Dosis vitamine D verdubbelen?

Dit is nieuw voor me, de laatste keer toen Tara op het cb was, was ook alweer meer dan een half jaar geleden ...... ik geef haar elke dag 5 druppels van de AD, is dat dus te weinig?

Dit is voor mij ook nieuw, de laatste keer op het cb hebben ze mij dat ook niet verteld. Ik zal het ook eens even opzoeken. Nou geef ik Lotte vaak toch al een paar druppels extra op dagen dat het minder zonnig is...

Groetjes, Marisa

quote: shivana_2505 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2009 17:12:28'));

Dit is nieuw voor me, de laatste keer toen Tara op het cb was, was ook alweer meer dan een half jaar geleden ...... ik geef haar elke dag 5 druppels van de AD, is dat dus te weinig?

Voor vitamine D is het dus wel te weinig, alleen van A zijn 5 druppels meer dan genoeg, en volgens onze cb arts is vitamine A helemaal niet meer nodig.

Kortom, vitamine D 10 druppels = 10 mcg per dag.

Je kunt ook even kijken op www.voedingscentrum.nl , daar kun je het namelijk ook op terug vinden.

Inderdaad, heb het even opgezocht. Dan dus voortaan 10 druppels. Kinderen tot 1 jaar wordt nog wel 5 druppels aangeraden! (alvast voor de moeders met twee kindjes en de zwangeren, waaronder ikzelf ;))

@Moonpoontje: Wat ben jij belachelijk vroeg uit bed!!? Heb je nachtdienst of zo?

Groetjes, Marisa

Hoi,
Ook hier bij 18 mnd te horen gekregen dat de vit D moest worden verdubbeld..Dit zou zijn omdat is gebleken op oudere leeftijd, dat mensen als kind te weinig vit D zouden hebben gehad..En daar kom je dus pas later achter..Vandaar nu meer geven.
Ik geef zelf Vit D in tabletjes vorm, en geef er drie per dag.
Gr Rina

Terug
Bovenaan