• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

doorslapen ????

Ons zoontje slaapt ook niet door. Hij is nu 4 maanden. Hij komt standaard tussen 4 en 5 uur en het maakt niet uit of hij vroeg of laat in de avond een fles heeft gehad. Hij krijgt een beetje rijstebloem door de laatste fles maar ook daar slaapt hij niet langer op helaas. Hij zal die fles om 4 uur nog wel nodig hebben. Ik ben inmiddels begonnen met fruithapje en eerst moest dat even wennen maar nu vind hij het lekker. De laatste twee nachten slaapt hij weer wat onrustiger, is vaker wakker maar valt dan wel weer in slaap totdat hij om 4 a 5 uur wakker wordt en dan niet gaat slapen tot hij een fles heeft gehad. Het zal vanzelf wel over gaan maar soms is het wel erg vermoeiend, heb nl nog twee kids die naar school moeten en ik ben ook weer aan het werk.
 
Hoi Louise,

Mijn zoontje is ook bijna 4 maanden, maar slaapt ook nog niet door!
Hij krijgt ook volledig BV op verzoek en meestal komt hij rond 03.00 uur voor een voeding..

Zoals hierboven beschreven staat met afgekolfte melk verdikken met rijstebloem zou ik niet aan beginnen.. Evenals hier gezegd wordt dat hij niet genoeg zal hebben aan je BV..
Ook zou ik nog niet beginnen met fruit of groente.. Bij BV wordt dit pas vanaf 6 maand geadviseerd..

Je geeft aan dat je om 19.30 uur de laatste voeding geeft.. Heb je al eens een droomvoeding geprobeerd? Dit is rond 22.00 uur je zoontje aan te leggen zonder dat hij wakker wordt.. Ze kunnen slapend drinken.. Zo geweldig moment!
Daarna lekker zelf naar bed gaan en je uurtjes pakken..

Verder zou ik je als tip geven hem bij het wakker worden, nogmaals te voeden..(zit toch alweer 3 uur tussen de voeding van 1 en 4 uur) Of je er nu uit moet om zijn speentje te geven, of je voed hem even.. Dan zal hij waarschijnlijk (omdat hij overdag ook langer tussen de voedingen laat) langer doorslapen dan die 1,5 uur nadat je zijn speentje hebt gegeven..

Misschien heb je wat aan het borstvoedingsforum..
www.borstvoedingsforum.nl

Succes!!
 
hij krijgt om 19.30 bv en naar bed
dan komt hij vaak tussen 1 en 2 uur en krijgt dan weer bv ( zonder krijg ik hem niet stil...)
rond 4.30 word hij vaak wakker en moet dan getroost worden met een speentje oid en slaapt dan tot 5/ 6 uur dan weer bv, slapen tot 7.30..

Hierop reageerde ik dus;

19.30 uur naar bed BV
22.00/22.30 Droomvoeding (slapend voeden)
tussen 01.00/02.00 wakker - BV
4.30 wakker - BV
Waarschijnlijk slaat hij 5/6 uur over en
word hij rond 7.00 / 7.30 uur wakker
 
bedankt snoopy !

klinkt wel leuk 'droomvoeding' had ik nog nooit van gehoord.
ik heb het gisteravond gedaan, rond 21.30 gegeven en hij sliep tot 3.00 uur. en toen tot 7.00 uur. ligt nu weer te slapen vanaf 8.30.
hoop dat hij dit volhoud. 1x s nachts eruit is wel prima. Ik heb nog geeb rijstbloem oid gegeven. bij mijn oudste had ik ook tot 6 maanden alleen bv gegeven en dat wil ik zo graag weer volhouden ! ( uiteindelijk heb ik mn oudste 13 maanden bv gegeven ).

Voel me helemaal uitgerust hahaha
 
Terug
Bovenaan