draagdoek of kinderwagen?

ik ben benieuwd waar jullie je baby straks in gaan ''vervoeren''
Ik wil graag een draagdoek kopen omdat ik mijn kindje straks graag dicht bij me heb. Het lijkt me ook handiger dan een kinderwagen vooral als we naar het bos gaan.
met boodschappen is een kinderwagen mischien wat fijner.
Ik heb gehoord dat de babybjorn niet zo goed is voor de rug van het kindje. klopt dat?
ik zit zelf te twijfelen of ik een geweven doek of een Mei tai moet kopen, een mei tai lijkt me heel  makkelijk om te knopen, fijner dan een lange geweven doek. en je kan hem ook van baby tot in de peutertijd gebruiken. Je hebt ze ook in leuke kleurtjes, heeft iemand ervaring met deze ''doeken'''.
ik heb er op marktplaats een paar zien staan die volgens mij niet duur zijn.
ook mamamerel.nl maakt ze.
iemand advies??

Hoi,

Het lijkt me dat je niet zonder wagen kan. Zo kan je ook je kindje beneden laten slapen of door laten slapen als je weg bent geweest. Bovendien bouw je de meeste wagens daarna om tot wandelwagen.
Een draagdoek is gewoon fijn om erbij te hebben. Ik heb bij mijn jongste een babybjorn gebruikt, maar dat kan pas als ze wat groter zijn. Ik heb ook een babydraagzak (van Premax, volgens mij zie je tegenwoordig vaak monkeybags, die zijn hetzelfde) en daar kan je babytje wel gelijk in en dat is heel fijn als hij last van krampjes heeft of gewoon graag bij je is. Met een adapter hang je de zak ook als hangmat in de box.
Ik heb geen ervaring met de die "gewone" doeken, die lijken me ook heel fijn, moet je alleen even leren hoe je ze moet gebruiken.
Ik zou zeggen gewoon lekker rondgaan snuffelen in winkels en je goed laten voorlichten.

groetjes, keesje

Hoi,

Ik adviseer je om een kijkje te memen op de site http://dragen-en-voeden.nl/.
Daar zijn moeders met heel veel ervaring met draagdoeken. Er zijn daar ook zat moeders die geen kinderwagen hebben! Het kan dus prima!

Draagzakken schijnen idd minder goed te zijn voor de rug van je kleintje.
En een kinderwagen om ze door te laten slapen? Zodra je de wagen binnen stil zet worden de meeste kindjes wakker! Althans, dat is mijn ervaring.
In de draagdoek slapen ze juist door!

Ik ben nu 35 weken zwanger van mijn tweede. Ik heb net een geweven doek gekocht (Hopp)  (4.6m). Ben druk aan het oefenen met knopen. Mijn zoontje is 2! Hij kan dan mooi in de kinderwagen, terwijl ik het kleintje draag! Ideaal, lijkt me!

Ik heb zelf een lange doek om te knopen en een wagen. Kan ik kijken wat me het beste bevalt. Er is een tijdje terug, weet niet meer hoe lang, ook een topic geweest over de kinderwagen versus de draagdoek, misschien kun je die opzoeken? Er waren toen redelijk veel reacties volgens mij.
Succes met je keuze!

groetjes Baukje

ik heb een kinderwagen en zal een babydrager erbij kopen, als ik weer aan het werk ga dan moet ik met de bus naar het werk en de kleine wegbrengen. Met een kinderwagen is geen pretje in de bus (zie ik uit ervaring bij andere moeders).
Alleen daarvoor koop ik een babydrager.

Bij onze eerste wou mijn man ook geen kinderwagen en alleen een buikdrager maar ben toch blij dat ik zelf heb doorgezet dat er toch een wagen kwam want je kan echt niet zonder. Ook in de bossen is een wandelwagen met luchtbanden een prima vervoermiddel, op het strand is de buikdrager een betere optie. Voor langere afstanden vond ik het al snel wel wat zwaar worden om een kindje tegen je buik aan te dragen en in de zomer kan het ook heel warm zijn maar...het is leuk en praktisch om er bij te hebben! Wij hebben een babybjorn en die beviel prima en heb ook volkomen vertrouwen in de veiligheid wat ik niet bij alle dragers zou hebben. Veel succes met de keuze!

Groetjes Claudia

Nog even een aanvulling.
Het schijnt dat mensen met een draagdoek veel minder last van hun rug hebben als met een draagzak.
De draagdoek kun je op heel veel verschillende wijze knopen, waardoor je het gewicht van je kindje kunt verdelen. Ook kun je met een draagdoek je kindje op de heup of rug dragen.

En hier wordt gezegd dat je niet zonder kinderwagen kunt, maar er zijn echt genoeg moeders die het enkel met een draagdoek doen.

Zelf heb ik ook een kinderwagen. maar denk dat ik de doek erg veel ga gebruiken.

Hallo lissas,

Ik heb bij mijn eerste een wandelwagen en een draagdoek gebruikt en dat was ideaal. Voor lange stukken gebruikte ik de wagen en voor kleine stukjes de draagdoek. Nu ben ik in verwachting van nummer 2 en wilde ik geen dubbele wagen kopen (nummer 1 is dan nog geen 1,5 jaar), maar de draagdoek gebruiken voor de kleinste. Nou is het probleem dat als je bekkenklachten krijgt je niet zoveel kunt en mag dragen. Dus ook geen draagdoek. Ik heb dus toch maar weer een andere wagen aangeschaft.

Triesepies

Terug
Bovenaan