Draagdoek kiezen...!???

Ik zou geen BabyBjorn kopen. Deze is slecht voor de ontwikkeling van de heupjes van je baby.
Ik heb een tricot draagdoek (ByKay van draagdoek.nl) en vond het een erg fijne doek. Ook makkelijk om mee te leren knopen. Het enige nadeel vond ik dat het best een warme doek is voor in de zomer.
Mijn 2e kindje wil ik hier ook weer in dragen. Al ben ik wel aan het kijken om er een andere doek bij te kopen voor in de zomer.

Belangrijk voor mezelf vind ik of ik de doek mooi vind en hij moet geschikt zijn vanaf dag 1.
Dan kun je nog kijken of je een doek wil waarmee je moet knopen of waarbij je minder hoeft te knopen. Zoals een meitai of een hop-tye.
Wat jij het fijnst vindt is heel persoonlijk en kan je alleen zelf ervaren.
Bij babyby.nl kun je draagdoeken huren voor 2 weken. Zo kun je uitproberen welke jij het prettigst vindt.
Ook bij draagdoek.nl kun je ook een draagdoek huren om uit te proberen.

Hoi Nense,

Ik weet idd wel zeker dat ik een echt doek wil. Gister nog even bij mijn nicht geweest die net is bevallen en zij heeft er ook weer 1, het is haar tweede kindje, Ik vind het alleen nog even lastig om te kiezen welke doek, mag best wat knopen enzo, dat heb je zo onder de knie denk ik. Gewoon helemaal katoen, anders kan ik er ook niet tegen (ja strecht spul wel) dus ik ga eens goed uitgebreid kijken op draagdoek.nl Dat van de babybjorn wist ik niet zeg! Ik heb me pas nog laten adviseren!!! Het lijkt mij sowieso niets omdat je het dan niet echt op je lichaam draagt, en maar in 1 stand is...

Bedankt voor de info!!!

Idd de draagdoek van bykay (www.bykay.nl)
Te koop via draagdoek.nl

Ze zijn echt ideaal te gebruiken vanaf dag 1 tot 18 kilo.
Wel prijzig in de aanschaf maar hier gebruik ik hem heel veel.
Op marktplaats worden er ook veel te koop aangeboden.

Groetjes Redaro (baby dreumes december club)

Hier nog een grote fan van de ByKay draagdoek van draagdoek.nl !

Ik heb er ééntje van petrol-kleurig bio-katoen.
Ik heb mijn zoontje (nu 16,5 mnd) er tot 2 maanden geleden prima in vervoerd en zou dat nu nog steeds doen ware het niet dat zijn aanstaande zusje inmiddels in de weg zit ;-)

Vooral van en naar babyzwemmen vond ik het ideaal, na het zwemmen is hij lekker rozig en dichtbij mij, lekker warm. Maar ook in de zomer kan het prima, doe je kind dan in de doek een laag minder aan -let wel op de zon! Heeeeel goed smeren en uiteraard zonnehoedje op. Neem een los vestje/broekje mee voor als je je kindje uit de doek hebt.

Wat ik wel wil meegeven als tip: bouw het 'dragen' op. Zo kan en je kind en jou rug eraan wennen. Zeker als je net bevallen bent is je rug (door een bijna compleet gebrek aan buispieren) zwak(ker).

Succes!!
X
Evje

Ik had voor mijn tweede een mini monkey gekocht en heb haar daar heel wat uren in rondgedragen. Hij is niet duur, makkelijk te gebruiken en mijn dochter sliep er heerlijk in. Ik heb net de reviews op internet bekeken en daar zijn ook weer een heleboel mensen die er niet zo blij mee waren maar dat zul je altijd wel hebben.
Ik heb trouwens ook een baby bjorn maar die vind ik geschikter voor als ze iets ouder zijn.
Succes met je keuze.

Groet van martiene

Terug
Bovenaan