Dr brown - wanneer over naar speen 2?

<p>Zijn hier mensen die ervaring hebben met dr Brown flessen? </p><p>Onze dochter van ruim 10 weken krijgt nu nog 6 flesjes van 120+4 en sinds een paar dagen hogen we af en toe een flesje op naar 150+5. We merken dat ze daar behoorlijk lang over doet, kan zo een half uur duren. De 120 gaat netjes in 20 minuten op. We gebruiken nu speen 1.</p><p>Ons meisje heeft verborgen reflux, dus we zijn wat huiverig om zomaar een grotere speen te gebruiken. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik lees hier en daar dat mensen Difrax spenen gebruiken op de dr Brown-fles, is dat een aanrader, als bijvoorbeeld een tussenstap? </p><p>Alvast bedankt voor het meedenken!</p>

Je moet kijken naar hoe lang ze erover doen, moet inderdaad 15-20 minuten zijn. Maar ons meisje spuugt erg veel en daardoor merken wij dat 15 minuten te snel is. Bij ons is ze 12 weken en heeft ze nog de prematuur speen van dr brown. Even nr 1 geprobeerd maar dan deed ze er 15 min over en spugen, 5 minuten langer maakt bij ons verschil. Denk dat je het gewoon moet uitproberen met speen 2 je merkt het snel genoeg!! 

@ nijn, vraagje, mijn zoontje is net 11 weken en lijkt steeds meer last te krijgen van (verborgen) reflux, (vooral tijdens het slapen/het in bed liggen) het matrasje staat al wel omhoog maar dat lijkt niet het gewenste effect te hebben..Gebruik jij johannesbroodpitmeel? (Wat is jouw ervaring daarmee?) Ik kan wel wat tips/advies gebruiken merk ik! 

ik zou het gewoon eens proberen, je hebt snel genoeg door of het werkt voor jullie dochter of niet. Onze zoon is nu bijna 4 maanden en doet er ook een half uur ongeveer over met speen 1. Speen 2 uitgeprobeerd maar hij drinkt zo gulzig, hij verslikt zich dan vaak. Dus dan maar wat langer met speen 1..

Je gebruikt denk ik Johannes broodpitmeel omdat je kindje reflux heeft?? Lukt dit wel met de 1-speen??
Mijn dochter is 4.5 maand en heeft ook reflux. Wij gebruiken de Aventfles met 2-speen en Johannes broodpitmeel. Met de 1-speen lukt dit echt niet, zelfs met de 2-speen kost het haar al moeite op het eind ondat de voeding zo indikt.
@VOF, als je reflux vermoed, ga dan alsjeblieft langs de huisarts!!! Niet zelf aanmodderen. Wij hebben wekenlang aangemodderd met onze dochter totdat eindelijk de huisarts op de HAP zei: dit is reflux! We gebruiken nu Johannes broodpitmeel en het gaat 100x beter. Ze spuugt nog steeds soms , maar veel minder en ze heeft ook geen pijn meer tijdens het drinken.
Maar laat je adviseren en ga niet zelf van alles proberen. Als reflux heel erg is, kun je ook medicijnen krijgen maar dan moet de huisarts er natuurlijk wel van weten! 

O, en de eerste 3 maanden had ze nog geen last van reflux. Maar ineens was het er en het werd erger en erger. Ze dronk lange tijd maar 400cc per dag omdat ze zoveel spuugde en flesjes van max 50cc. 
Dus reflux hoeft niet vanaf de geboorte te zijn, het kan zich ontwikkelen en het wordt steeds erger als je er niks mee doet!

CvB: thanks voor je reactie! Ik wist eigenlijk niet eens dat reflux zich ook nog later kan ontwikkelen.
Ben nog wel benieuwd, hoe kan de huisarts vaststellen dat het reflux is?! 

Terug
Bovenaan