Douchen met baby

<p>In december word ik voor de tweede keer mama. Ik herinner me van onze dochter die inmiddels een kleuter is dat ik amper tijd had om me soms te douchen... Nu vraag ik me af of het iets is om met een waterdraagdoek te dragen in de douche? Zoals de minimonkey of de bykay. Ik ben gewend met dragen maar dan op het droge. Het lijkt me ook handig voor in het zwembad aangezien wij samen veel naar het water gaan met onze kleuter. Iemand ervaring met een drager in het water? Douchen hier nog mama's samen met hun baby?</p>

Ik krijg straks ook een 2 se de eerste de oudste dan 2 nu 18 maanden zet ik altijd bij me met potje dingetje water ik douch hem en me zelf kan me scheren alles hij zit rustig dan ga ik er uit droog ik mee gaf kleed ik om hij speelt nog heerlijk. Straks als 2 de is is hij ouder super fijn dan ook snapt hij meer en ga ik gewoon zelfde doen maar dan met 2 Kids en me zelf onder de douch en me kan die dan de Kids er uit haalt en als ik alleen ben ik alles goed klaar leg en de oudste dan zeg je mag nog even onder blijven of met handoek om zich heen bij zitten de kleine lekker afdrogen doen en daarna in bedje leggen en de oudste of ik eerst snel afdrogen badjas aan in de buurt van de kleinste en dan de Kids doenis miss even gedoe maar ik denk dat dit zeker gaat lukken

Ik legde mijn baby's altijd bij mij in de badkamer op de grond op het aanllkeedkussen en later in het wippertje erbij. Dan kon ik gauw douchen en ze ik de gaten houden. Werkte prima

Kleine in het wippertje in de badkamer zetten. Kun je zelf goed douchen. Dragen in de douche lijkt me niet zo praktisch. Je kunt dan jezelf toch niet fatsoenlijk wassen.

Ja idd baby in de wipper en dan douchen ? pff lijkt me zo een gehannes een waterdraagdoek je moet t allemaal weer afdoen en droogmaken voor die 10 min dat je onder de douche staat.

Ik heb de mini monkey maar zou er niet graag mee douchen met een baby, zo glibberig en je kunt jezelf amper wassen en de baby krijgt het toch koud of sop in z'n gezicht?

Idd, baby ernaasrt in de wipper of aankleedkussen direct na een flesje en dan kun je toch 5min douchen? Of in de avond douchen als je man thuis is. Of s ochtends wat eerder opstaan en dan kun je douchen terwijl je man de kids even doet.

Hier ondertussen 2 kinderen onder de 3 jaar en zo doen er het altijd in de ochtend. De één zorgt voor de kids terwijl de ander zichzelf klaarmaakt en daarna wisselen we af. Zo is in 30min iedereen klaar voor de dag!

Besef je ook wat een gedoe het is als jij met baby nat en koud uit de douche komt? Baby gaat dan direct huilen en moet gelijk aangekleed worden omdat ze het koud hebben, terwijl jij nog nat en naakt bent. Lijkt me echt onmogelijk in je eentje zonder stress, sorry!

Ik heb het wel eens uitgeprobeerd met die mini monkey sling. Welgeteld 1 keer dus dat zegt genoeg denk ik ?. Onder de douche was het wel fijn, ik kon zelfs zijn haartjes wassen haha maar ik heb daarna met dat natte ding staan hannessen om hem eruit te krijgen en heb het nooit meer gedaan. 

Terug
Bovenaan