douchen

Mijn dochter is nu ruim 13 weken. Van het weekend is ze gezellig met haar vader in bad geweest en nu willen we ook kijken of ze mee onder de douche wil. Heeft iemand hier ervaring mee??? En hoe je dit het beste kan aanpakken?
 
Wij hebben het zo gedaan.
Papa staat al onder de douche en ik kleed onze dochter  uit. Ik geef ze aan en blijf er bij. De eerste keer is het allemaal glad en glibberig en wennen. Goed onder bibs steunen! De eerste keer vond ons dochtertje het maar niets die douche op haar hoofd. We hebben ze eerst langzaam laten wennen zonder de douche op haar hoofd en dan steeds even met het hoofd onder de douche en heel leuk doen als ze er onderuit kwam.
Als ze "klaar" is, dan pak ik ze weer over en ga ik ze afdrogen en aankleden.
 
Hoi,

Mijn man is gisteren voor het eerst met ons kleintje van 6 weken
onder de douche geweest. Dit was echt een prachtgezicht en Ezra
vond het heerlijk. M'n man stapt gewoon onder de douche, dan geef ik
hem de kleine aan, en daarna pak ik hem ook weer aan en wikkel
hem in een grote handdoek, en kleed ik hem verder beneden weer aan.
In bad samen is ook heerlijk, en dan geldt eigenlijk hetzelfde.

xx Syrah
 
Hoi,

Ik ging regelmatig met mijn zoontje onder de douche. Heel gezellig en ook prima te doen als je alleen thuis bent. Zo pakte ik het aan:

Kleede hem uit en legde hem in zijn badje, ingewikkeld in handdoeken. Dan stapte ik zelf onder de douche om te wassen. Was ik klaar, dan pakte ik hem uit het badje en ging samen met hem onder de douche. Na lekker gespetterd te hebben legde ik hem weer terug onder/tussen de handdoeken. Droogde mezelf af, kleedde me aan en daarna was onze zoon aan de beurt. Meestal was hij al zo goed als droog. Deze douche methode kan je heel makkelijk toepassen als je alleen thuis bent. Je hebt dan geen 2e paar handen nodig. Daarnaast was het ook nog heel gezellig, zo saampjes onder de douche.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Mijn ervaring is hetzelfde als die van Marieke. Daarnaast gaf mijn kraamverzorgster me de tip om in plaats van het badje neer te zetten, de wastafel te gebruiken. Dan legde ik de omslagdoek alvast klaar en mijn dochter vond de kraan altijd reuze interessant om te bekijken en later te bevoelen. Ook een heel schattig gezicht, zo'n heerlijke baby in de wastafel.
Veel plezier.
 
haha succes! mijn dochter schrok zo dat ze haar adem inhield, knalrood aanliep en vervolgens een half uur hysterisch heeft gehuild.
Achja, als ze wat ouder is nog maar eens proberen...
 
Hoi,

Toen Kayleigh een week of drie was zijn we met haar onder de douche gegaan. Nu gaat ze doordeweeks 's avonds in badje en in het weekend gaat ze met haar vader onder de douche. Ze vindt het helemaal geweldig en niet leuk als  we haar weer gaan afdrogen.

Ik zal zeker niet wachten met het nog een keer proberen tot ze ouder is want volgens mij  kan je ze er beter vroeg aan laten wennen.

Groetjes Debbie  
 
Ons zoontje was 3 dagen oud toen wij hem, op aanraden van de kraamhulp, meenamen onder de douche. Al vanaf die dag vond hij het heerlijk en is het een groot drama wanneer hij eronder vandaan moet komen!

 
Terug
Bovenaan