Draagdoek / draagzak

Dank voor de reacties. Echter ben ik er nog altijd niet uit of ik een draagzak of draagdoek wil.... nog meer tips?
of voors en tegens?

Ik heb ook een draagzak van Tula en gebruik deze al vanaf de geboorte van mijn zoontje. Nu is hij 6,5 maand en we beleven er nog elke dag heel veel plezier aan :). Ik moet eerlijk toegeven dat deze draagzak vrij duur was (zo rond de 170 euro), maar ik ben er heel tevreden over. Toevallig ook iemand ideeën voor een nieuw aankleedkussen. De randen van het kussen dat ik nu heb (nog eentje van bij de geboorte van mijn dochter van anderhalf) zijn helemaal losgekomen en ik ben op zoek naar een wat steviger exemplaar. Heb de site https://www.aankleedkussen.net/ al eens bezocht, maar kan geen keuze maken en zou graag praktische tips horen om de juiste keuze te maken. Mijn zoontje is een flink uit de kluiten gewassen kereltje van ongeveer 8,5 kilo en 70 cm, maar volgens ik las, hebben aankleedkussens eigenlijk standaardafmetingen.

Wij hebben ook een tula. De free to grow, deze kun je vanaf de geboorte gebruiken tot 20 kilo! Ik heb destijds ook heel erg zitten zoeken naar een goede zak. Van belang is in ieder geval dat je kiest voor eentje die ergonomisch goed voor je kindje is. Voordeel van de tula is ook dat je deze heel makkelijk aanpast op je partner (wat hier wel nodig is, ik ben klein en dik en partner groot en smal ?). Geen gedoe en zo aangepast. Mijn buurvrouw, die tevens kraamhulp is, adviseerde mij deze zak en ik heb er geen moment spijt van! 

Ik heb beide een draagzak(tula) en draagdoek (storchenwiege). Zelf vind ik een doek natuurlijker voelen zowel voor mij als voor mijn dochter, omdat als ik over haar ruggetje wrijf ik meer het idee heb dat mijn dochter dat ook echt voelt en zelf heb ik er veel meer beweegvrijheid in dan bij de draagzak. 
De draagzak gebruik ik als ik snel met haar ergens moet zijn zoals de opvang, dat is echt klik en klaar, ideaal daarvoor. Draagdoek vraagt iets meer tijd om te knopen.

Terug
Bovenaan