Douchen/bad drama

<p class="”p1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><span class="”s1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Mijn zoontje van 18 maanden vind het sinds ruim een maand echt verschrikkelijk om in de douche te gaan. Hij krijst echt alles bij elkaar, hij begint zelfs al te huilen als ik het woord douche of bad zeg of als hij de douche/badkamer ziet. </span></p><p class="”p1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><span class="”s1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Hij vond het hiervoor hartstikke leuk, zat dan te spetteren en te spelen en deed zelf iedere keer zijn hoofd onder de straal. Ineens sloeg het om, geen idee waarom?</span></p><p class="”p1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><span class="”s1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Iemand die dit herkent en/of tips?</span></p><p class="”p1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><span class="”s1″" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Zie er echt iedere keer nu enorm tegenop hem te moeten douchen.. Doe het al maar 2 keer per week, dus frequentie verminderen kan ook niet, haren zullen toch gewassen moeten worden.. Al van alles geprobeerd: weer in bad, speeltjes, afleiden met muziekje of filmpje, met papa of mama mee, eerst kijken als papa of mama in de douche gaat, maar alles resulteert in flink krijsen..</span></p>
 
Oh jeetje dat is vervelend! 
Is het bad/douche misschien een keertje ongemerkt te warm geweest? Of dat hij uit gleed en kopje onder ging? 
Ik heb geen tips helaas.. maar misschien als je de reden van de omslag kan achter halen, als er al een reden is (en niet gewoon, ik kan nee zeggen, dus doe ik dat ook), kun je het misschien verhelpen? 
 
 
Ja je hebt echt alles al geprobeerd lijkt het wel.. zou idd ook aan een vervelende ervaring denken als ik je verhaal zo lees.. wij hebben inderdaad ooit ons zoontje in een te heet bad gezet en ik heb de keren daarna altijd heel duidelijk tegen hem gezegd, het bad is niet te heet en hem eerst een teentje erin gehouden. Hij is het inmiddels vergeten en gaat er weer prima in (ik niet natuurlijk..klein moeder trauma).
 
wij moeten onze jongste tijdens het douchen ook eerst even op de arm nemen tijdens zijn schreeuwconcert. Dan samen proberen waterstraaltjes te pakken, afleiden met een lege shampoofles met pompje waar ik dan water in doe en hij mee kan spelen en na een paar minuten is het dan acceptabel. 
Wat hier ook helpt is dat hij zelf de douchekop mag vasthouden (in het begin).
Heel veel succes, hoop dat je kleine het werr snel leuk gaat vinden!
 
Wat vervelend dat het zo om is geslagen. 
Misschien kun je het baby badje weer proberen, maar dan op de grond of in de badkuip. En zo met een washandje wassen. Of wellicht de wasbak vullen met water als die groot genoeg is. 
 
Wij hebben dit ook een moment gehad, waarschijnlijk na een keer een te heet bad. Wat hier helpt is de badkamer deur dicht, douchedeur open en de douche aan. Hij loopt dan lekker in zn blote kont door de badkamer. In de douche liggen speeltjes en een wasteil om mee te spelen. Hij liep dan een beetje in en uit de douche. T werd een groot waterballet maar nu gaat hij weer met plezier.
Wellicht heb je er iets aan. Succes!
 
Ik zou ipv 2 keer per week gewoon even elke dag kort douchen. Haren wassen 1x in de week. De reden voor het dagelijks douchen is de gewenning die dit op den duur met zich meebrengt. Mijn dochter is nu 2 jaar en heeft dit ook een hele poos. Ik heb badeendjes, badboekjes, badspeelgoed van Vtech, soms helpt niets. Nu weet ze dat het “leuke” speelgoed in de badkamer ook daar blijft en uitsluitend is voor tijdens het douchen/badderen. Dat is al heel wat. Na een tijd word het huilen vanzelf minder. Soms neem ik mijn telefoon mee en zet ik een Disney filmpje aan voor extra afleiding. Ik begrijp je gevoel. Ik zie er zelf ook vaak tegen op. Wat zullen de buren wel niet denken wanneer het tijd is om de haren te wassen... pff. Ik heb ook een poos minder vaak gedoucht zoals jij nu doet. Wat ik merkte was meer drama in de keren daarna dat er dan wel gedoucht moest worden. Dan ging ze al huilen bij het uitkleden. Dat is nu niet meer. Wanneer we klaar zijn in de badkamer, dan zwaaien we het speelgoed uit en zeggen we tot morgen. Houdt vol. Het word vanzelf beter
 
Bij ons werkte het heel goed om hem zelf de regie over de douche te geven. Gewoon de straal heeel slap zetten en zelf laten doen. Grapjes maken dat de douche hem wil kietelen, en alles benoemen. Zelf een washandje geven en zeggen wat er gewassen moet worden. De haren wassen en ook zelf laten doen, was je armen maar en dergelijke... Je kunt dan stiekem de washand ook al 1 of 2 x uitknijpen op het hoofd zodat het meeste sop er al uit is, en daar merken ze vaak weinig van ?
 
Terug
Bovenaan