Draagzak of draagdoek

Hallo,

Ik ben inmiddels bijna uitgeteld en ben de checklist aan het afwerken ;) . Omdat er wat activiteiten op de planning staan als de kleine er is waarbij een wandelwagen niet geschikt is, ben ik aan het overwegen een draagdoek of zak aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik lees tegenstrijdige berichten over baby's en draagdoeken de eerste 3 maanden. Gebruiken jullie het vaak en wat zijn de verschillen of voordelen van een zak ipv doek of andersom?

Groetjes Anouk

Dag Anouk,

De eerste maanden hebben wij een draagdoek (rekbaar) gebruikt. Superfijn en heel gezellig! Wordt alleen snel warm. Dus hadden ook eentje van bamboestof dat is wat koeler. Na paar maanden vonden we draagzak wat praktischer, want dan had hij wat meer bewegingsruimte. Volgens wij is het nogal persoonlijk wat je fijn vindt. Het is voor de baby vooral belangrijk om ervoor te zorgen dat heupjes goed zitten. Sommige draagzakken zijn wat dat betreft niet goed. Wij hebben draagzak van manduca. Heel fijn. Nu hij 13 maanden is gebruiken we hem nog steeds. Ook mijn vriend loopt er graag mee.

Succes en vooral geniet van het dragen!

Hoi anouk.

Ik heb zelf voor een draagzak gekozen omdat dat voor mijn gevoel beter vast zit. Ben bang met knopen dat de kleine eruit kan vallen.

Bij een draagzak kan ik je de tip geven dat je wel op moet letten dat deze ergonomisch is, dit is veel beter voor de kleine. Zelf heb ik een zak van ergobaby. Ik ben er heel tevreden over en je hebt er met een extra newborn inzetstuilk zodat de draagzak vanaf de geboorte tot 20 kg geloof ik te gebruiken is.

Groetjes denise

Hoi Anouk,

Ik heb altijd een draagdoek gehad, het is in het begin even oefenen met  aandoen maar het fijne vond ik dat het hem op meerdere manieren kon dragen en vooral vanaf heel klein goed en comfortabel voor de baby is.

Succes met kiezen

groetje Denise

Hoi Anouk,

Je hebt zelfs draakzakken/doeken consulenten en winkels waarbij je uitgebreid geholpen wordt met het uitproberen welke draagzak of draagdoek bij jou past. Dan zou je voor een draagdoek kunnen oefenen met knopen leggen en kan je daar zelf kijken wat je het prettigste vindt.

Bedankt voor de reacties en tips! Ik denk dat ik me inderdaad eens moet verdiepen in wat er precies op de markt is en eens iets moet uitproberen.

Terug
Bovenaan