doorslapen

Raaf is nu in de fase dat ie probeert door te slapen... toen ie precies 3 maanden was (afgelopen donderdag) sliep ie ene tot half 8. Daarvoor kwam ie altijd tussen half 4 en half 5 's nachts voor een lekker slokje drinken. Gisternacht kwam ie om 5u en sliep ie daarna tot 9u en vannacht kwam ie om 6u en sliep ie daarna nog tot 10u.
Ik slaap er enorm slecht van... want die nachtvoeding zit nog erg in mijn systeem dus ik word ook wakker om 4u en slaap daarna heel onrustig. Ik heb echt het gevoel dat ie het enorm aan het leren is, want hij werd vannacht wel wakker om 4u, moest niet huilen, maar zat wel te kletsen, dat ging zo door tot ie wel honger kreeg, om de 3 kwartier werd ie even wakker en jengelde wat. Ik werd er elke keer wakker van omdat wij de babyfoon aanhebben 's nachts.
Ik ben benieuwd wat mij vannacht te wachten staat....

@ Ukkepuk: Mika is nu 2 1/2 maand en houdt zich erg ver van de consultatiebureau schema's. Doordat hij 's nachts nu ongeveer 12 uur achter elkaar slaapt komen we overdag uit op slechts 4 flessen van elk 180-210 ml per keer. Volgens het CB-schema is dat voor kindjes van 4 mdn. Tja, wat doe je er aan? Ik laat m'n kind niet schreeuwen van de honger, omdat het CB andere richtlijnen heeft... Hij krijgt in ieder geval niet teveel binnen en aangezien hij tevreden, uitgerust en voldaan is krijgt ie ook niet te weinig. Hij geeft op deze manier zelf zijn ritme aan.

We hebben hem wel eens wakker gemaakt voor een voeding rond 23.00 uur, maar dat resulteerde erin dat hij strak 4 uur later weer wakker werd; hij zet dan z'n dagritme door. En daar had ik ook niet zo'n zin in. Als hij nu 's morgens wakker wordt is het ook niet zo dat hij uitgehongerd reageert, dus ik denk dat ie die avondvoeding gewoon niet zo nodig heeft. Hij is ook flink; rond de 6 kg schat ik.

Ik herken trouwens nog wel dat wakker worden voor zon nachtvoeding; ik slaap vanaf een uur of 5 ook slechter. moet ik maar even gaan afwennen voor mezelf... :)

Onze Tim doet het gelukkig heel erg goed met slapen.
De eerste week was zijn dag nacht ritme nog omgedraaid maar dat kwam al snel goed.
Na 4,5 week sliep hij 's nachts al van 23.00 uur laatste fles tot ongeveer 07.00 uur, soms zelfs tot 8.00. Hij is nu 3 maanden en een week en gisteren zijn we begonnen met het geven van 4 flessen van 200 en de laatste fles hebben we om 09.00 uur gegeven en hij sliep vanmorgen tot 07.30. Dus ja hopen dat hij dit volhoudt. Het is een vrolijk mannetje en groeit goed. Heerlijk dus.

Groetjes Yvonne

Ha dames!

Hier een heel ander verhaal... Domenikos wordt 3 dec. 3mnd . Hier in griekenland hebben we geen cb. maar gaan we naar de kinderarts. Ik moest Domenikos op verzoek geven, zoveel hij wil! Dat betekent dat we de liter zeker overschreiden... Ik heb nog gevraagd of t niet slecht is, nee hoor zei die, zoveel als t kind wil. Zorg ervoor dat er iets in de fles blijft zodat je hem niet tekort doet (dit lukt niet, fles gaat altijd op) Sinds 3dagen slaapt hij van 23:00/00:00 tot 7:00 met speen onderbrekingen. Eerste en laatste fles 7scheppen en 210 water en verder om de 3(meestal) a 4 uur flessen van 5,5 scheppen met 165water.
Ik denk heel vaak zou hij teveel krijgen???? Maar als ik t niet geef, dan krijst ie echt en zo is ie een lieve tevreden baby!
M'n nachtrust is nog niet echt fantastisch want m'n ukjes van 2 en 3 worden ook soms wakker... Geeft niet, komt wel n keer!

groetjes,Priscilla

hoi hoi,

Tess is nu 3,5 maand en heeft gisteren maar 4 voedingen bv gehad en sliep van 20.00 tot 8 uur 's ochtends omdat ik haar wakker gemaakt heb, anders had ze nog wel langer geslapen denk ik. Op zich wel lekker, maar krijgt ze dan wel genoeg binnen????? Ze woog vorige week 5450 gram.

Groetjes Lia

onze Noud is nu 14 weken en ik vroeg afgelopen donderdag ook bij het CB of ik de laatste voeding van 23 uur al mocht laten vallen, maar ze zei beter van niet, anders zou hij te weinig binnen krijgen, hij weegt nu 5870. ik maak hem dus nog steeds om 23 uur wakker voor zn laatste fles, en meestal slaapt hij dan wel de hele nacht door, dus liever nog om 23 uur wakker maken en de nacht doorslapen dan andersom....
groetjes Jacky

Hallo!

Ik ben ondertussen desperate wat betreft doorslapen! Mijn zoontje is vier maanden en lijkt slechter te gaan slapen elke nacht. Hij gaat rond half acht naar bed en slaapt dan zo'n 12 uur maar wordt wel tig keer wakker. Meestal rond half twaalf voor een voeding. Ik geef dan nog bv. Daarna wordt hij rond drie uur weer wakker en dan blijven we vaak elk half uur opstaan om hem even te troosten en zijn speentje te geven. Hij slaapt gewoon superonrustig en wordt dus niet alleen wakker van de honger. Hij zit op vijf voedingen waarvan hij zijn flessen bijna nooit leegdrinkt. Meestal maar 120 cc. Veel te weinig dus maar hij lijkt niet echt behoefte te hebben aan meer want duwt de speen gewoon uit zijn mond.

Wie  heeft tips  want de wallen hangen op mijn knieen???

Groetjes

nou het lijkt weer beter te gaan vanmorgen tot 8 uur doorgeslapen, gister niet wel om 5 uur wakker en de nacht daarvoor ook doorgeslapen. toch rijstebloem geprobeerd een heel klein beetje maar dessert lepeltje en gelukkig geen krampjes, maar of die daar nu van doorslaapt geloof ik niet want de nachten dat hij nu heeft dorgeslapen hebben we hem op zijn zij gelegd met zon kussen zo sliep die eerst altijd maar ben dat aan het afbouwen en gister sliep hij niet door en lag toen op zijn rug huh vreemd he.

groetjes an

Terug
Bovenaan