Douchen/bad drama

Bij ons ook wekenlang drama gehad. Bij grootouders lukte het beter (andere omgeving), maar we durfden het niet te vaak te doen, want we willen dat het nog leuk blijft bij opa en oma. 


Buiten stampen in de plassen net als "Peppa pig" en het recreëren in de badkamer heeft een tijd geholpen. 
Een spetter feestje in de douche, door de douchekraan eerst op de muur te richten en dan samen met de handen op de grond en tegen de muren spetteren. Het opspattende water en spetter-geluid leidde genoeg af om even snel met het washandje eroverheen en af te spoelen. 


Toen de coronaregels nog soepel waren heeft een zwembad-bezoekje onwijs veel geholpen...
 
Hier geen douche/bad drama en ook nooit gehad. Wel wil ik je graag de tip geven voor het okbaby douchezitje. Dit is een klein badje waar je kindje stevig in kan zitten in de douchecabine. Kijk er eens naar, wellicht biedt dit het gevoel van veiligheid waar jouw kindje naar opzoek is. 
 
Pfff wij sinds kort ook hier een mega drama met badderen. Douchen heeft ie sowieso al nooit gewild. Bad was echt altijd een feestje. Op haren wassen na. Vrees ook dat het daar onlangs mis is gegaan, maarja, moet soms toch echt z’n haar wassen!

Hij schreeuwt echt de hele buurt bij elkaar als ik hem alleen al uit kleed om in bad te gaan. Vanochtend spelenderwijs bij papa gaan kijken die stond te douchen en hoop het zo beetje bij beetje weer leuk te maken… Hoop zo dat deze fase snel voorbij is! Badderen was echt altijd een ontspannen feestmomentje voor het slapen gaan. Zo jammer dit!
 
Deze fase heeft bij ons geduurd totdat ons zoontje op waterwennen zwemles ging ong 4 jaar. Haar wassen vond hij nooit leuk maar gewoon douche wel totdat hij een maand of 9 was hij krijsde alles bij elkaar. Het was zo erg dat toen hij niet meer krijsde na dat hij op waterwennen tijdje zat de buurvrouw vroeg of hij niet meer douchte ?. Je zou kunnen proberen om te gaan zwemmen
 
Ik heb hier echt preciesssss hetzelfde probleem al sind een jaar met mijn zoontje. Als wij al douchen zeggen huilt hij zich helemaal lam. Ik ben een paar keer samen met hem en m'n dochter gaan douchen dat hielp dan wel een beetje, maar ging dan uiteindelijk weer hard krijsen. De laatste tijd laat ik hem eerst in een baby badje spelen voor een half uur ongeveer. Hij speelt dan ook echt alleen met de speelgoed in het badje maar gaat er niet in zitten. Ik gooi soms wat water over hem heen en douche hem dan op die manier gewoon met een bakje, want zodra de douchekop aan gaat begint hij al te krijsen. Weet niet of je dat kunt proberen want het helpt wel iets bij ons dat hij zelf de badkamer gaat verkennen en daarna pas dat we beginnen met douchen. 
 
Terug
Bovenaan