douchen ... drama!!

Wij hebben Kian altijd in bad gedaan. Vonden we handiger. Maar nu hij zelf staat enzo leek het mij wel makkelijk om over te stappen op de douche. Haha, nou niet dus!
Als hij in z'n bad zit doe ik altijd al de douche aan om het bad vol te laten lopen (terwijl hij erin zit), no problemo.
Maar ik ging hem dus gewoon onder de douche doen. Nou, vergeet het maar. Brullen!! Hysterisch was ie! Alsof ik z'n tenen eraf had gehakt!! Zelfs z'n badeend mocht niet onder de douche!!
Nu zit ik wel een beetje met m'n handen in het haar.  

Want als ik nu al het woord douche in mijn mond neem (al zitten we in de auto) dan raakt ie weer helemaal over z'n toeren.
En we gaan dit jaar kamperen en ik was toch niet van plan dat badje mee te slepen......
Wat denken jullie, nog even wachten en over een paar weken weer proberen, of doorzetten, en het houdt wel een keer op .... (is niet echt mijn methode, maar ach)

Een eventueel volgende gaat vanaf de geboorte mee onder de douche!!!!!!

Liefs Nelleke

Hey,

Bij Dean precies hetzelfde. In bad gaan vindt 'ie geweldig, maar de straal van de douche niet. Maakt teveel kabaal en voelt misschien wat hard aan op z'n huis. Wij gaan eind maart een weekendje weg. Weet nog niet hoe ik het ga doen in de douche. Misschien wel niet wassen! Hahahaha. Heb helaas geen tips voor je.

Groetjes,
Nelly.

Hoi Nelleke

Niet forceren zou ik zeggen.... Je hebt er ook niks aan als hij er écht bang voor gaat worden. Als jullie gaan kamperen is hij alweer een half jaar verder, dat zie je dan wel weer. Tegen die tijd heeft ie vast al een keer met de sproeier in de tuin gespeeld, jou vaker zien douchen, heb je al een keertje kunnen oefenen terwijl hij in bad zit (lekker laten spelen met de douchekop bijvoorbeeld).

Gijs vind het nú pas leuk onder de douche en dan nog alleen maar samen met mij of z'n vader. En heel eerlijk gezegd: ik kan me er iets bij voorstellen..... dat harde gekletter, kleine ruimte, heel veel water. Als hij het niet gewend is (mijn kinderen gaan ook altijd in bad), is het gewoon iets waar ze van schrikken en best een beetje angstig voor kunnen zijn.

En als hij het in de zomer nog steeds niet leuk vind: koop je gewoon een grote emmer daar en zet je 'm daar in, komt ook wel weer goed toch?

Groetjes
Susan

Hoi hoi,

Wat balen zeg, ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat Milan wel onder de douche wil. Tuurlijk ligt hij ook liever in bad maar hij maakt er niet zo'n probleem van.
Hebben jullie al eens geprobeert om bijv. in het zwembad en daarna onder de douche te gaan. Vaak word er dan niet zo bij nagedacht door die kleine hummeltjes. Of is het een idee om samen onder de douche te gaan. Dit heb ik vaak samen met Jorick gedaan. Dat vond hij geweldig. Jij vangt dan de meeste druppels op, maar de kleine word ook wel lekker nat en het heel gezellig om met mama/papa onder de douche te staan en dan mama inzepen/papa.
Bij ons is het gelukkig nooit een probleem geweest , maar kan me voorstellen dat als je op vakantie gaat je niet je badje mee wilt slepen.... (mag je haast wel een aanhanger mee nemen)

Groetjes Jolanda

hey Nelleke!

thomas vind het geweldig onder de douche, als wij vragen of ie wil douchen staat ie al aan het traphek te rammelen van ongeduld. Thomas ging dan al wel vanaf 3 weken mee onder de douche, en sinds die tijd gaan we altijd samen! Heerlijk lekker spetteren en knoeien. Zelfs met mijn dikke Nina-pens pasten we nog net samen onder de douche. Misschien een idee om een paar keer samen te gaan? laten zien dat het leuk is, dat mama het leuk vind en onde de straal durft met het koppie? Wij zitten nog steeds in de douche-bak, hoewel hij nu wel steeds vaker wil gaan staan net als wij, hahaha! Wij hebben de cabine ook helemaal vol liggen met speeltjes, maar dat zal het probleem bij jullie vast ook niet zijn! Hoop dat jullie er iets aan hebben, ik vind het heerlijk die kleine mama-zoon momenten onder de warme straal...

Kus, Marieke

hoi hoi,

Enzo gaat ook sinds zijn geboorte onder de douche, juist omdat we vaak weggaan is het handiger. Niet alle hotels hebben een bad..
Maar goed ...ff denken.... misschien is het een begin om de douchebak vol te laten lopen en daaraan te laten wennen. Ff lekker in de douchebak een paar keer en dan voorzichtig laten kennismaken met de douchekop met de handjes. En dan heel langzaam uitbreiden. En inderdaad wel de bekende speeltjes mee.
Nou, ik weet niet of je er iets mee kan maar het is een heel vervelend probleem. Maar het komt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

succes

liefs
di silva

Tja, dat is heel vervelend want douchen is veel makkelijker dan in bad. We zijn rond een jaar begonnen met douchen en in het begin vond ze het ook eng. Toen heb ik een teiltje in de douche gezet waar ze in kon zitten dus eigenlijk een klein badje in de douche en dan niet de douchestraal op haar. En als ze dan in het teiltje zat(wat ze heerlijk vond) ging ik langzaam met de douchekop over haar ruggetje. Nu zit ze niet vaak meer in het teiltje maar speelt ze er wel mee: eend erin etc.
We hebben trouwens een onwijs leuk speelgoed gekregen : een glijbaan met skieende pinquins! De glijbaan druk je op  de muur in de douche (of in bad) en door magneten worden de pinquins omhoog getrokken en zoeven ze zo de glijbaan over, in het teiltje. Zoooooooo leuk! Dan wordt douchen opeens een stuk leuker.

succes!

Marielle

grrmmmbl klote laptop, druk ik met mijn linkerhand op een knopje kan ik de hele pagina opnieuw op gaan zoeken...

anyway: ik zei: langzaam laten wennen en niet forceren (maar dat was natuurlijk allemaal al gezegd)

wij hebben Ivar al vanaf het begin meegenomen onder de douche, en gelukkig vindt hij het nog steeds leuk. hopelijk vindt Kian het snel ook (weer) leuk!

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan