Down tijdens de zwangerschap

@KimR Ik zit inderdaad nog in mijn eerste trimester. 9e week nu. En het lijkt alsof het alleen maar erger wordt, dus ik hoop inderdaad dat het na 12 weken voorbij is en ik me toch weer wat vrolijker en beter ga voelen! 
 
@Beeblove, Thanks! ik ga mijn best doen. Het is fijn om te lezen dat meerdere zwangere vrouwen hier last van hebben. Ik heb dit namelijk niet gehad bij mijn eerste zwangerschap. Toen was ik voornamelijk moe in de eerste 12 weken.
 
 Ik zit inderdaad nog in mijn eerste trimester. 9e week nu. En het lijkt alsof het alleen maar erger wordt, dus ik hoop inderdaad dat het na 12 weken voorbij is en ik me toch weer wat vrolijker en beter ga voelen! 
 
@MammavanB ja als ik er wat meer over lees op internet schijnt het allemaal een beetje een "taboe" te zijn en dat we ons allemaal maar heerlijk moeten voelen omdat we zwanger zijn. Pfff was dat maar zo! 
 
@Gebruiker10068318 wat vervelend dat het niet echt beter is geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt wel hoop dat dit een beetje wegtrekt na 12 weken! Maar inderdaad, zoveel mogelijk proberen te genieten. @Noorasiem, ik denk dat je gelijk hebt, dat ik het maar wat meer moet gaan loslaten. Ik ben er op dit moment ook best veel mee bezig en dat maakt het er ook niet beter op!Heel erg bedankt voor jullie comments, fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Geniet nog van jullie zwangerschappen :)
 
@ prego bij mij was het ongeveer na 14 weken.. voelde me stukken beter! Ook helderder in mijn gedachten.. 
 
Mijn 2e zwangerschap voelt ook anders aan (nu 20 weken). Wij zijn bewust voor een 2e gegaan en heb steeds het gevoel van “is dit het”, “ik moet hiervan genieten, dit is de laatste” “waarom ben ik niet blij”... Ik ben ook moeier dan bij de vorige zwangerschap. Buien vallen bij mij gelukkig wel mee.Wat ik wel had na mijn bevalling (eerste 3 maanden) en de eerste weken van mijn zwangerschap, was hele nare gedachten om mijn zoontje wat aan te doen. Gelukkig is het maar een paar keer kort geweest en wist ik dat het hormonaal was waardoor ik het gelukkig weg kon stoppen, maar was verschrikkelijk naar. Je wil die gevoelens helemaal niet hebben en ik voelde me zo schuldig naar mijn zoontje toe. Gelukkig nu geen last meer van.Hormonen.... zo fijn.Meid, hopelijk kan je snel genieten van je zwangerschap en het is een schrale troost dat er meer vrouwen zijn die zich zo voelen.
 
Postnatale depressies zijn inmiddels een stuk bekender en iets minder taboe, maar depressies tijdens de zwangerschap komen ook relatief vaak voor, door de wisselende hormoonhuishouding. Ik denk dat je er verstandig aan doet om het me de verloskundige te bespreken, zodat jullie samen kunnen kijken hoe je hier het beste mee on kunt gaan. Een depressieve moeder kan invloed hebben op de ontwikkeling van het ongeboren kind, soms kan medicatie dan helpen om ervoor te zorgen dat je weer wat beter in je vel zit. Belangrijk dus om jezelf serieus te nemen. Sterkte! 
 
Terug
Bovenaan