draagdoek of kinderwagen?

Ik heb ook bekkenklachten bij beide kinderen gehad en verwacht ook nu weer de nodige problemen, maar ik draag toch echt de kinderen want het is niet zo dat je dat niet mag maar je moet wat beter uitzoeken wat voor een soort draagdoek je kiest.
Dit kan heel goed op www.dragen-en-voeden.nl  hier helpen ze je graag op weg om een goede keus te maken.
Verder is een draagzak iets heel anders dan een doek. De meeste zakken zijn niet goed gevormd en dus slecht voor het kindje.
Ik heb wel een kinderwagen maar dit is meer omdat ik dan wat makkelijk langer kan wandelen met de hond erbij maar in het bos en op het strand en naar de winkel altijd een doek om te dragen.

Moeder van DL(28-12-'97) Zl (4-5-'99) en uitgerekend op 30-01-'09

Met name als de kindjes heel klein zijn vind ik dat ze maar raar krom liggen in zo'n draagdoek.
Ik gebruik soms wel een draagdoek voor mijn dochtertje van bijna 4 maanden, maar vind toch dat ze een stuk gezonder liggen in de wiegbak van een kinderwagen.
Ik probeer het nu af te wisselen... soms in de kinderwagen, soms in de draagdoek en soms in de babybjorn draagzak. Ik heb 3 kinderen en voor de middelste (2 jaar) is soms ook wel lekker als ik de kinderwagen gebruik, want dan kan zij op het meeloopplankje gaan staan.
Ik zou in ieder geval niet alleen voor een draagdoek gaan, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!

Succes met beslissen,
MIchele (mv Dimas, Luna en Manoe)

@Michele: Juist dat rare kromliggen zoals jij het noemt, spreekt me zo aan. Mijn kindje heeft maanden in een krappe ruimte gewoond waar hij alleen maar krom kon liggen en dat lijkt me juist heel geborgen voelen, zo'n draagdoek. Ik heb dus wel een doek gebruikt bij mijn jongens. Ook wel een kinderwagen, maar de doek had wel mijn voorkeur. Als ik ze nu in bed zie liggen, zie ik ze nooit in de kinderwagenstand (plat op de rug), maar liggen ze ook in de meeste vreemde houdingen opgekruld. Gewoon, omdat ze het lekker vinden.

Hallo,

ik was ook helemaal "voor" de draagdoek en had er een aangeschaft tijdens de zwangerschap  van onze dochter. Maar wat bleek.... ze vond het vreselijk! Ook een draagzak was verchrikkelijk voor haar! Na haar geboorte wilde ze het liefst languit op haar rug liggen, armen en benen wijd, ruimte!!! Nu is ze 2,5 en slaapt nog steeds zo! Ze wil niet te stevig geknuffelt worden o.i.d. en is heel beweeglijk. Echt een kind dat ruimte en vrijheid wil! Zo zie je maar, kijk niet alleen naar wat je zelf prettig vindt, maar wacht ook even af hoeje kindje reageert!

Terug
Bovenaan