Doorslapen

Hoi kersverse mama's!

Bij hoeveel weken ging jullie kindje doorslapen?
Ik ben trotse moeder van Lycia, dis nu ondertussen alweer 15 weken oud is.
Ze heeft doorgeslapen, maar na een tijdje meldde ze zich weer éen keer 'snachts, en nu zelfs 2 keer!
Ik geef volledig borstvoeding.
Kun je er ook wat aan doen dat ze gaan doorslapen? Ik geef haar al bij de laatste voeding wat pyjamapapje..

Ik hoor het graag!

Groetjes Anika

hoi wil je niet ontmoedigen hoor maar antonio van bijna 7 maanden slaapt ook niet door. net als jouw kleintje eerst wel en komt nu ook vaak twee keer ook ik geef bv, had dat niet bij mijn meisjes wel bij de oudste jongen die sliep het 1ste jaar niet door. mocht jee een supertip krijgen dan hoor ik die ook graag

Hoi,

hier een julimama. Mijn jongetje (10 juli) slaapt nu meestal door. Is begonnen door ipv om de 3 uur te voeden om een uur of half 6 te voeden en dan pas om half 11 weer, en heeft zich gedraaid naar 's avonds clusteren en dan de nacht meestal doorslapen.
In het eerste geval werd ie om een uur of 5 / 6 wakker, nu vaak pas tegen 8en. Heb m dan de voige avond vaak om 6,7,8 en 10 gevoed. Ik voed trouwens voornamelijk op vezoek, alleen is dat soms mijn verzoek ;)
Maar... het is idd heel normaal dat je kindje niet doorslaapt en daar brengt pap of zo vaak ook geen verandering in. Helaas... (want t is wel zwaar ja)

hier ook een juni mama.
Vince sliep eerst ook door van 22.00 tot 6 á 7 uur.
nu komt hij steeds vaker om 5:00 uur
Wij laten hem niet huilen maar geven hem dan al zijn ochtend fles 210 + 7 scheppen dan trekt hij het door tot 11 en zit hij weer in zijn schema.
laatste fles wordt hier om 21:30 gegeven anders is hij zo'n in coma dat hij niet drinkt.

Hier een mei mama die ook volledig bv geeft.
Mijn zoon slaapt wel goed door (van 20.00 tot ongeveer 08.00), heel af en toe komt hij nog wel 's nachts, maar mijn ervaring is dat hij dan geen honger heeft (drinkt dan maar even), als ik hem dan een speen geef is het weer goed.

mijn zoon is van 19 mei... hij heeft heel netjes door geslapen... en nu zo een maande.. zelde... maar hoe vaak die komt en zo wisselde heel erg... als wij een druk dag achter de rug hebben komt die vaker... heb ik heel de dag/avond met hem rustig thuis gezeten wil die soms door slapen... het voor deel van borst voeding is in dit geval ook een na deel... je kan en mag de borst geven waneer en hoe veel je kind nodig heeft... echter als het klein het nodig heeft zal die dus snachts ook komen.... bij warmer weer kwam die snacht zo we zo... een exstra keertje...

wat ik doe is hem als wij naar bed gaan nog een keertje aan legen... ik maak heb er niet voor wakker maar ook al slaapt die half als die wil drinkt die wel... hij blijft bij onze benden tot we alle 3 naar bed gaan... en dus als ik hem omkleede of neer leg word die toch wel een beetje wakker... dus mateen even voeden... en dat scheelt dan toch meestal een keer voeden snachts.... of te minsten de eerste keer is wat later/vroeger....

nu moet ik zegen dat ik de nacht voeding niet als vervellenden ervaar... hij slaapt bij onze (wij hebben de ledikant naast onze bed gezet en de een zeikant weg gehaald en zo vaste gemaakt..) en dus hoe ik er niet uit.... soms voed ik liggenden als ik weet dat de wekker zo gaat of het idee heb dat die maar een klein sabbel wil.... anders gaat ik zitten in bed met hem....

ik lees nu ook weer van sommig moeders hoe ze het doen met flesvoeding... helemaal prima... maar denk er om... flesvoeding en borstvoeding werk heel anders... en dus kan je nooit op dit vak vergelijken... verder moet je ook rekening houden dat de melk die elke moeder maakt ook anders is... en dat van tijd tot tijd onze melk zicht aanpast aan wat onze kind nodig heeft... dus ook daar in kan je niet echt vergelijken!!!

Hoi!

Ondertussen geef ik combinatie van borstvoeding en flesvoeding, Mijn productie was wat aan de lage kant! Mijn meisje meldde zich om de 2 uur.. Daar gaan we niet aan beginnen ;)
Ik heb gehoord dat fleskinderen eerder doorslapen dan borstkinderen.
Moet zeggen dat ze nu wel langer slaapt! Ze krijgt de laatste fles ( ze drinkt ongeveer 130 cc ) rond 21.00 uur, en dan meld ze zich 's nachts rond een uurtje of 5.. Dat is al beter dan 2x 's nachts!

Maar ik probeer hier NIET mee te zeggen dat jullie flesvoeding moeten geven hoor!
Doen wat ze zelf het beste vind!

wat fijn dat jij nu meer rust krijg...

de kleine man heeft hier maanden door geslapen... noe ja van af 2 maanden sliep die ongeveer 7 uur achter elkaar... ik vind dat door slapen... van 22 tot rond 5uur....
dat ging goed tot ik een opperatie had en mijn produchtie even een diep had... en tja... sinds die is het door slapen wisselen... maar mestal lukt het niet... echter komt die door wat anders...
wij zijn bezig met "baby zindelijkheids communicatie"(ja het is een raar idee maar hij vind het zelf heel fijn... en dus gaan we door)... en over dag is die als wij als ouders goed opletten heel de dag droog... en nu wil hij dus ook snacht... hij word wakker van een volle blaas... en wil wel verder slapen maar word dan snel weer waker om dat die blaas vol is... even naar de wc en hij slaap weer lekker verder... zijn blaas kan allen nog geen 7 uur achter elkaar aan... maar met de tijd zal dat ook wel weer komen...

ik hoop heel heel lang door te mogen gaan met de borst... en tja dan maar een verstorde nacht rust... ik ben van over tuig dat de beste wat ik kan doen is de borst zo lang mogelijk te geven!!! hier heb ik gelukig nog geen last van onder producht... sterker nog ik producer nog steeds te veel... en kan heel makelijk meer produceren als het nodig is...

wel heel fijn dat jij voor jullie zelf een passenden oplossing gevonden heb...
wil jij nu helemaal over stappen op de fles... of ga je voorlodig nog met beide door???

Terug
Bovenaan