Draagdoek; wie heeft hier ervaring mee?

Hoi,

ik ben heel benieuwd naar ervaringen met een draagdoek. En dan bedoel ik die echte lange lappen waar je je kindje al vanaf dag 1 in kan dragen.
Bij m'n eerste heb ik de Premaxx babybag geprobeerd, maar dit vond ik niks en m'n zoontje ook niet. Na een tijdje de babybjorn draagzak aangeschaft en die met veel plezier (voor allebei) gebruikt.
Nu de tweede op komst is ben ik op zoek naar een draagdoek waar je kindje al wel vanaf dag 1 in kan, maar ik heb een paar vragen.
- Ik ben begin juni uitgerekend, dus met de zomer voor de deur. Is zo'n draagdoek in de zomer (b.v. 25 a 30 graden) niet erg warm?
- Kost het veel oefening om de draagdoek goed om te doen?
- Hoe lang hebben jullie je kindje in zo'n draagdoek gedragen; een paar maanden, een jaar, langer?
- Waar kan je zo'n draagdoek kopen en welke merken zijn er?
- Is een draagdoek in combinatie met je oudste in de wandelwagen een goed alternatief voor een duowagen, b.v. bij een flinke boswandeling (even los van het gewicht)?

Ook andere informatie of handige tips zijn van harte welkom. Alvast bedankt!

Groetjes,
Margrethe

hoi hoi

heb nog niet zo veel ervaring met draag doeken. maar heb er een mogen lenen van een colega volgens mij was dat een sling. die je over 1 schouder draagt. vond hem wel lekker zitten maar erg zwaar. en toen was men zoontje pas 7 weken.

heb nu een met 2 doeken die je over je hooft moet doen echt supper. je baby kan er ligent in en later ook voor uit kijken enz. daarom heb ik hem ook gekocht. en je draagt hem over 2 schouders echt handig ook vooral als je kindje wat zwaarder wordt.

heb hem gekocht bij prenatal. maar er zijn er zat te koop op marktplaats.

ik ben zo aan mijn buikdrager gehecht dat ik hem denk nooit meer weg doe.

nou doeid oei lucy mamma van sverre

Hallo

Ik heb er eentje van mijn moeder gekregen, deze komt van de wereldwinkel, dat is een afrikaanse draagdoek, deze zijn ook met hele mooie kleuren. ook kreeg ik er een boekje bij hoe je deze moet knopen.
ik vind deze pretttig heb ook een draagzak maar daar kun je maar op één manier mee dragen.

groetjes monique

Hoi,

Hier een draagdoek-fan. Ik heb Heather er tot ruim 6 maanden in gehad, toen vond ik het wel wat zwaar worden, maar er zijn ook andere manieren om haar in de draagdoek te doen die wel langer kunnen.

Het omknopen is wel een beetje een gedoe, vooral als je eerst ergens naar toe gaat met de auto voor bv een   boswandeling en buiten in de winter/herfstkou dat ding om moet knopen en als het dan geregend heeft en die uieinden slierten door de modder is het helemaal een feest. Je kan de draagdoek wel thuis omdoen, maar ik vond 'm dan toch niet prettig zitten. Dat is overigens wel het enige nadeel hoor!

's zomers was het wel warm, maar meer voor moeders. Heather had er (lekker in een rompertje) geen last van. En ik deed gewoon als het echt warm was alleen een dun hemdje aan.

Wat ik wel super vond is dat je je handen vrij hebt, ze mogen er vanaf dag 1 in en vooral met krampjes is het geweldig. Iets ivm de houding zodat die krampjes sneller weg zijn.

Wij hebben overigens een tricot-slen. Kan je goed wassen, is snel weer droog.

Groetjes, KT

Hoi Margrethe,

Bij mij was de draagdoek/trico slen  een echte uitkomst. Ik ben mama van ons eerste kindje (nu 3mnd oud). Ze had erg veel last van darmkrampjes en daarnaast zocht ze veel geborgenheid. De draagdoek heeft mij en haar erg geholpen. Voordeel is ook dat je jet je je handen vrij hebt.

Ik heb de Tricot slen van het merk Babylonia. Deze heb ik gekocht omdat je hem over 2 schouders draagt en hierdoor nauwelijks voelt dat je je kleintje draagt. Ik heb er zelfs een weekend mee door de stad gelopen en dat ging heel goed en was ook niet zwaar.
Hij is vrij makkelijk om te doen, maar je moet hem wel even omvouwen en dan moet je geen haast hebben. Voordeel van deze doek is ook dat je je kindje om verschillende manieren kan dragen. Je kan even op hun website kijken www.babylonia.be

Ik ben er heel erg blij mee en gebruik hem nog steeds veel.

Succes en groetjes Sylvia

Hoi , ik heb ook zo'n draagdoek ( een knalroze). Ik kan wel allemaal antwoorden gaan geven op je vragen maar de site wwar ik m heb gekocht staat echt ALLES op.

draagdoek punt nl

je kan daar hele leuke frisse doeken bestellen, verschillende lengtes en er staat uitgebreide info op!

Misschien kun je er eens gaan kijken, erg informatief!

Succes Groetjes Evelien

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Heb ondertussen ook op de site van Babylonia en www.draagdoek.nl gekeken. Ik ga zeker een draagdoek aanschaffen! Kan ik ook alvast oefenen met omdoen voordat de kleine komt. Nu nog een kleurtje kiezen ........

Groetjes,
Margrethe

hallo ikk ben  ook een grote fan van de draagdoek, Ik heb zelf een BB   sling. Erg makelijk i n het   gebruik en helemaal niet zwaar.. Mijin dochter van 5     mnd vind het   heerijk. Ook mijn zoon van 2,5 jaar kan er nog in en dan op   mijn rug (afrika manier haha) gaat ook goed. Hij weegd 13 kilo.

http://www.babylonia.be/
gr ruth

Terug
Bovenaan