douchen met je baby

Hoi,

Ik en mijn man gingen al douchen met onze dochter toen ze 7 dagen was.
Meestal zijn we met zijn 2en (kan de ander haar aanpakken) maar ik heb het ook in mijn uppie gedaan.
Zelf eerst helemaal uitkleden en badjas aan.
Alles van te voren klaarzetten zowel handdoeken,washandjes, als douche-spul zonder de doppen!! het water deed ik alvast aan zodat alles op temeratuur komt (is hier echt nodig)
Je uk uitkleden en een badcape omslaan, en de douche in! De badjas legde ik over het fontijntje en de badcape ook (is het dichst bij voor mij)
Toen ze nog zo klein was kon ik haar met 1 arm vasthouden(links), onderlangs haar dijbeentje vast (feitelijk het zelfde als je een baby in een badje doet)
De stralen bij mij zijn niet zo hard en eventjes over het bolletje heen (van een afstandje) kan volgens mij niet zoveel kwaad) Met mijn rechterarm/hand deed ik alles.. insoppen met washandje zelfs! (is het makkelijkst)

Als je klaar bent je baby omslaan met de badcape, en zelf (deed ik met mijn dochter in mijn armen) badjas aan. In de badkamer deed ik haar goed afdrogen, anders krijgt ze zo een koude zucht over zich heen.
En eerst je kind volledig aankleden, dan jezelf.. maar dat spreekt voor zich ;)

Makkelijker is natuurlijk als er iemand in de buurt is... maar ik vond het nooit erg.
Nu (7,5 maand) gaat het echt niet meer, ze is te groot en te bewegelijk... vind het wel jammer.
Zoooooo best een lang verhaal geworden, en hopelijk kan je er wat mee!!
groetjes Debby mv B'Elanna

 
Hallo
wij zijn ook al snel begonnen met ons zoontje mee te laten douchen. Als ik alleen was dan had ik ook zijn wipstoeltje boven. Hierin een groot badlaken en als hij klaar was dan wikkelde ik hem daarin. Zo kreeg hij het niet koud en was hij bij me. Vervolgens droogde ik mezelf af, deed mijn badjas aan en dan ging ik verder met hem. Dit ging prima.
Succes en veel doucheplezier!
Groetjes Jeanette
 
Hoi,

Wij douchen ook soms met onze dochter. Meestal als we allebei thuis zijn ivm aangeven, maar ik heb het ook wel soms alleen gedaan. (dochter uitgeleed in omslagdoek in wipstoeltje, eerste zelf snel douchen, dan dochter pakken en douchen, dan zij weer terug in wipstoeltje, zelf snel afdrogen en dan m'n dochter afdrogen/aankleden).
Wij zepen niet in, wij wassen alleen met water, dus dat scheelt een hoop in de glibberigheid :)
Doen we trouwens al vanaf de eerste week (kraamhulp heeft uitgelegd en geholpen de eerste keer).
De douchestraal richt ik nog steeds niet op haar hoofdje ivm de fontanel. Maar met m'n vrije hand (m'n dochter weegt nog maar 5,5 kg, dus is nog makkelijk op één arm te tillen) sprenkel ik wel water over haar hoofd om haar haartjes (nog niet echt veel, maar begint nu een beetje te komen) te wassen en haar gezichtje ook trouwens.

Veel plezier met je kleintje onder de douche!

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)
 
oeps, nog vergeten. De straal water deed ik niet over zijn hoofdje. Dit pas toen hij groter was. Ik maakte dan een kommetje van mijn hand en deed zo water water over zijn hoofdje. Tevens zeepte ik hem niet in ivm een droog huidje. Na het douchen smeerde ik hem in met olie of creme.
 
hallo,

ik ga al vanaf de eerste week met mijn zoontje onder de douche, de eerste keer was onder toezicht van mijn kraamhulp, wat zij mij uitlegde is dat de douchestraal geen kwaad kan op het hoofdje, zolang je het hoofdje er maar niet lang inhoud, dus was ik deed is mijn zoontje heen en weer onder de douchestraal houden. als het ware dus rondjes draaien! en ik vond het het fijnste om eerst met zijn 2e te staan, dus moeder onder de douche en vader klaar om hem aan te pakken, en na verloop van tijd gebruikte ik ook het wipstoeltje om hem in te leggen en af te drogen.

veel succes
 
Bij ons gaat onze dochter ook al vanaf de tweede week mee onder de douche!
Ik ga met haar zitten onder de douche op een krukje de flessen schampoo en douche/wasgel voor haar staan dan al open. Ik krijg haar meestal aangegeven door mijn man dan was ik haar en als ze klaar is nog samen eventjes onder de douche zitten en dan gaat ze weer naar haar papa die haar dan aankleed.

Als ik alleen ben leg ik alles klaar voor onze dochter en kleed ik mezelf uit en doe mijn badjas aan. Dan kleed ik onze dochter uit en doe haar in een omslagdoek... dan doe ik de douche aan en doe mijn badjas uit en was haar, ik laat trouwens de straal wel op haar koppie, ze is nu tien weken maar dat doe ik al vanaf het begin.. gewoon de kraam iets minder hard zetten als je denkt dat de straaltjes te hard op het hoofdje neerkomen.
Na het douchen doe ik haar in de omslag doek en leg haar eventjes in dr wippertje of in het badje (met een handdoek dr in dat ze zacht ligt.. maar dit past niet zo lang meer ;)). En droog ik mezelf een beetje af en trek mn badjas weer aan. Dan ga ik onze dochter aankleden en verzorgen en vervolgens mezelf....

Het is goed te doen, onze dochter wil trouwens liever douchen dan in bad... als ze in de gaten heeft dat ze in bad moet zet ze het op een gillen...
 
Hoi,

Ik douche ook vaak met Tom. Ik kleed mezelf uit, badjas aan, we hebben een grote wasbak/kom, daar leg ik een grote handdoek in, en hydrofiele luiers, en een kruik.
Daarna ga ik mezelf even snel douchen, haarwassen e.d. badjas snel aan..
Daarna haal ik Tom op, hem uitkleden, douche even goed mengen, niet heet...
Lekker samen onder de douche, hij vind het geweldig!!
Daarna droog ik hem grotendeels af, haal de kruik uit de wasbak, en leg ik hem lekker in de warme handdoeken... daarna droog ik me snel af, snel kleren aanschieten, en dan ga ik verder met Tom.

Dit doen we al sinds hij 4 dagen oud is, en het gaat nog steeds prima.
Hij is nu 13,5 wk. :)

Misschien een idee voor jou ?
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan