douchen

Hallo,

Ons zoontje nemen we ook al mee onder de douche vanaf een week oud. Maar jammer genoeg kan hij zowel het bad als de douche niet waarderen.... Elke keer is het weer een drama. Zodra hij in bad of onder de douche gaat zet hij zich schrap en begint als een gek te trappelen. Ontspannen lukt niet. En wij ondertussen maar liedjes zingen en doen als of het leuk is. Hij kan pas weer ontspannen als hij op de comode ligt.
Een paar weken geleden waren we in centerparcs en zijn we naar het zwemparadijs geweest. Dat was pas echt een drama.... alleen maar huilen. We vinden het erg jammer en vragen ons af of hij het ooit leuk zal gaan vinden.

Jolanda
 
Ons zoontje van 5 weken gaat sinds een week bijna elke dag met mijn man onder de douche en hij vind het helemaal geweldig! Hij probeert alleen al het water op te drinken, mijn man doet ook spelletjes met hem, laat hem bijv onder de stralen heen vliegen, geweldig vind hij het, hij word heel boos als ik hem meeneem om af te drogen. Hij vind douchen een stuk leuker dan in bad!
 
1 keer gedaan, ons dochtertje heeft er geen problemen mee, maar ik vind het zelf doodeng, ben doodsbang dat ze uit mijn handen glibbert. Ze gaat wel soms mee in bad.
 
Hoi,
Mijn dochter Jasmijn gaat ook al vanaf de eerste week onder de douche. Ze vindt het veel lekkerder dan d'r badje en de tummy. Wij doen het wel altijd samen. Mijn man gaat altijd met haar douchen. Dat is echt hun moment. Ik kleed Jasmijn uit en na het douchen weer aan. Ik was haar ook altijd even voordat ze gaat douchen. Ze vindt het zelfs leuk als je haar hoofdje even onder de straal houd en soms valt ze zelfs in slaap, echt heel schattig. Alleen vind ik niet handig maar dat is ook omdat Jasmijn het niet leuk vind om onder de douche vandaan te gaan en als ik haar gelijk afdroogt is het probleem veel minder groot. Om glibberen te voorkomen houden wij haar zo vast als op de foto. Dan kan er echt niks gebeuren... Overigens ook een heerlijke manier om ze te troosten als ze krampjes heeft...
Succes en geniet er van!!!
Mar

 
Hoi,

Wij zijn met Jaimy al na een week of 2 gaan douchen. De 1e keer vond hij het raar, maar daarna vond hij het niet erg. Nu (5.5 maand) vindt hij het harstikken leuk. Hij wil de waterstralen pakken hahaha. Wij doen het zo: Papa staat onder de douche en ik was die kleine als hij kaar is pak ik hem in wikkeldoek mee naar de commode en kleed ik hem aan. Ik heb het ook weleens gedaan toen ik alleen was. Dan ging ik eerst douchen. De kleine zat in zjn wipper in een wikkelhanddoek. Alls ik klaar was dan pakte ik Jaimy en ging ik hem wassen. Dan terug in ze wikkelhanddoek in de wipper en mezelf afdrogen en dan Jaimy. Maar dit  vergt wel wat meer tijd. De 1e keer was Jaimy het er ook niet mee eens.  

Groetjes

Jeanette (Jaimy 07-02-2006)
 
Hoi,



Wij doen het ook samen, een al onder de douche, ander aangeven. Wij
hebben een ladekastje in de badkamer staan waarop een aankleedkussen
ligt. Hij is dus al in de badkamer en ik leg hem er dan zo op als hij
onder de douche vandaan komt, krijgt hij het ook niet koud.

Ander voordeel, de badkamer is klein en dus vlug warm.



Groetjes,



Miriam

 
Hallo

Onze dochter is nou 10 weken en wij hadden haar nog nooit onder douche gedaan.Dus wij vonden dat wel tijd worden en vooral met die hitte.Gister was dus de grote dag.Ze keek met hele grote ogen en keek steeds maar rondt.En toen ik haar er onderweg haalde begon ze wat tehuilen.

groetjes bauwina
 
Terug
Bovenaan