Doorslapen?

O wat is dit herkenbaar!!!

Iris slaapt overdag ook erg weinig, haar middag slaapje is meestal wel goed (ongeveer 2 uren, soms iets meer, maar ook wel eens wat minder) en eind vd middag slaapt ze wel eens heel even op de bank naast ons. Dus gemiddeld overdag zo'n 3 uurtjes.

Wij brengen haar rond 19.15 uur op bed, pyjama aan, slaapzakje (puckababy) aan, dan de fles (200cc zonder pap, dit vindt ze nl niet zo lekker en ze slaapt er toch niet meer of minder door). Dan in bedje (in een 'snooze', hierin ligt ze met haar buikje vast), verhaaltje vertellen/voorlezen, kus, muziekdoosje aan en hopelijk slaapt ze dan.... tegenwoordig heeft ze de mode om na het muziekdoosje te gaan huilen. We doen dan nog even het speentje er in en gaan dan meteen weer weg, dit herhalen we soms nog wel. Uiteindelijk slaapt ze dan.

'S nachts is het wisselend. we moeten er sowieso 's'nachts een aantal keren er uit om haar het speentje te geven. Maar het gebeurt soms ook dat ze ineens klaar wakker is en het echt op een krijsen zodat zodra wij weer weglopen. Wat wij meestal doen is haar wel in haar bedje laten, haar sussen, aaien over haar wangetje en wachten totdat ze rustig wordt, dan weer weg gaan. Wanneer ze echt hysterisch wordt dan pakken we haar op en leggen haar tussen ons in.
Maar wanneer ze s'nachts klaar wakker is en gewoon wat rustig huilt, dan laten we haar huilen totdat ze zelf in slaap valt, dit ging afgelopen nacht goed, maar ja, hoelang hier voor nodig is weten wij ook niet.

Het is absoluut frustrerend en erg vermoeiend. Ik weet wel dat het belangrijk is om consequent te ze zijn en soms dus ook streng te zijn. Ik merk dat mijn man hier 's nachts meer moeite mee heeft dan ik. Maar volhouden werkt volgens mij wel.
Wij zitten hier inmiddels ook al meer dan 7 maanden mee...

Dus gewoon volhouden!
Heel veel succes!!!!

Groetjes Syreetha

ps: die puckababy en snooze kosten wel wat, maar als het helpt, heb ik het er absoluut voor over. Sinds we dit gebruiken lijkt het nl wel iets beter te gaan...

hoi dames

pff redelijk herkenbaar hoor
Mara slaapt middags tegenwoordig wel rond de 2 uur, ik heb haar middags in bed gelegd met wat speelgoed, is minder prikkels dan beneden
Lag ze lekker rustig te spelen en begon ze in slaap te vallen en nu is ze het aardig gewend en speelgoed is niet meer nodig
moet er wel bij zeggen dat ze als ze ziek is gewoon bij mij op de bank slaapt hoor, dan heeft ze meer behoefte aan bij je zijn

Ze is wel vaak te moe en vechten tegen de slaap en dan te moe zijn om in slaap te vallen pffff dat zijn dan lange dagen en nachten
daarom ben ik zo blij dat middags slapen er eindelijk in zit.

Als ze nu avonds jengelig is doe ik haar in badje met lavendel van kruidvat en dan flesje en in bad.

Nachts de speen erin doen hoeft neit meer!!! ze ligt niet meer in de safetysleep en kan het nu zelf, daar ben ik zo ontzettend blij mee

afgelopen 3 nachten was weer helemaal mis, tandjes die erdoor komen?? ze heeft diarre, spuitluiers en huilen als ze in slaap valt pfff maar elke dag gaat weer wat beter, ze heeft dan meer behoefte aan ons dan ga ik in mijn bed liggen met haar bij me en een goed boek, ideaal leestijd!
En zij valt dan in slaap terwijl ze babytv kijkt of bumba op de laptop.
Absoluut niet pedagogisch maar als ze bji ziekte zo wel haar rust krijgt doe ik het toch
ze sliep nu afgelopen avonden om 22 uur ipv om 0.30 uur en slaap is toch het beste medicijn

Het zijn ook elke keer fases, in het begin moest de safetsleep want ze was zo druk aan bewegen in bed dat ze maar niet in slaap komt, dat hielp echt en nu is het ziek zijn vanwege de tandjes en daarbuiten gelukkig heel goed
groetjes sabine

thanks dames, ik blijf gewoon proberen tot het goed gaat.

@Syreetha

wat is een snooze? heb op hun site gekeken maar zie niet iets vergelijkbaars als een bedje. Neem aan dat je een bedje bedoelt?

Hoi Marieke (mj bekkers),

De Snoozzz (sorry, ik had het verkeerd getypt) is een veilige slaapwikkel, die je kindje geborgenheid geeft en het risico beperkt op een afgeplat hoofdje, buikslapen, het wegglijden onder beddengoed of nachtelijke klimpartijen uit bed. Je baby slaapt veilig en comfortabel op zijn rug of zij, zonder dat hij wordt beperkt in zijn bewegingsvrijheid. Met de twee bijgeleverde wikkels is de Snoozzz bovendien eenvoudig aan te passen aan de ontwikkeling van je kind.
(www.mambokids.nl)
Ze hebben ze ook bij andere babyzaken hoor.

Ik heb deze dus aangeschaft ivm de geborgenheid die Iris dan voelt. Ze heeft van afgelopen zaterdag op zondag zelfs van 19.15 tot 7.15 uur doorgeslapen, heerlijk!!!! Ik werd er tussentijds wel even wakker van omdat het zo stil was! Helaas de nachten er na niet meer, maar we hoeven er nu minder vaak uit dan daarvoor, dus wie weet dat het hierdoor komt....

Groetjes Syreetha

Hoi,

Onze meid komt 's nachts ook zeker nog 2 of 3 keer dan wil ze de borst en slaapt ze weer verder. Vaak ben ik overdag gebroken. Ze wil absoluut niet aan de fles en ook geen speen. Ik ga nu ook even zoeken naar zo'n snoozz.

Hoi hoi,

Ik wil toch nog even zeggen, die Snoozzz helpt echt!!!!!!!!!!!!!!
Iris slaapt nu goed door, ze komt nog wel eens snachts, maar lang niet meer elke nacht en vaak houdt het dan wel bij 1 of 2 keer op!

Groetjes en succes aan iedereen die er ook zo'n moeite mee hebben!

Terug
Bovenaan