Draagzak new born

Ik ben opzoek naar een fijne draagzak voor een new born in de zomer. Voor onze dochter hebben we de ergobaby met insert aangeschaft. Echt helemaal super en ze zat heerlijk in de burrito, maar we hebben ook ervaren dat het eigenlijk te warm was. Nummer 2 is ook weer in de zomer gepland, dus ben toch maar eens verder gaan kijken. De Embrace is een optie, al vraag ik me ook af hoe warm die is. De Baby Pure Love ziet er lekker uit, maar ken ik helemaal niet van ervaringen van vriendinnen, iemand hier daar ervaring mee? Nog andere opties? Ik wil geen Baby Björn oid, die zien er zo oncomfortabel uit voor de baby’s. Liefst een met echt goede M houding. Knopen zie ik mezelf en zeker ook mijn man niet echt doen, eventueel een half-buckle is wel een optie.

Zelf had ik in die periode een storchenwiege halfbuckle, maar zou echt adviseren om een consult bij een draagconsulent te doen, zij heeft verschillende draagzakken en zo kan je dus verschillende opties passen om te kijken wat het beste zit op jouw lichaam

Bam en Boe rekbare draagdoek. Wordt niet te warm omdat dat materiaal goed koel blijft. Enkel met een hittegolf niet te doen. Maar dan wordt sowieso afgeraden om je kindje veel te dragen.

Wij hadden de ergobaby omni 360 cool air mesh. Hele mond vol, maar een hele fijne draagzak vond ik het, ook al voor een newborn, zonder benodigde inzet. En door de stukken "mesh" ademt hij heel goed.
Onze zoon is geboren begin augustus 2019 in een hittegolf en met een heel warme daaropvolgende september en heb de draagzak niet als te warm ervaren (afgezien van dat een warme baby op je buik op een zomerdag natuurlijk sowieso warm is maar daar is niet zoveel aan te doen natuurlijk haha).

Ik zou zeker een draagconsult aanraden, zodat je verschillende systemen kunt passen. Dat kun je zelfs nu al doen, al kan het zijn dat je buik al flink is en daarom in de weg zit. Het is in ieder geval echt de moeite (en het geld) waard! Een consulent heeft sowieso alleen maar écht ergonomische materialen (de term is niet beschermd, dus alles en iedereen claimt een ergonomische draagzak te hebben, helaas), en vaak ook een aantal systemen van merken die je niet overal tegenkomt. Ik heb bijvoorbeeld een draagzak van Isara, een merk dat je niet zomaar in de winkel vindt, maar wat wel hele goede producten maakt! En een consulent kan ook goed met je meedenken wat betreft jouw wensen en welke systemen daar geschikt voor zijn.
Als je wilt, kun je op deze site kijken wie er allemaal bij je in de buurt zit: https://draagdoekconsulenten.nl/zoek-draagdoekconsulent/

Terug
Bovenaan