 2 slaapjes te doen van ong 2 uur. 10.30-12.30 en 14.30-16.30. Die tijden zijn mijn eigen richtlijnen, kan ook zo half uur later zijn en soms slaapt hij korter, andere dag wat langer dan 4 uur.

Succes. Ik zal em zeker niet meer melk gaan geven als ik jou was.

groetjes Bianca

Terug
Bovenaan