doorslapen?

Hai! Slapen jullie kids al door? Ik worstel met de laatste voeding, ik krijg hem niet meer wakker na 10 uur....maar ja dan blijft hij komen (ik geef BV) om een uur of 3.30.....

Ik zou het zo fijn vinden als die nachtvoeding eraf gaat... hebben jullie nog tips?

Groetjes

Hier slaapt onze kleine man al heel lang door. Nachtvoeding was er heel snel vanaf! Ik geef overigens wel flesvoeding! Laatste fles om 23.00/23.30 en de eerste pas weer om 6.30/7.00 als hij voor die tijd wakker wordt krijgt hij zijn speentje. Dit heb ik in het begin ook snachts gedaan! Kwam
Hij om vier uur dan rekte ik met zijn speen zo ongeveer een uur à anderhalf en elke x sliep die wat langer. Voor mezelf op een gegeven moment gezegd hij krijgt niet eerder dan 6.30 de fles en hier werkt t prima!! Nou hopen dat die laatste voeding er binnenkort af kan! Hier moeten we hem echt voor wakker maken en deze gaat er vaak moeilijk in omdat hij echt moe is!

Groetjes Tamara

Fedde slaapt ook niet door. Ik geef ook bv. Probeer rond tien/ elf uur nog te voeden en dan komt hij rond vier uur weer en daarna rond zes uur.
Ik heb een keer gelezen dat nachtvoeding bij bv juist heel goed is, maar weet niet meer waarom en waar ik het heb gelezen.
Dat lijkt me nou zo fijn aan flesvoeding dat de nachten wag langer zijn en dat de minder vaak hoeven te drinken, al sneller een ritme hebben. Die heb ik nu totaal niet.
Maar ja de bv gaat nog goed sus blijf maar door gaan.

Met alle respect, maar ik vind het erg onnatuurlijk om een kind te sussen met een speen, tijd te rekken, wakker te maken voor een voeding, dat terwijl hij/zij aangeeft te willen eten of slapen op de momenten dat ie daar behoefte aan heeft.
Ik vind nog altijd dat je je als moeder naar de behoeften van je baby moet schikken, niet andersom.
Maar dat is persoonlijk.

Hier meld hij zich tussen 18:00 en 19:00 en slaapt dan door tot 05:30.
Ik heb het 1 keer geprobeerd om nog een voeding te doen om 22:30, maar dan is manneke veel te slaperig en drinkt hooguit 60 ml om dan vervolgens toch weer om 05:30 wakker te worden.
Voor 8 weken vind ik dat al erg netjes.

Bij bv is dat natuurlijk anders en als dat goed was blijven gaan, hadden me de nachtvoedingen ook niks uitgemaakt!

xxx

Ik geef bv en ons meisje slaapt nu 2wk helemaal door!
Ik neem haar vaak mee onder de douche voor de laatste voeding, ze is dan meteen goed wakker, drinkt daarna heel goed en slaapt als een roosje, ze vind het ook heerlijk om mee onder de douche te gaan, anders deed ik het natuurlijk niet!
Zou zeggen is het proberen waard!!

@juulke; het is toch echt anders als je al meerdere kinderen hebt rondlopen, dan kun je vaak niet anders, hier zijn om 06.30-7.00 drie jongens wakker waar ik voor moet zorgen, op schooldagen moeten die opgehaald worden dus het is of wakker maken of alleen thuis laten, nou dan is mijn keus zo gemaakt!

@MJ: heel herkenbaar! Hier was het net zo. Tim kwam iedere keer precies op de momenten dat de oudste naar school moest, of opgehaald moest worden. En inderdaad precies ook 's ochtends op een onmogelijk tijdstip. We zijn Tim toen toch gaan wekken voor een laatste fles en die drinkt hij echt zonder te mopperen leeg (papfles). Daarna slaapt hij tot een uurtje of 6 door. Soms is ie om 5 uur wakker, dan pak ik hem bij me en slaapt ie bij mij verder. Om 6 uur maak ik hem desnoods wakker, zodat ik hem kan verzorgen en voeden. Dan ligt hij weer in bed zodra het tijd is om de oudste te wekken enz. Zo hebben we nu vaste tijden: 0600-1000-1400-1800-2300. Werkt echt voor iedereen goed, Tim pikt dat schema probleemloos en het is een stuk relaxter allemaal.

Gr ingrid

Terug
Bovenaan