douchen met je baby

Ook wij gaan al vanaf de 2e week met onze zoon douchen. Net als anderen eerst samen, waarbij mijn man of ik hem na het douchen aanpak en afdroog/aankleed. Nu doe ik het ook alleen. Samen stappen we onder de douche. Als ik mijn eigen haar wil wassen, dan ga ik vaak zitten in de douchebak (ik ben bijna 1,90 meter, dus dat kan iedereen). Simon ligt dan met zijn rug tegen mijn benen, en met zijn benen om mijn middel. De sproeier houd ik dan ergens vastgeklemd, zodat we beiden nog wat water krijgen.
Als we klaar zijn ga ik op een klein handdoekje zitten in de badkamer. Simon gaat op het aankleedkussen, en dan kleed ik hem aan. Hoeven we niet over die koude gang (zo gekomen in de winter).
Tegen de tijd dat Simon aangekleed is ben ik zelf ook praktisch droog, en kleed ik mezelf aan.

Als ik zelf wil douchen, en de kleine niet meeneem, maar hij is wel wakker, dan leg ik hem aangekleed op het aankleedkussen op de grond in de badkamer. Met een speeltje in de hand kan hij zo rustig wachten tot ik klaar ben.

Groetjes Liesje
 
Trouwens, om zijn haren uit te spoelen na het wassen gebruik ik het liefst een bekertje met water. Ook in het zwembad, de stralen van de douche zijn daar zo hard, dat dit lekkerder is. Weet ik ook zeker dat ik alles eruit heb gespoeld.

Liesje
 
hoi,
ik douche ook vaak met m'n zoontje (14 maand). ik zet hem wel in een bumbo zitje, want het lukt niet om hem veilig vast te houden, nu hij al zoveel weegt en zo bewegelijk is. Als het bumbo zitje te klein is ga ik een antislip matje leggen en hem daar op neerzetten. ik vind het toch het handigst als err iemand anders hem kan aannemen en aankleden terwijl ik verder douche.
meer info over bumbo zitjes op: http://www.bumbositter.eu/nederlands/

succes ermee
jasm (mama van finn-noam 30-03-06)
 
Je hebt ook een speciaal stoeltje voor de douche en gewone bad!
Van Tif-Taf.
Soort van wipstoeltje die je met zuignappen aan de tegels of bodem
bevestigd.
Erg handig....Zo kun jeje kleintje niet laten vallen omdat zij/hij zo glad is!

Groetjes
Hanna
 
Tegenwoordig zijn er hele handige douche handschoenen, zodat je baby makkelijk op de arm kan nemen als je samen gaat douchen. Het zorgt voor meer grip.
http://www.geliefdbijmama.nl/baden/baby-douche-handschoenen/
 
Terug
Bovenaan