Doorslapen?

Hoi Dames,

Mijn kleine is van 16-6-2010, ruim 7 maanden dus, en hij slaapt zelden. Ik lees en hoor dat kindjes van deze leeftijd +/-15 uur per dag slapen, nou Keano haalt de helft nog niet eens!!

Hij wordt standaard om 6 uur wakker, dan komt ie bij ons in bed nog even dutten tot 7/8 uur. Vanaf deze tijd is hij gewoon KLAARwakker, af en toe een 5/10 minutendutje tussendoor, dat was het.

's avonds heb ik het volgende ritme:
-8 uur fles
-dan in bad
-+/- half 9 naar bed.
Maar dan is meneer verre weg van moe, hij krijst schreeuwt huilt net zolang tot ik hem uit bed haal.

De 1 zegt laten huilen, hij valt vanzelf in slaap, maar dat kan en wil ik niet. Gister heb ik hem voor het eerst 40 minuten gelaten, ik ging echt kapot en die 40 minuten voelde als 40 dagen voor mij.
Toen heb ik hem gepakt en gewiegt, helemaal snikkend zooo zielig.
Daarna viel hij in mn armen in slaap en heb ik hem in bed gelegd, na 15 minuten begon hij weer te krijsen etc. weer eruit gehaald, gewiegt etc... In slaap en in bed gelegd, toen was het ondertussen alweer 2300 uur en mam is kapot.

Hellup echt want ik weet niet meer wat ik moet doen!!!
Hij wil gewoon niet slapen, hij vecht echt CONSTANT tegen zijn slaap.
en mama is ook moe ....

thanks alvast!
Lfs Marieke (nuenen)

heyhey

aleiyah is bijna 8 maanden en slaapt ook nog niet door.
per nacht gemiddeld 8 keer gillen omdat ze haar speentje kwijt is.
als ik die speen erin doe, valt ze wel weer gelijk in slaap, maar eer dat ik dan weer slaap, kan ik er weer uit omdat ze die speen kwijt is.
heel erg vermoeiend!

in jouw geval, vindt ik het meer lijken op verlatingsangst. bang om alleen gelaten te worden, omdat hij mama niet meer ziet.

ik zou het volgende doen:

hem in bed leggen na zijn gebruikelijke ritueel.
naast zijn bedje gaan zitten, niet naar hem kijken.
net zo lang totdat hij in slaap valt (en dit kan de eerste weken heel je avond verzieken!)
elke avond of elke 2 avonden ga je steeds een beetje verder van zijn bed af zitten. op den duur zit je buiten zijn kamer, en dan zijn de zorgen voorbij.

heel belangrijk is dat je geen contact met hem zoek! niet naar hem kijken, niet aanraken, als zijn dekentje niet meer goed zit, niet goedleggen!

whahaha ik lijk wel zo'n opvoednanny! nee hoor, zo wil ik helemaal niet overkomen, maar bij 9 van de 10 kidsmet verlatingsangst werkt het wel!

heel veel succes! de eerste avonden gaan behoorlijk pittig worden. maak er geen strijd van, ga je niet opwinden, dat voelt hij nl aan. het komt goed!

liefs, do

als ik trouwens nog even een tip mag geven:
doe hem eerst in bad (slaap zacht badje) en daarna het flesje! is ten eerste beter voor het maagje, ten 2e heb je kans dat hij dan moeier is.

liefs, do

hoi hoi,

als dat niet lukt, misschien moet je haar wel bakeren, soms hebben kleintjes last van teveel ruimte om zich heen. op die manier is het meer de moederschoot. maar ik zou het wel even overleggen met het CB

groetjes en succes maaike

Hoihoi!
En lekker niet meer zo lang laten huilen.
Hij wil gewoon lekker bij jou zijn; ze zijn nog zo klein, luister daar maar naar. Goede tip om hem in bed te leggen en bij hem in de kamer te blijven.
Even doorzetten, maar denk echt dat dat werkt.
Steeds een beetje opbouwen :)
Succes!

geloof niet dat ik iets had moeten zeggen!
gisteravond 1 grote drama geweest met aleiyah.
elke keer als ik wegliep, zette ze het op het krijsen!
heb mn eigen tip dus maar gevolgd en het hielp :D
na een uur viel ze in slaap, wetende dat mama er was, maar haar geen aandacht schonk.
heb dus een uur naar de grond gekeken, maar zesliep wel daarna hahahaha.
toen ben ik letterlijk weg gekropen :D
oke, snachts is ze nog wel een aantal keer geweest voor der speen, maar ach... dat ben ik nu wel gewend hahahaha.

succes ermee :D

liefs, do

als hij echt de hele dag vecht tegen zijn slaap kan het natuurlijk ook zijn dat hij ergens last van heeft.

Is hij altijd zo geweest?
In dat geval is het misschien een idee om hem eens te laten zien aan een osteopaat........

Als het van de laatste tijd is........gaat het ook vanzelf weer over

zoals ik het lees kan hij wel eens "over"vermoeid zijn...

Mijn neefje had dit nl ook...die wou de hele dag niet slapen, vond alles te interressant en ging s avond dus over de top, tenzei hij op de arm in slaap gewiegd werd...

Hun hebben hem toen half ingebakerd tot ie zelfs een jaar was (alleen de bovenkant) en echt een strak schema aangemeten...

eerste week overdag op vaste tijden in bed leggen en hem dan wel laten huilen, kan je er zelf ook beter tegen, je kan ff gaan stofzuigen ofzo dan werkt het niet zo op je zenuwen en s avond ook je ritueel houden...dacht dat het bij hun een week duurde en toen was het goed...

Succes er in iedergeval mee!!!

Liefs randy

Terug
Bovenaan