Draagzak of draagdoek

Ik heb zelf voor een draagdoek gekozen. Vooral omdat het voor mij 'natuurlijker' aanvoelt en ik niet zo van al die gespen houd.

Grootste voordeel is dat de doek altijd past, het sluit perfect aan op moeder en kind (of vader en kind ;) ). Mijn dochter valt altijd gelijk in slaap zodra ik haar in de draagdoek ergens mee naartoe neem. Zelfs op de fiets gaat het prima. Daarnaast kun je ook makkelijk wisselen met verschillende houdingen: liggend, buik-tegen-buik of rug-tegen-buik etc.

Wel denk ik dat zodra de kleine kan zitten ik toch een draagzak ga gebruiken, vooral vanwege de extra warmte, je hebt toch best wat lagen stof extra om je heen.

Ik heb ook gehoord van een draagdoek voor onder de douch, misschien ook handig aangezien die kleintjes toch glibberig worden van de babyolie.

Hi,

Ik heb zelf een kereltje van een maand oud en gebruik sinds zijn geboorte de draagzak van ergobaby. Ik heb bewust voor een draagzak gekozen omdat ik snel last krijg van mijn nek en schouders en met deze draagzak zit het gewicht van de baby verspreid. We hebben er inderdaad een infant insert bij zodat hij vanaf de geboorte te gebruiken is.

En wat hierboven ook gezegd wordt, mijn kereltje valt ook heerlijk in slaap in de draagzak

Ik heb zelf een draagdoek gebruikt tot een half jaar en nu een tula draagzak. Onze zoon had verborgen reflux en koemelk allergie en gigantische huidhonger en dan is een draagdoek fijner omdat de baby echt ronder tegen je aan zit. Nu onze baby erg beweeglijk is en het knopen lastiger gaat is de draagzak fijner. Op een draagzak kan je beter niet besparen bepaalde merken zijn zoveel comfortabeler voor ouder en kind! De tula heeft nu een soort waar free to grow heet. Dit is vanaf de geboorte tot maat 86/92 meen ik.
Voor een draagdoek kan je het beste een tweedehands nemen die lekker ingedragen is dan is de doek zachter. Een fijne blender van katoen met iets anders is aangenaam in de zomer. Bv katoen en bamboe is heel geschikt voor kleine baby's en zit luchtig. De gemiddelde maat voor knopen is een 6, dat is 4,6 m lang. Je kan deze knoop goed doen meteen: https://youtu.be/FRxk_0fCuh8

Er bestaat een Facebook pagina voor tweedehands doeken: tweedehands draagdoekenmarkt (<200) EUR.
Succes!

Terug
Bovenaan