Doorslapen

goed... ik ga het proberen kort uit te legen... waarschuwing veel mensen vinden het raar als ik er over vertel maar als ze ons dan bezig zijn met de klein vinden ze het helemaal geweldig en begrijpen ze dat we het doen... en zegen ze altijd dat Falko het echt prettig lijkt te vinden en zo...

baby zindelijkheids communicatie of te wel BZC gaat uit van het feit dat baby's al van af de geboorte weten wanneer ze iets moeten doen (plassen of poepen) ze voelen dit net zo aan als wij allen weten ze net als met zo veel dingen niet wat ze er mee moeten doen... ze kunnen het ook al "goed" ophouden (hun lijf is kleiner dus kunnen ze dat niet zo lang als wij...maar ze kunnen het wel)...echter door de gebruik van luier leren wij ze niet wat ze met die gevoel moeten doen... maar als je van af de geboorte beging met het plassen en poepen te coppelen aan een geluid door deze te maken wanneer de klein zijn behoede doe kan je op een iets later moment (als de klein moet) de geluid maken als je de klein boven de wc/wasbak/wat jij voor bak wil... en dan zal de klein daar dan zijn/haar behoefde doen... het kost wat tijd...

wij zijn nu bezig sinds dat falko 1 maand is en bij is nu bijna 5 maanden en zo lang wij als ouders opletten (hij kan nog niet zelf naar de wc lopen en zeg ook niet "mama in moet naar de wc")... is hij de hele dag droog... en 's nacht word die dus nu ook wakker om te plassen... hij geeft het zelf echt aan... en van de nachten had die wat mijn betreft ook wel iets later mee kunnen begingen maar goed als hij al zo fijner vind vind ik het wel goed...

falko draag gewoon luiers... maar ik durf hem ook best zonder te laten spelen... of slapen(over dag)

voor lief hebber je kan ook later begingen... zou je willen je bent dus nog niet te laat... allen kan het wel langer duren en hangt van de kind af en zo...

Terug
Bovenaan