doorslapen

A

Anoniem

Guest
hallo

slapen jullie kindjes al door? mees deed dit al heel goed maar heeft sinds een paar dagen dat hij weer stipt om 5 uur wakker wordt meestal dan een speen en het is weer goed maar tot zeven uur moeten we er dan wel een paar keer uit, en de laatste twee nachten kon hij met de fles ook niet wachten tot zeven uur terwijl hij eerder altijd doorsliep tot meestal wel half negen. dit heeft hij ook al wel eerder gehad en heeft ongeveer twee weken geduurt.

weet iemand wat dit is?

groetjes anja

Hoi Anja,
wat een issue toch steeds he dat slapen....
Onze kinderen zijn echte slaapdrama's ik ben blij als ik al 2uur achter elkaar kan slapen!
De afgelopen 2 nachten was ik al blij als ik uberhaupt in bed lag....
Ik heb dus echt geen tips voor je..... Ik wil wel zeggen wees blij dat je kindje tot 5 uur slaapt! Want dat is al heel wat!!! ik zou er een moord voor doen!

truste
Groetjes L81

hey

ja dat snap i ook helemaal heb ook eigenlijk niks te klagen ben verwnd maar het was zo lekker en snap niet waarom hij dat nu niet meer doet vandaar.
doen sommige al rijstebloem in de fles? mees is bijna elf weken kan dat al?

groetjes

Hoi!

Maudy is maandag elf weken maar slaapt al een aantal weken door.
Hoe groot zijn de flessen die Mees krijgt? Zou je hem voor het slapen nog een iets grotere fles kunnen geven??
Rijstebloem is niet aan te raden, mag pas vanaf 4 maanden...............heb het hier ook al geprobeerd, omdat maudy een veelvraat is, maar had darmkrampen tot gevolg........zijn er fysiek gewoon nog niet klaar voor.
Je zou dus een grotere fles kunnen proberen, of een zwaardere fles, met een schepje meer voeding er in.
Daarnaast, kom ik weer aan.............., is er rond deze periode een sprongetje waardoor kindjes snachts ook slechter kunnen gaan slapen..........oei ik groei is mijn bijbel zoals jullie merken................maar serieus, rond de 11-12 weken is er weer een mentale sprong waardoor kindjes dus slechter zouden kunnen slapen, ws is er van de week niet zoveel meer aan de hand.................ik help het je hopen.

Gr. Rimke

Ok, eerst even een knuffel voor L81:  
En ook nog een bloemetje erbij: . Om je even een hart onder de riem te steken wat betreft de slapeloze nachten!!!

Mika slaapt sinds 2 wk ongeveer wel door tot 7 a 8 uur 's morgens (vanaf 19.00 a 20.00 uur 's avonds). Hartstikke goed dus! Maar vorige week had hij ook ineens weer 3 nachten dat ie om 5 uur kwam voor een fles. Waarschijnlijk is dat dan het sprongetje geweest?! Fijn Rimke, dat jij de Oei, ik groei-bijbel hebt! Ik heb ém namelijk niet, maar blijf zo toch op de hoogte!
Tips heb ik niet echt trouwens; die kleintjes bepalen toch grotendeels zelf hun ritme. (heb ik door schade en schande geleerd, hoe frustrerend ook...)

Weltrusten!

Jacoline.

Ja hoor, dat was waarschijnlijk het sprongetje!
Ik zal jullie op de hoogte houden..................ben dol op dat boek!!!

hallo

hey ja dat boek ken ik ik heb hem zelf ook maar alleen in het begin in gelezen, maar geloof er zeker in heb namelijk ook het idee dat hij zijn handjes begint te ontdekken, dus maar hopen dat het gauw over is. en wbt de flessen hij krijgt in elke fles al 180 water en dat mag geloof ik pas met 3 maanden toch? mees heeft gewoon meer honger kan indd extra schepje proberen. en jacoline hoe oud is mika eigenlijk? krijgt hij geen fles meer om elf uur? toen mees goed door sliep heb ik gevraagd of die er af mocht want ik moest hem wakker maken en hij dronk hem ook niet op.

groetjes anja

Zolang ze niet boven de liter per 24 uur uitkomen qua voeding is het eigenlijk prima hoor. Meer dan die liter kunnen hun niertjes nog niet verwerken.
Hangt ook een beetje van hoe zwaar Mees is, ip geldt als regel 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Maudy is 6 kilo, dus 6 keer 150 is 900cc per 24 uur. Maar soms krijgt ze ook wel 190 cc per fles, keer 5 voedingen is 950 cc......
Je moet even zien waar Mees tevreden mee is............hij heeft waarschijnlijk ook gewoon iets meer honger.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan