"Downtest"

Wij doen geen combi-test. Ik ben 24 jaar, dus kans is al klein. En ik zou niet met de uitslag om kunnen gaan; stel dat je een verhoogde kans hebt, wat doe je dan? Stel je je in op een kind met Down met de hoop dat het misschien niet zo is? Of als de uitslag goed is en je toch een kindje met Down krijgt? Die spanning wil ik tijdens de zwangerschap er niet bij hebben; het is al spannend genoeg. De zwangerschap afbreken is geen optie, ik ben al veel te gehecht :)
 
Het akelige is dat het een kansberekening is. En we lopen elke dag de kans om onder een auto/bus te komen en gaan ook gewoon de straat op.
Ben zelf 34 en wij hebben het om de kansberekening ook niet gedaan. Brengt hooguit onzekerheid.
Bij de 20weken echo kijken ze naar andere dingen, waardoor het kindje het in de baarmoeder wel leuk doet, maar uiteindelijk niet levensvatbaar is: dat vond ik een veel belangrijker onderzoek.

Succes met deze (vreemd genoeg) toch wel lastige keuze. Het houdt ons zwangeren toch maar goed bezig!
 
hoi Lince.

Ik heb afgelopen maandag bloed laten prikken en woensdag krijg ik een echo. Ik heb dus besloten om de test wel te laten doen.
Mocht het nl wel zo zijn dat het kindje een afwijking heeft kan ik me er op voorbereiden, en het gezin natuurlijk ook.
Gezien mijn leeftijd heb ik sowieso een verhoogde kans.
26 jan krijg ik de uitslag bij de gynaecoloog.
Hou jullie op de hoogte.

groetjes Karin
 
Wij hebben de test niet laten doen. Bij onze andere 3 kids ook niet. Ik ben nu 27 en in de familie komt Downsyndroom niet voor, dus voor ons geen reden om een test te doen.
 
bedankt voor alle antwoorden! Mede door jullie inzichten hebben we toch besloten het niet te doen.
Inderdaad; het is maar een kansberekening en verder onderzoek zou ik (ivm veiligheid voor het kindje) niet willen.
Dus ik zou mezelf alleen onnodig gestresst maken..
 
wij doen de test wel niet om als de kans groot is de kleine weg te laten halen maar wel om je er dan op te kunnen voorbereiden ik ben 40 we doen alleen de combitest en geen puncties
de 27 ste heb ik de combitest
 
Wij wilden het eerst wel laten doen maar nu wij het zo wat hebben gelezen van jullie en mijn kans op een... zeer klein is... Laten we het toch niet doen.
Ik zou mij ook zorgen maken vermoedelijk en mijn partner ook en dat zou ik veel verpesten tijdens de zwangerschap. We willen juist op en top genieten.
De 20w echo laten we uiteraard wel doen.
 
Terug
Bovenaan