Down syndroom

<p>Als jullie weten vroeg in de zwangerschap dat je een kindje met down krijgt.. zouden jullie het houden of niet?</p><p>Gr </p>
 
Dat is volledig een persoonlijke keuze. Sommige ouders kunnen er wel of niet mee overweg. Ken wel iemand en hun kindje is al 11. Wel blijft zo'n kindje altijd op een leeftijd van 5 hangen dus verzorgen, alles samen doen, dat blijf je je hele leven doen. Ligt er ook aan in welke mate het aanwezig is. Sommige down kindjes kunnen zelfs werken. Ik zou het wel houden maar wat ik net zei het is een persoonlijk keuze.
 
Is een ontzettend persoonlijke keuze. Wij kozen ervoor de NIPT te doen en waren het er van tevoren over eens dat we ervoor zouden kiezen het niet te houden, mocht er een chromosoomafwijking worden vastgesteld. Ons gevoel was dat dit een te grote impact op ons leven - en op dat van eventuele volgende kindjes - zou hebben (hebben een voorbeeld in de vriendenkring van mijn ouders). 
Maar dit is heel persoonlijk! M.i. is hier geen goed of fout, de keuze is er en dat is een luxe. 
 
En gelukkig zeg ik ook niet wat zij zou moeten doen dat moet ze natuurlijk zelf weten ik zeg alleen wat ik zou doen want ze vraagt iemand wat wij zouden doen niet wat wij vinden dat zij moet doen dat moet ze natuurlijk zelf weten 
 
Terug
Bovenaan